koenfucius Posted November 13, 2023 Posted November 13, 2023 Yates Precision Manufacturing 921 H-plate Wizamet Super Iridium Yaqi Green Viper Cella Bio Cella Bio Aftershave Lotion Cella Bio Aftershave Balsem Geen 13°, maar normale kamertemperatuur. Het water was zelfs te heet. De koudwaterkraan lekt en is afgesloten in afwachting van reparatie 11
Levi Posted November 13, 2023 Posted November 13, 2023 De verwarming niet aangezet in de badkamer en daar was het 18C, nog een stuk warmer dan 13C maar ik vond dit net te doen. Ik ben ook het type scheerder die daar in zijn bloot bovenlijf staat dus zonder verwarming voel je de koude wel. De kraan helemaal op koud gezet ook om de bak vol te laten lopen en gaan. Bij het opschuimen merkte ik geen verschil, de HoM deed dit prima, mijn HC&C kom was gevuld met dik vol schuim. Drie gangen met de Timeless .95 open kam ging heel soepel. Telkens ik het heel koude water op mijn gezicht aanbracht om te spoelen vond ik dit best wel nog meevallen, als je dan je gezicht weer vol schuimt smeert voelt dit zelf warm aan 😅. Qua resultaat weet ik niet of er nu verschil is tussen warm of koud water maar de zeep deed het even goed. In de splash zat ook nog menthol dus het koude gevoel was nog versterkt. Nu een bakkie warme koffie ☕️. Fijne maandag mannen! ✌️ 9 5
Niek Posted November 13, 2023 Posted November 13, 2023 Krabber: Henson AL13 2.0 Medium (++) Mesje: Personna; Platinum chrome Kwast: Simpson; Trafalgar, T3 Scheerzeep: OdA; 5 Oli del Benessere Aftershave: OdA; 5 Oli del Benessere 11
JvdK Posted November 13, 2023 Posted November 13, 2023 Krabber: HLS Taiga Mesjes: Astra Groen (4) Zeep: TOBS the St. James collection Kwast: Oumo Warhammer ShaSoc edition Scheerkom: Goodfellas smile (hout) Na het scheren: koud water AS: Alcolado Glacial ASB: Nivea Sensitive Omdat ik me vaak genoeg in het arctische gebied (gedurende de winterperiode) heb geschoren, geef ik mezelf deze week dispensatie 😁. Voor de huid beviel scheren in de woestijn me overigens een stuk beter. 5 4
bartje-p Posted November 13, 2023 Posted November 13, 2023 Ik heb zowiezo geen verwarming in de badkamer, maar meestal is het er rond de 18 graden en dat is prima. Voor rest wel lekker oldskool scheerbeurtje vandaag, back to basics! Schick J6 Schick Proline B (8) Omega 10019 Cella almond (laatste beetje restant) Tabac Original AS Balea Men Energy ASB 11
Tjebbe Posted November 13, 2023 Posted November 13, 2023 Stirling 26/54, Daisho Wetshavers 2021 Summer Breeze, Paradigm Ti2, Feather (1), Daisho Wetshavers 2021 Summer Breeze aftershave splash, Aloë Vera-gel. Als altijd met koud water, dat vind ik nu eenmaal prettiger voor mijn huid, ook is het niet heel warm op de bovenverdieping.. Lekker geschoren met een zomerbries 😉 10 1
Coenetje Posted November 13, 2023 Posted November 13, 2023 Goedemorgen allen, Ook ik scheer me meestal met koud water dus voor mij wijk ik niet veel uit met deze scheerbeurten. De thermometer gaf een temperatuur van 16.2 graden aan, geen verwarming aan maar ook geen ramen open, ik heb er echt geen moeite mee. De Shannon's Indigo Oud is echt heerlijk zoals altijd, de Arisocrat met Nacet is een betere match dan de laatste scheerbeurt met de Asco, al met al een prima start deze week! 😁 Gillette Aristocrat 66 Gillette Nacet #3 Shavemac custom 24mm G5C Shannon's Soaps "Indigo Oud" zeep en A.S. 13
mifi Posted November 13, 2023 Posted November 13, 2023 SvdD 20231113 Mijn badkamer vanmorgen was afgekoeld tot 14C. Oke, bij 14 dan maar en met koud water. Het koude water viel me eigenlijk helemaal niet tegen. Daar merk je niks van. Ik was van plan de excellente zeep van Martin de Candre te proberen met koud water. Dat viel niet tegen. Ik had verwacht dat hij het gewoon goed zou doen en dat deed hij ook. Het zijn echt hele goede scheerzepen. Ik sta, net als @ Levi met ontbloot bovenlijf in de badkamer. Dat ben ik gewend. Ik sta vrijwel altijd naakt te scheren, ook in 13C. Het went echt. De arctische ervaring zoals @ JvdK heb ik nog niet. Petje af. Maar alles went, dat blijkt. Door af en toe te vertoeven in meer primitieve omstandigheden, ben ik de relatief luxe woonomstandigheden van NL meer gaan waarderen. Ik weet dat ik wat te verdedigen heb en het is goed om dat af en toe ook een heel klein beetje aan den lijve te ervaren. Badkamer: 14C Krabber: Razorock German 37 slant Kwast: Yaqi 24 Zeep: MdC Fougère AS: Koud water 10
JJ. Posted November 13, 2023 Posted November 13, 2023 Karve Overlander Wizamet (3) Semogue SOC 2012 / Jiamei synthetische imitatie varkenshaar B&M Waves (bijna opperdepop) Deze kwast is voor mij echt superieur aan alles wat ik de afgelopen 20 jaar gebruikt heb. En dat Jan Zoethout ‘m in mijn vertrouwde SOC heeft gezet geeft het ook nog wat gevoelswaarde mee. En de Karve… gewoon alles is goed aan dat ding. Warm water om in te zepen, koud water om krabber te spoelen. Zoals altijd 😉 11
Tati1050 Posted November 13, 2023 Posted November 13, 2023 SvdD: 13/11/2023 Razor: Blackland Vector Blade: Feather ProGuard - 15, 10th use Brush: Simpson Trafalgar T3 Bowl: Kikier Ceramic Bowl Preshave: Proraso Crema Pre Barba con Olio Di Sandalo Cream Soap: Martin De Candre Original Puck Aftershave: Tabac Original Craftsman Aftershave Additional Care: Osma Aluin Additional Care: Koud Water Prettige dag iedereen! 11
mifi Posted November 13, 2023 Posted November 13, 2023 Om jullie een hart over de riem te steken, citeer ik (via Geert Mak) deze dagboektekst van koopman Bicker Raye uit Amsterdam. In 1767 was NL erg koud. Men noemt het zelfs een kleine ijstijd, als ik me niet vergis. In 1767 noteert Bicker Raye: "Het is zo bitter koud, en het vriest zo sterk, dat, terwijl ik bij een zeer groot vuur schrijve, in een kamer daar den geheelen dag sterk gestookt wordt, mij de inkt in de pen bevriest." Dat wij ons maar mogen realiseren hoe goed we het hebben, met onze centrale verwarmingen, warmtepompen en al wat dies meer zij. Ha, in die tijd was 'centrale verwarming' nog een functie, in plaats van een machine. 6
mifi Posted November 13, 2023 Posted November 13, 2023 1 hour ago, mifi said: Om jullie een hart over de riem te steken, citeer ik Een hart 'onder' de riem steken. Tsss. Waar was ik met mijn hoofd. 3
bartje-p Posted November 13, 2023 Posted November 13, 2023 1 uur terug, mifi zei: Een hart 'onder' de riem steken. Tsss. Waar was ik met mijn hoofd. denk nog last van de kou 1 2
JvdK Posted November 13, 2023 Posted November 13, 2023 4 uren geleden, mifi zei: SvdD 20231113 Mijn badkamer vanmorgen was afgekoeld tot 14C. Oke, bij 14 dan maar en met koud water. Het koude water viel me eigenlijk helemaal niet tegen. Daar merk je niks van. Ik was van plan de excellente zeep van Martin de Candre te proberen met koud water. Dat viel niet tegen. Ik had verwacht dat hij het gewoon goed zou doen en dat deed hij ook. Het zijn echt hele goede scheerzepen. Ik sta, net als @ Levi met ontbloot bovenlijf in de badkamer. Dat ben ik gewend. Ik sta vrijwel altijd naakt te scheren, ook in 13C. Het went echt. De arctische ervaring zoals @ JvdK heb ik nog niet. Petje af. Maar alles went, dat blijkt. Door af en toe te vertoeven in meer primitieve omstandigheden, ben ik de relatief luxe woonomstandigheden van NL meer gaan waarderen. Ik weet dat ik wat te verdedigen heb en het is goed om dat af en toe ook een heel klein beetje aan den lijve te ervaren. Badkamer: 14C Krabber: Razorock German 37 slant Kwast: Yaqi 24 Zeep: MdC Fougère AS: Koud water Als de krabber op deze foto een Razorock German 37 slant is, dan ben ik net zo rijk als Koning Willem-Alexander en heb ik ‘de slimste mens’ gewonnen…. 2 3
dhr K Posted November 13, 2023 Posted November 13, 2023 Filarmonica 12 DT Shaving society kwast Nozema pre Scheermonnik Beau Brummell Nivea sensitive ASB Francesca Bianchi Etruscan water EDP 8
Niek Posted November 13, 2023 Posted November 13, 2023 1 uur terug, JvdK zei: Als de krabber op deze foto een Razorock German 37 slant is, dan ben ik net zo rijk als Koning Willem-Alexander en heb ik ‘de slimste mens’ gewonnen…. @ JvdK Tuurlijk. Als t koud is kun je ook last hebben van fata morgana's .
JvdK Posted November 13, 2023 Posted November 13, 2023 52 minuten geleden, Niek zei: @ JvdK Tuurlijk. Als t koud is kun je ook last hebben van fata morgana's . Dit is meer een foto morgana…….. 2
mifi Posted November 13, 2023 Posted November 13, 2023 2 hours ago, JvdK said: Als de krabber op deze foto een Razorock German 37 slant is, dan ben ik net zo rijk als Koning Willem-Alexander en heb ik ‘de slimste mens’ gewonnen…. De foto is een link naar de site van Martin de Candre.
UnShaven Posted November 13, 2023 Posted November 13, 2023 Razor: Pearl Flexi adjustable Blade: Rapira Soap: KEPKINH Vanilla Brush: AP Shave CO 24mm Sinbad black handle Aftershave: De Vergulde Hand Alum Aftershave: La Rive Cabana Aftershave Aftershave: De Vergulde Hand Aftershave Balsem 9
Levi Posted November 14, 2023 Posted November 14, 2023 Scheren met koud water ik zou er kunnen gewend aan komen. De koude badkamer daarentegen niet 😅, vandaag een graad kouder dan gisteren. Timeless Scalopped .95 Gillette Platinum Warhammer 墨 ST-1 29mm HC&C Straight Wall Ariana & Evans Cannabliss Santal 11 1
Niek Posted November 14, 2023 Posted November 14, 2023 Krabber: Henson AL13 2.0 Medium (++) Mesje: Personna Platinum Chrome Kwast: Simpson; Trafalgar, T3 Scheerzeep: S.V.; Mirto di Sardegna Aftershave: S.V.; Mirto di Sardegna 10
Tati1050 Posted November 14, 2023 Posted November 14, 2023 SvdD: 14/11/2023 Razor: Leaf Shave Twig Blade: Voskhod Teflon, 3rd use Brush: Simpson Trafalgar T3 Bowl: Kikier Ceramic Bowl Preshave: Proraso Wood & Spice Cream Soap: Proraso Wood & Spice Cream Balm: Proraso Wood & Spice Balm Additional Care: Osma Aluin Additional Care: Koud Water Fragrance: Prorazo Wood & Spice EdC Maak er een prettige dag van! 12
Tjebbe Posted November 14, 2023 Posted November 14, 2023 Yaqi Timber Wolf, Faena Esperia, Paradigm Ti2, Feather (2), Faena Esperia aftershave splash, Faena Esperia aftershave lotion. 11
bartje-p Posted November 14, 2023 Posted November 14, 2023 Mühle Rocca R96 Polsilver Stainless Steel (vintage, 4) Mühle STF M Savon Mystere - Giallo (sample, op nu) Pitralon Classic AS Balea Men Energy ASB Acca Kappa Giallo Elicriso edp Heerlijke scheerbeurt. De Rocca is erg prettige krabber tot nu. 12
koenfucius Posted November 14, 2023 Author Posted November 14, 2023 Janus Wizamet Super Iridium Dscosmetic Coffee G7 30 mm Master Soap Creations Pole Position Nivea sensitive balsem 11
Recommended Posts