Levi Posted December 10, 2023 Posted December 10, 2023 Als dank voor alle leuke acties van @ Hendrix Classics and Co. is het thema voor de week “HC&C”. 4 2
koenfucius Posted December 11, 2023 Posted December 11, 2023 Hiram Commander 3-dot plate Feather Professional Dscosmetic Coffee G7 Martin de Candre Original Nivea sensitive balsem 13
Levi Posted December 11, 2023 Author Posted December 11, 2023 Alpha Outlaw Evolution Wizamet Super Iridium Alpha El Gordo Silver 28mm G5 HC&C Round Wall HC&C Year Of The Tiger 13
Niek Posted December 11, 2023 Posted December 11, 2023 Krabber: Henson AL13 2.0 Medium (++) Mesje: Wizamet Super iridium Kwast: Simpson; Trafalgar, T3 Scheerzeep: S.V.; Felce Aromatic Aftershave: Nivea; Sensitive Balsem 13
Tjebbe Posted December 11, 2023 Posted December 11, 2023 Yaqi Timber Wolf, Razor Master Erin, Karve Overlander, Dorco Prime Platinum (2), Extro Wetshavers 2020 aftershave splash, Weleda aftershave balsem. Heerlijk zacht en zacht geurend. 13
DiddyKong Posted December 11, 2023 Posted December 11, 2023 RR GC .84 Bolzano [2] SOC Taj Ach Brito Lavanda Speick + La Toja Dior Homme Parfum De combinatie Bolzano en GC werkt goed. De Lavanda kent geen eind, lijkt alsof kabouters de tube steeds vullen. Maar ja, scheer ook max 3x per week ongeveer. Daar kom je niet ver mee. 13
Magic666 Posted December 11, 2023 Posted December 11, 2023 Pre-shave: Noxzema Zeep: Alone? van HC&C Bowl: unpolished van HC&C Kwast: Yaqi Atlantis Krabber: Rockwell 6S met 5 plaat Mesje: Personna AS: Thayers witchhazel ASB: Proraso blauw Ook het Personna mesje doet het prima in de 6S! Of de Thayers een blijvertje is weet ik nog niet, m.i. voegt het niet heel veel toe t.o.v een aluinblok. De bowl is echt een latherraket, heerlijke bowl! En ook de zeep is zeer zeer fijn, qua geur ook lekker al kan ik nog steeds niet precies ruiken wat er allemaal in zou zitten Voor mij een top alledaagse zeep, niet persé een wintergeur vind ik. Op naar de Yaqi final cut adjustable! 12
Tati1050 Posted December 11, 2023 Posted December 11, 2023 SvdD: 11/12/2023 Razor: Blackland Vector Blade: Feather ProGuard - 15, 5th use Brush: Simpson Trafalgar T3 Bowl: Kikier Ceramic Bowl Preshave: Phoenix Artisan The Cube 2.0 Scentless Soap Soap: The Goodfellas Smile Pino Alpestre Cream Aftershave: The Goodfellas Smile Pino Alpestre Aftershave Additional Care: Osma Aluin Additional Care: Koud Water Fijne dag gewenst! 11
Coenetje Posted December 11, 2023 Posted December 11, 2023 Goedemorgen allen! Razorock Hawk V3 Schick Proline #1 Yaqi "Sagrada Familia" 24mm HC&C "Badass" zeep en A.S. Eerlijk gezegd is de naam voor mij een mysterie, ik heb een compleet ander beeld bij een badass. Dit ruikt schoon, beetje neroli en petitgrain, iets floraals en wat zacht hout. Erg lekker maar een badass? Geen idee 💀 11
Levi Posted December 11, 2023 Author Posted December 11, 2023 @ Coenetje ik had ook die indruk dat de geur iets te “braaf” is. 1 1
Niek Posted December 11, 2023 Posted December 11, 2023 @ Coenetje en @ Levi misschien iets waar je aan verslingerd kunt raken. In die zin een badass misschien ?? 1
Coenetje Posted December 11, 2023 Posted December 11, 2023 @ Niek zou natuurlijk goed kunnen! Voor mijn gevoel is het eerder een "ik voel me zelfverzekerd genoeg om mijn nagels knalroze te laten lakken door mijn dochter en er de volgende dag mee op kantoor verschijnen" badass. UEKAZ / YMMV 😄 2
dhr K Posted December 11, 2023 Posted December 11, 2023 Filarmonica 12 DT Omega 6210 silvertip Proraso wit pre, scheercreme en ASB Imaginary authors The soft lawn EDP 11
UnShaven Posted December 11, 2023 Posted December 11, 2023 Razor: The Goodfellas’ smile safety razor Valynor Blade: Rapira Soap: Cella Crema Da Barba Brush: De Vergulde Hand Aftershave: De Vergulde Hand Alum Aftershave: La Rive Cabana Aftershave Aftershave: Alepia Pierre d’ALUN 10
Tjebbe Posted December 11, 2023 Posted December 11, 2023 1 uur geleden, UnShaven zei: Razor: The Goodfellas’ smile safety razor Valynor Van zoontje (als LOTR fan) moest ik hem meteen bestellen, maar hoe bevalt ie? 1
Levi Posted December 12, 2023 Author Posted December 12, 2023 Blackland Blackbird Gillette Platinum Shavemac Black & Violet 26mm HC&C Straight Wall HC&C Hidden Goddess Van de 4 zepen dacht ik mocht ontvangen vond ik deze Hidden Goddess het aangenaamst ruiken. Het is een heel zoete florale geur. Ik heb een klein beetje zeep uit de pot geschept en in de HC&C scheerkom geduwd. Met de kwast enkele draaien en in een mum van tijd een kom vol met schuim. Deze zeep laat zich heel makkelijk opschuimen tot een vol rijk schuim. Ook na het scheren voelde de huid goed aan. ✌️😎 15
koenfucius Posted December 12, 2023 Posted December 12, 2023 Stirling Standard baseplate Wizamet Super Iridium Simpson Chubby 2 synthetic bristle Mitchell's Wool Fat Nivea sensitive balsem 12
Tjebbe Posted December 12, 2023 Posted December 12, 2023 (edited) Edit... Oeps verkeerde dag. Yaqi Heavy Metal Timber Wolf, Meissner Indian Flavour, Karve Overlander, Dorco Prime Platinum (3), Pitralon Classic, Reuzel Solid Cologne Wood & Spice . Edited December 12, 2023 by Tjebbe Verkeerde dag 11
Tati1050 Posted December 12, 2023 Posted December 12, 2023 SvdD: 12/12/2023 Razor: Above The Tie SE1 Blade: Schick Proline P-30 SE, 2nd use Brush: Simpson Trafalgar T3 Bowl: Kikier Ceramic Bowl Preshave: Proraso Wood & Spice Cream Soap: Saponificio Varesino 70th Anniversary Puck Aftershave: Saponificio Varesino 70th Anniversary Aftershave Additional Care: Osma Aluin Additional Care: Koud water Prettige dag ! 13
Niek Posted December 12, 2023 Posted December 12, 2023 Krabber: Henson AL13 2.0 Medium (++) Mesje: Wizamet Super iridium Kwast: Simpson; Trafalgar, T3 Scheerzeep: O.A.; Stay Traditional Aftershave: O.A.; Stay traditional 12
mifi Posted December 12, 2023 Posted December 12, 2023 SvdD 20231212 Goedemorgen dames en heren, Deze twaalfde december liet mij opstaan met hoofdpijn. Nergens zin in daardoor. En toch. Ik heb de 'Scottish Heather' zeep van The Gentleman's Groom Broom weer eens tevoorschijn gehaald. Die ruikt erg mild. Ik stel me zo voor dat als je daarmee op de Schotse heide gaat staan, je de zeep niet meer ruikt. Dan valt hij volledig weg in de achtergrondgeur. Geen idee hoor, ik ben nooit op een Schotse heide geweest. In mijn badkamer ruik ik hem en dat is lekker, maar mild. De klapper kwam bij de after shave. Na het scheren had ik ineens zin in de 'Virgin Island Bay Rum' aftershave van Pinaud. Ik kikkerde er van op. Ongelofelijk, dat aroma van, voor mij, kruidnagels. Pittig. Mijn geurpapillen gaven kennelijk een sterk signaal aan mijn hersenen af; het was een oppepper. Het was een verrassende ervaring om wakker te schrikken van een aftershave, maar ik ben er blij mee. Krabber: Henson AL13-medium Mesje: Dorco New Platinum ST-300 (3) Kwast: DSCosmetics Synthetic 26 Zeep: The Gentleman's Groom Broom - Scottish Heather AS: Pinaud Clubman - Virgin Island Bay rum 10
mifi Posted December 12, 2023 Posted December 12, 2023 15 hours ago, Tjoolder said: Prettige avond iedereen! Ik kende de Razorock Puros zeep niet, dus ik heb hem eens even opgezocht: "The core notes to this scent are tobacco, musk, leather, vanilla, tonka bean and a little hay in the background. If you are a fan of musky tobacco scents, I think you'll love this one." Dat klinkt lekker. Goed passend bij de herfst, zeker met de bijpassende aftershave. 4 1
dhr K Posted December 12, 2023 Posted December 12, 2023 Executive shaving Outlaw Voshkod (3) Zenith 506N paard 3P pre Pannacrema Nuavia nero Muhle duindorn ASB Parle moi de parfums Papirus oud EDP 12
JvdK Posted December 12, 2023 Posted December 12, 2023 Krabber: Paradigm Diamondback DE-mesje: Gillette Platinum (6) Scheerzeep: TOBS the St. James collection Scheerkom: the Goodfellas Smile (hout) Scheerkwast: Oumo Warhammer ST-1 fibre 26mm ShaSoc edition Na het scheren: koud water Splash: Alcolado Glacial ASB: Nivea Sensitive AS: Giorgio Armani Acqua di Gio Ik blijf me verbazen over die DE-mesjes. Ik had in de Diamondback, buiten de Feather, nooit echt een fijne combi met een ander merk DE mesje. Toen kwam de Gillette Platinum de Diamondback tegen en die combi bevalt beter. Een Gillette Platinum in de Blackbird had dan weer niet direct een wow! effect. De Alcolado Glacial heb ik even gepakt om op prik te controleren. Even kijken of deze zesde scheerbeurt met dit mesje net zo goed was als het voelde. Het mesje mag door voor de zevende keer 😉 10
Recommended Posts