Jump to content

Waar zijn die synthetische haren van gemaakt?

Pim 2

Recommended Posts

Ik zoek me het apelazarus op Internet, maar ik vind niks.

Wat is het materiaal waar synthetische scheerkwasten van gemaakt zijn?

Ik vind wel een hoop kretologie zoals "vegan", maar dat zegt dus letterlijk helemaal niks.

Zoek ik verkeerd? Gebruik ik de verkeerde zoektermen? Of is verder iedereen al tevreden als er "vegan" staat en is er geen nadere info nodig?

De naam synthetisch geeft het eigenlijk al weg...

Uit de Van Dale:
syn·the·tisch (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)1verbindend, samenstellend: synthetische stoffen kunstmatig vervaardigd langs chemische weg

Niet dierlijke haren dus en voor mij "vegan" genoeg  :) 

• I like it 1

3 uren geleden, Magic666 zei:

De naam synthetisch geeft het eigenlijk al weg...

Uit de Van Dale:
syn·the·tisch (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)1verbindend, samenstellend: synthetische stoffen kunstmatig vervaardigd langs chemische weg

Niet dierlijke haren dus en voor mij "vegan" genoeg  :) 

Ja, maar ik wil gewoon weten wat het is. Als er bij die dierlijke kwasten alleen zou staan "zoogdierenhaar" dan zou ik ook daar nieuwsgierig naar worden!

Van Google (gezocht op "what are synthetic brushes made of?)

Synthetic bristles are made from polyester, nylon, or a combination of both. But they can also be made from lycra, spandex, or rayon. Synthetic brushes are made to mimic the properties of natural hair brushes without using animals.

Over aardolie: Aardolie is ontstaan uit dode resten van organismen (planten en plankton) op de zeebodem. In de loop van de tijd kwamen grote hoeveelheden zand, grind en klei over deze resten te liggen. Aardlaag over aardlaag. Door de druk van deze aardlagen steeg de temperatuur in de laag met de dode organismen.
Vegan? Mwoah daar kun je dan lang over discussiëren.

Aardige uitleg ook nog even:

• I like it 2
  • Thanks! 1

Tja, goede synthetische haren voor een scheerkwast zijn een soort van heilige graal. Verwacht niet dat een fabrikant de uitkomsten van zijn zorgvuldig gefinancierde zoektocht op het wereldwijde web plaatst. Zie het als het recept van Coca-Cola

• I like it 2
  • Agreed 1

plankton bestaat uit diertjes en plantjes

paardhaar is diervriendelijk maar ik heb 1 paardenharen kwast van Vie Long dat is skritch skritch.

misschien had ik pech en bestaan er zachtere.

maarja diervriendelijk is ook niet vegan

Tja, vegetariërs eten wel vis. Zoutwatervis leeft o.a van plankton. Vis eet dus dieren. Is vis dan nog wel geschikt voor een vegetariër? 

Kijk een koe is duidelijk. Een koe eet gras en mais. Dat is vegetarisch. Een koe is dus uitermate geschikt voor consumptie door vegetariers. 

Wat betreft paardenhaar.....ik denk niet dat er paarden worden gehouden specifiek voor het afknippen van de staart voor scheerkwasten.

Ik denk eerder dat het dezelfde procedureherkomst heeft als talg in scheerzeep. ( en dan bedoel ik niet de (kunst)talg die gemaakt wordt van glycerine....