Richardt. Posted November 27, 2023 Posted November 27, 2023 Dit forum is zit boordevol met informatie en juist daardoor zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik scheer nu mij nu dik een jaar met een krabber en kwast. Begonnen zoals zovelen met een King C en Vergulde Hand kwast. De kwast vond ik niet wat, dus daarvoor kwam er al snel een Omega Roma Colosseo bij. Inmiddels zou ik er graag een kwast bij hebben, gewoon omdat het kan. De prijs/kwaliteit van de Roma is meer dan prima en de volgende moet dat natuurlijk ook zijn. Ik gebruik altijd een scheerkom. Vind het lompe/grote van een Roma wel prettig, maar iets kleiner mag ook gerust. Het mag een syntheet zijn, maar een varken/das moet ik ook eens geprobeerd hebben. Met regelmaat zit ik wat te grasduinen op dit forum en diverse verkoopsites. Kom dan vaak toch weer uit bij Omega of Simpsons, omdat ik ze mooi vind maar dat is natuurlijk van ondergeschikt belang. Meer van hetzelfde aanschaffen vind ik ook wat minder leuk. Budget is niet zozeer het probleem, ik probeer alleen niet te ver het rabbit hole ingezogen te worden dus kwasten van 100eu+ laat ik aan mij voorbij gaan. Voor dat geld liever twee of drie kwasten. Gezien de prijs/kwaliteit verhouding van een Roma moet dag mogelijk zijn. Wie heeft de gouden tip voor een leuke kwast tussen de 20 á 40eu
bartje-p Posted November 27, 2023 Posted November 27, 2023 Richard, ik neem aan dat je op zoek bent naar een synthetische kwast. Mijn ervaring is niet zo heel uitgebreid, maar ik ben ZEER tevreden over de Muhle STF (SilverTIp Fibre). En met mij nog vele anderen. Wellicht de moeite van het bekijken waard. Overigens wel iets meer dan de €40,-, maar niet schrikbarend veel. Ik heb hem zelf in een maatje M, voor mij heerlijk. In kom wellicht maatje groter nemen? Kijk hier 1
mifi Posted November 27, 2023 Posted November 27, 2023 1 hour ago, Richardt. said: Wie heeft de gouden tip voor een leuke kwast tussen de 20 á 40eu Kijk eens naar Yaqi. Ze hebben een enorm assortiment en zijn redelijk geprijsd. Wat mij persoonlijk erg bevalt aan de synthetische kwasten van Yaqi, is dat ze zo lekker zacht zijn. Dat is een kwestie van smaak, absoluut. Mijn Simpsons syntheet voelt veel steviger aan. Daar heb ik soms ook zin in, maar de Yaqi's (ik heb er twee, een 24 en een 26), gebruik ik vaker. Misschien ben ik een softie, dat zou kunnen 😉 Je kunt de kwasten gaan voelen voor je ze koopt. Misschien doen ze dat bij een barbier bij jou in de buurt ook wel. 2
Levi Posted November 27, 2023 Posted November 27, 2023 Als het voor in de kom is maakt het niet zoveel uit 😇, een goedkope Chinese of een duurdere Simpson doet het even goed. 2
Julyan Posted November 27, 2023 Posted November 27, 2023 Yaqi 26Mm Timber Wolf is momenteel net onder de 14 euro inclusief verzenden op de aliexpress store van yaqi. niks mis mee. ze hebben nog veel meer aanbiedingen op het moment. https://nl.aliexpress.com/item/32838457823.html simpson trafalgar t3 is momenteel m'n favoriete synth (misschien omdat ie nieuw is) is rond de 40 euro. voor boar wsl Omega of semoque. omega schijnt sneller in te werken te zijn. ik heb een semoque SOC maar daar moet je kennelijk 3 maanden dagelijks mee scheren voordat het zijn potentie bereikt. buiten je budget maar wat mij betreft toch een aanrader is de Semogue Owners Club - Premium Boar and &Finest Badger - Mistura ik had niet verwacht dat een mixed borstel me zo zou bevallen omdat het me gek leek om de relatieve goedkopere Varkensharen te mengen met de relatief duurdere Badger Haren. 4
JvdK Posted November 27, 2023 Posted November 27, 2023 Ik gebruik al lange tijd een Simpson Trafalgar T3 Sovereign fibre. Het is echt een hele prettige scheerkwast. Het is een syntheet dus erg makkelijk in gebruik. Nou heeft deze Simpson Trafalgar T3 de laatste tijd zware, erg zware, heel erg zware concurrentie gekregen van de Oumo Warhammer ST-1 fibre 26mm Shaving Society edition. Ik moest even wennen, maar wat een heerlijke kwast is dat. Ook een syntheet dus, inderdaad, makkelijk in gebruik. Kortom, ik kan je beide kwasten heel erg aanraden. De Oumo is als Warhammer ST-1 26mm natuurlijk los te koop (zonder Shaving Society opdruk) 😉 3 1
Magic666 Posted November 27, 2023 Posted November 27, 2023 De SS23 editie vind ik trouwens wel erg veel backbone hebben, ik krijg hem n.l. niet altijd lekker gewaaierd op mijn gezicht. Herkenbaar? De Bruce van Razorock is voor het leuke dan net weer te zacht qua backbone, maar waaiert wel lekker Wat zit er dus tussen in...? Die Simpson Trafalgar T3? 1
Levi Posted November 27, 2023 Posted November 27, 2023 37 minuten geleden, Magic666 zei: De SS23 editie vind ik trouwens wel erg veel backbone hebben, ik krijg hem n.l. niet altijd lekker gewaaierd op mijn gezicht. Herkenbaar? De Bruce van Razorock is voor het leuke dan net weer te zacht qua backbone, maar waaiert wel lekker Wat zit er dus tussen in...? Die Simpson Trafalgar T3? Ik vind de SS2023 heel goed meevallen qua ruggengraat 😅, je moet eens een Simpson Platinum gebruiken 😂 1
koenfucius Posted November 27, 2023 Posted November 27, 2023 Yaqi Tuxedo, eventueel samen met een Dscosmetic G7. Dan kom je nog rond de 40€ en heb je twee heel diverse (en goeie) kwasten. Eventueel kan je je wagen aan een zoektocht op Aliexpress met "Yaqi defect brush" en dan kom je aan minder dan 10€ - ik heb nog steeds geen enkel defect kunnen vinden aan de 2 kwasten die ik zo heb gekocht 3
mifi Posted November 28, 2023 Posted November 28, 2023 17 hours ago, Julyan said: Yaqi 26Mm Timber Wolf is momenteel net onder de 14 euro inclusief verzenden op de aliexpress store van yaqi. niks mis mee. ze hebben nog veel meer aanbiedingen op het moment. Ik geef de voorkeur aan Europese of liefst Nederlandse winkels. Die verkopen ook Yaqi's. Ik vind het prettiger als een NLse ondernemer bevestigd wordt in zijn of haar bestaansrecht dan een anonieme miljardair uit China of de VS. Even zoeken op "Yaqi scheerkwast" met de zoekmachine van dienst en je vindt ze. Er zit onder andere een zaak in Breukelen die ook verstuurt en die een assortimentje Yaqi's in voorraad heeft. 3 1
Tjebbe Posted November 28, 2023 Posted November 28, 2023 Een Simpson Trafalgar T3 heb ik eventueel voor je... Een heel fijne kwast maar ik merk dat ik 'm minder gebruik, misschien meer voor iemand die schuim in een kom opklopt? 1
Julyan Posted November 28, 2023 Posted November 28, 2023 7 hours ago, mifi said: Ik geef de voorkeur aan Europese of liefst Nederlandse winkels. Die verkopen ook Yaqi's. Ik vind het prettiger als een NLse ondernemer bevestigd wordt in zijn of haar bestaansrecht dan een anonieme miljardair uit China of de VS. Even zoeken op "Yaqi scheerkwast" met de zoekmachine van dienst en je vindt ze. Er zit onder andere een zaak in Breukelen die ook verstuurt en die een assortimentje Yaqi's in voorraad heeft. die kopen em ook gewoon bij Yaqi toch? 1
Richardt. Posted November 29, 2023 Author Posted November 29, 2023 Fijn zo vlot al die reacties, dat maakt de zoektocht in het bos een stuk makkelijker Ik ga ze eens tijdens een avondje bankhangen eens op mijn gemak bekijken. Dat zijn de momenten dat ik met een schuin oog een Netflix serie volg en met mijn andere oog op de iPad door de verschillende websites struin 1 1
dhr K Posted November 29, 2023 Posted November 29, 2023 @ Richardt. Op het gevaar af nog meer bomen aan de collectie toe te voegen.... Als je Europese kwasten interessant vindt dan zijn Semogue en Zenith de moeite van het bekijken waard. Vooral varkensharen zijn goed betaalbaar en als ze eenmaal 'getemd' hebt verrichten ze uitstekend werk. Ook dassenhaar hoeft niet duur te zijn de Semogue SOC is niet voor niets populair, maar Zenith maakt ook uitstekende dassenhaar kwasten. Veel plezier met je Netflix serie....😄 1
Recommended Posts