Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nu we onze samples binnen hebben van Hendrix lijkt het me leuk om onze ervaringen te delen met deze zepen.

Zelf heb ik altijd een haat/liefde met samples. De geur lijkt niet altijd overeen te komen met de echte pot. Het gedoe om de zeep over te scheppen in een ander potje. Aan de andere kant: wel een hele fijne manier om zepen uit te proberen. Vooral qua geur kan ik me nooit een voorstelling maken op basis van de beschrijving.

Vanochtend geschoren met Hendrix Gun Slinger

Glij kwaliteit zeep: 5 van 5 ofwel fantastisch!! Deze doet mee met de beste in de markt. Voor mij open mes waardige zeep

Opklopbaarheid zeep: 4 van 5 dit gaat redelijk gemakkelijk. Ik heb de neiging om te weinig zeep te pakken

Sterkte geur: 4 van 5. Een sterke geur uit het zakje en bij het opkloppen van de zeep. Daarna verdwijnt de geur redelijk snel. Ligt dat aan mijn neus?

Soort geur: 2 van 5: heel persoonlijk natuurlijk  en ik kan de tabak en oud onderscheiden. Aards?!

• I like it 4
  • Thanks! 1
Posted

Hi @ onno ,

Goed idee om de ervaringen in een topic te verzamelen. Zie mijn SvdD vandaag, ik heb ook Gunslinger gebruikt.

Prima kwaliteit van de zeep, makkelijk op te kloppen (op het gezicht). Kwast laadt gemakkelijk. In het begin lijken er wat zeepbellen / luchtbellen te zijn, maar die verdwijnen als je iets langer bezig bent. Wat overblijft is lekker romig en goed verzorgend, ook na het scheren.

Qua geur: wat zoete tinten, wat tabak. Ik vind hem in ieder geval erg lekker. Maar ook ik constateer dat je, zodra je begint te kloppen, de geur erg snel verdwijnt en op het gezicht niet heel veel meer van overblijft. Vind ik niet bezwaarlijk, ik ben meer van de lichtere geuren en nooit op zoek naar echte geurbommen. Maar voor sommigen zal dit wel als minder ervaren worden.

Conclusie: eerste sample van HC&C, geeft vertrouwen!

• I like it 5
  • Thanks! 1
Posted

De Cowboy Up (sample) is qua geur niet mijn ding. Het leer, tabak geurtje is echt pffff.
Qua scheereigenschappen is de zeep echter dikke prima!
Zo te lezen zal de Gunslinger ook niet veel voor mij zijn :D 

De Alone? heeft daarentegen een zeer aangename, zoete, kauwgom-achtig geurtje.
Klopt als een malle op en scheert zeer zeer fijn. Dit is er zo één die mijn Proraso blauw als dagelijkse zeep gaat verdringen.

De rest komt eerdaags aan de beurt :P 

• I like it 6
Posted

Vandaag als laatste de Gunslinger gebruikt. Ik heb nu alle samples een keertje gebruikt. Tijd voor een voorlopige conclusie dus. Ik besef dat ik voor een diepgaandere recensie de zepen meer keren zou moeten gebruiken. Wat volgt dus onder voorbehoud van voortschrijdend inzicht in de toekomst. Of : UEKAZ! Ook even zeggen dat ik bij het gebruik van alle samples bij dezelfde hardware hield: mijn Blackland Vector met Feather ProGuard, de Kikier scheerkom (met ribbels inde bodem), de Simpson Trafalgar T3 kwast…

Wat verwacht ik van een goede scheerzeep en hoe presteren deze samples?

1. Aangenaam van geur

Hier scoren de Hendrixsamples behoorlijk. Als je een zakje opent, komt de geur je vrolijk tegemoet. Maar tijdens het opschuimen verdwijnt de geur veel te snel en op het einde van de scheerbeurt ruik je vrijwel niks meer… De aangenaamste geuren vond ik die van Gunslinger en Cowboy Up (niet toevallig de meest ‘conservatieve’?) die ik beide een 8 (op 10) zou willen geven. De minst aangename is voor mij de Hidden Goddess (een 6) en de Pine Forest zit daar net tussen in. Die laatste geur komt erg in de buurt van andere pijnboomgeuren Pino di Aghi (Bignoli) en Pino Alpestre (TGS) die ik graag goed ken en kon me dus niet verrassen.

2. Makkelijk opschuimen

Hier vielen alle Hendrixsamples door de mand. Ik vond het behoorlijk moeilijk en inspannend om tot de juiste hoeveelheid schuim te komen voor mijn gebruikelijke 3 passes. Bovendien lijkt het geproduceerde schuim me te weinig consistent: ik krijg met moeite een dun laagje op mijn gezicht en daar moet ik het dan mee doen. Het schuim kruipt als het ware in de kwast… Ik denk dat je van deze zepen behoorlijk meer hoeveelheid product moet gebruiken en ook de hoeveelheid water is meer dan ik gewoon ben. Wat dit criterium betreft krijgen alle zepen een 6, behalve Gunslinger dat op dit vlak iets beter presteert en dus een 7 verdient.

3. Vlot scheren

Verzorgend valt er weinig aan te merken op de kwaliteit van deze zepen. Het mes glijdt (ondanks het gebrek aan volume op je gezicht) vlot en soepel over de huid. En ik kan niet zeggen dat ik me bij gebruik van een van de samples slecht geschoren voelde: ik had telkens een mooi glad resultaat. Wat dit criterium betreft krijgen alle zepen van mij een 10.

4. Post-shave effect

Van al mijn scheerzepen verwacht ik dat ik er enkele uren na gebruik nog de positieve kanten van voel, wat ook wel te maken heeft natuurlijk met de gebruikte aftershave. Over de geur had ik het hierboven al, die verdwijnt te snel, maar het gladde resultaat houdt, zoals ik dat gewoon ben, het grootste deel van de dag aan. Op dit vlak presteren alle Hendrixzepen dus goed en zijn ze te vergelijken met de zepen in mijn dagelijkse beurtrol. Een 9 dus, al had ik de indruk dat de effecten van mijn Cowboy Up-scheerbeurt wat vlugger weg waren.

Na dit alles een rangschikking?
Op 1 komt Gunslinger, (waar ik me wel bij kan voorstellen dat ik er ooit een blik van zou kopen),

op 2 Cowboy Up,

op 3 Hidden Goddess en

op 4 Pine Forest (op 4 omdat ik varianten die ik al ken gewoon hoger inschat).

Ik ga de komende tijd de samples nog wel tussendoor gebruiken. Mocht dat tot nieuwe inzichten leiden, zal ik niet nalaten het hier te melden. Herhaalde dank aan @ Hendrix Classics and Co.  voor het ter beschikking stellen van de zeepjes en uiteraard ook aan @ Levi  voor de verdeling van de samples.

Prettige dag nog!

• I like it 7
  • Thanks! 1
Posted

Deze morgen mijn eerste sampler geprobeerd, nl. de Alpine Forest.

Wat geur betreft is dit voor mij een topper. Ruikt heel fris. Een dennebos, met een vleugje menthol. 

Opschuimen gaat idd wat moeilijker, er is redelijk veel water nodig. Ook kwam er heel wat laden aan te pas om tot een deftig schuimpje te komen. Zoveel zelfs dat mijn sampler in een beurt helemaal op was. Een minder puntje.

De geur blijft wel mooi aanwezig tijdens het scheren, mooie glij-eigenschap. Menthol is er, maar eerder subtiel. 

Na een 3+ pass scheerbeurt een mooi glad resultaat. Geur blijft wel niet hangen na het scheren.

Al bij al een fijn zeepje, jammer van het wat moeilijker opschuimen en hoeveel zeep nodig om tot een mooi schuim te komen.

• I like it 3
  • 2 weeks later...
Posted

Alle samples zijn getest.... en wat ik ondervond bij mijn eerste test blijft gelden voor de rest van de zepen.

Om een mooi dik schuim te bekomen is er toch heel wat zeep en water nodig. Deze morgen was de gunslinger aan de beurt en deze gaat wel mee om 2 keer mee te scheren. De rest van de samplers was in een keer opgebruikt. Wat me wel is opgevallen is dat, ook al heb je geen centimeters dik schuim, deze zepen wel voor voldoende glij-effect zorgen. Had de meeste verwachtingen van gunslinger, maar die viel mij een beetje tegen qua geur.

Al bij al een prettige kennismaking met de HCC zepen, ondanks het opschuimen voor de rest niks dan lof.

mijn voorkeuren:

1. Alpine Forest

2. Cowboy Up

3. Gunslinger

4. Hidden Goddess

• I like it 3
  • Thanks! 1
Posted
14 uren geleden, sandorfi zei:

Alle samples zijn getest.... en wat ik ondervond bij mijn eerste test blijft gelden voor de rest van de zepen.

Om een mooi dik schuim te bekomen is er toch heel wat zeep en water nodig. Deze morgen was de gunslinger aan de beurt en deze gaat wel mee om 2 keer mee te scheren. De rest van de samplers was in een keer opgebruikt.

Je bent sneller dan ik. Ik heb alleen pas de gunslinger gebruikt. Uit mijn sample heb ik nu al 9 scheerbeurten gehaald, met nog waarschijnlijk 2 te gaan. Heb je last van hard water? Want 1 of 2x met een sample is wel heel weinig denk ik. Benieuwd hoe dat anderen vergaan is?

• I like it 1
Posted

Ik doe ook maar 2x met een sample. Normaal laad ik mijn borstel en maak dan in een scheerkom schuim. Nu vind ik het met een sample wel moeilijker. Ik heb het sample gewoon in de bodem van mijn scheerkom geduwd. Misschien dat ik er daarom maar 2x mee doe.

• I like it 1
Posted

HC&C - Cowboy Up

Vandaag deze sample voor de 1e keer gebruikt. Ik vind deze geur ook wel prima moet ik zeggen. Beetje muffig in eerste instantie en je ruikt echt wel leer. Ik kreeg deze wel een stuk moeilijker uit het plastic zakje dan de Gunslinger, deze is wat kleveriger en wat zachter lijkt het. Prima zeep wat mij betreft, zeker voor de winterperiode.

Qua consistentie wel vergelijkbaar met Gunslinger, het schuim blijft voor mij - als kopsopper - wat aan de dunne kant van het spectrum. Zeker niet te vergelijken met bijv. Tabac of Stirling Sheep, meer richting Cella.

Leuk om te proberen, maar ik zou hem niet kopen als grote pot vanwege diezelfde geur. Overigens verdwijnt ook hier die geur vrij snel tijdens het opschuimen en blijft alleen op de achtergrond aanwezig.

• I like it 3
  • Agreed 3
Posted

3e sample van HC&C was vandaag voor het eerst aan de beurt: Alpine Forest.

Fris met een lichte tinteling van de menthol. Gecombineerd met de Pitralon AS levert dat een erg frisse scheerbeurt op. Zou een prima "warm weer" zeep kunnen zijn. Overigens vind ik dat ook hier de geur tijdens de scheerbeurt weer snel verdwijnt. De frisse menthol niet, die blijf je voelen. Ook deze zeep zorgt weer voor lekkere verzorging van de huid na afloop, dat doen ze tot nu toe allemaal goed.

• I like it 6
Posted

Korte update. De Alpine Forest sample nu 4x gebruikt en deze is toch ook wel erg lekker vind ik. Het is dat ik bij de winactie al een andere geur gekozen heb, maar deze zou zeker in mijn collectie passen. Heerlijke geur en prima verzorging. Ik heb wel eens gelezen dat deze zeep voor sommigen wat lastig opschuimt, maar daar heb ik geen last van, bij mij tot nu toe het gemakkelijkst in gebruik.

• I like it 8
Posted

Vandaag de eerste sample geprobeert namelijk (ook) de HC&C Alpine Forest.

Heerlijke scheerbeurt mee gehad, liet zich makkelijk opschuimen en een lekker fris geurtje.

Zeker een aanrader :)

• I like it 6
  • Agreed 2
Posted

Vandaag na 4x scheren de HC&C gunslinger sample opgemaakt.

Eindconclusie: Schuimt makkelijk op tot mooi dik scheerschuim, niet te vet maar toch redelijk goede postshave. Minder vindt ik de gladheid. Ik heb gespeeld met veschillende hoeveelheden water maar het niet de meest gladde scheerzeep. Verbruik van de zeep valt me mee. Al met al prima scheerzeep dat een goed resultaat geeft icm mijn rockwell 6s (backplate 3 en 4 geprobeerd) en Wilkonson sword mesje. Binnenkort zal ik een van de samples ook met mijn Feather AS SS open mes proberen.

• I like it 5
Posted

Vandaag stond de laatste sample voor het eerst op het programma: Hidden Goddess. Een ietwat zoete geur, maar zeker niet onaangenaam. Qua karakteristieken vermoed ik dat alle samples dezelfde basis kennen, alleen qua geur afwijken? Maar dat is een aanname. Ik vind ze allemaal gelijkwaardig qua eigenschappen.

Ik vond het erg leuk om deel te kunnen nemen aan deze actie met een voor mij onbekende zeepmaker. Dus super geregeld @ Hendrix Classics and Co.  en @ Levi , nogmaals bedankt. En als klap op de vuurpijl ook nog een zeep naar keuze gewonnen met de andere winactie. Favoriet van deze samples voor mij was toch wel de Alpine Forrest en als goede tweede de Gunslinger.

• I like it 4
  • 1 month later...
Posted

Ondertussen van de 2e ronde samples de Year of the dragen gebruikt. Sample was genoeg voor 5x in mijn geval, dus prima mening kunnen vormen. 

Kwaliteit is volgens mij voor alle zepen nagenoeg hetzelfde, dus daar valt niet veel aan te vullen op eerdere ervaringen. De geur van deze zeep vond ik in eerste instantie geweldig, maar na keer of 2/3 gebruik vind ik hem toch minder worden, ik zou hem zelf niet kopen. 

Zoals eerder ook gemeld, vervaagt de geur wel redelijk snel tijdens het scheren. Niet juist verwoord, eigenlijk moet ik zeggen dat deze minder sterk aanwezig is dan tijdens het snuffelen uit de pot ;-)

Op naar de volgende, nog 2 geuren te gaan. De Cosmic Gentleman heb ik al doorgestuurd, daar heb ik de hele pot van in bezit. Dus nog proberen moet ik de Mjölnir en Citrus Bomb.

• I like it 4
Posted

De eerste keer met dit Mjölnir sample. Ik vind de geur eigenlijk - zoals wel vaker met deze HC&C samples - iets te sterk aanwezig en daar ben ik nou eenmaal niet zo van. Dat wordt meestal tijdens het opschuimen wel iets minder, maar bij deze niet heel veel.

Daarnaast begint hij lekker fris (met een hint van citroen / limoen?), maar dat verandert redelijk snel en bevalt me daarna wat minder. Kortom, niet een geur die ik zou kopen.

Maar dat ligt voor het grootste deel aan smaak, ik hou nou eenmaal van wat neutralere / geurloze zepen.

• I like it 2
  • 2 weeks later...
Posted

Vandaag was het laatste sample aan de beurt: Citrus Bomb. Qua geur voor mij de minst aantrekkelijke, had hem frisser verwacht en vind het zeker geen citroen bom! Qua verzorging en glij eigenschappen ook weer ok. Ik had deze keer een iets te natte kwast, dus het schuim was wat aan de dunne kant (en overal in de badkamer terug te vinden). Volgende keer iets beter mijn best doen. 

Deze zou ik zelf niet kopen in ieder geval, dan vond ik de Alpine Forest als frisse geur bijv. veel lekkerder.

Nogmaals dank @ Hendrix Classics and Co.  en @ Levi voor het regelen van de samples, ik ben weer wat wijzer geworden.

• I like it 2
  • Agreed 1
Posted

Even een update mbt de Hendrix soap samples:

Wat me opvalt nu ik aan de zeep ben gewend en iets meer water gebruik bij het opschuimen, dat het schuim wel goed glad is. En eigenlijk een best goede zeep is met een fijne postshave, niet te vet, wel verzorgend.

Ik ben begonnen met YOTD: Zowel mijn echtgenote als ik vinden deze geur wel ok, niet te sterk (is goed). 

Vervolgens Mjölnir, deze vindt ik dus echt niet lekker. 

Nu ben ik bezig met Citrus bomb, erg sterke geur, mag wel iets minder heftig. Het meest valt me op dat grapefruit overheerst. Combineert prima met meerdere SV aftershaves (argania en 70th ann.ed.).

Cosmic gentleman bewaar ik voor laatst.

Tot nu toe denk ik als ik een Herdrix zeep zou bestellen voor de geurloze ga evt icm de geurolieen die ik het lekkerste vindt (gebaseerd op deze testen), dan kan ik de sterkte zelf doseren.

• I like it 6
  • 3 weeks later...
Posted

Hi Everyone,  apologies for my absence.  We have really taken off in the US.  We have been so busy that we haven't been able to keep up with everything, including social media.  We have a new team member, Morgan, that will be able to help us stay current.

The reason we have had explosive growth in the US is because of the artwork on metallic labels, the quality of the fragrance oils and the performance of the base. 

A shipment will arrive to Anticatura later this week.  It will have most of our recent launches.  

I look forward to becoming more involved in this group.

Many thanks,  Pete

• I like it 8
  • Thanks! 1