Jump to content

Recommended Posts

Posted

Yates Precision Manufacturing 921 H-plate

Wizamet Super Iridium

Yaqi Green Viper

Cella Bio

Cella Bio Aftershave Lotion

Cella Bio Aftershave Balsem

Geen 13°, maar normale kamertemperatuur. Het water was zelfs te heet. De koudwaterkraan lekt en is afgesloten in afwachting van reparatie

20231112_220148.jpg

• I like it 11
Posted

De verwarming niet aangezet in de badkamer en daar was het 18C, nog een stuk warmer dan 13C maar ik vond dit net te doen. Ik ben ook het type scheerder die daar in zijn bloot bovenlijf staat dus zonder verwarming voel je de koude wel. De kraan helemaal op koud gezet ook om de bak vol te laten lopen en gaan. Bij het opschuimen merkte ik geen verschil, de HoM deed dit prima, mijn HC&C kom was gevuld met dik vol schuim. Drie gangen met de Timeless .95 open kam ging heel soepel. Telkens ik het heel koude water op mijn gezicht aanbracht om te spoelen vond ik dit best wel nog meevallen, als je dan je gezicht weer vol schuimt smeert voelt dit zelf warm aan 😅. Qua resultaat weet ik niet of er nu verschil is tussen warm of koud water maar de zeep deed het even goed. In de splash zat ook nog menthol dus het koude gevoel was nog versterkt. Nu een bakkie warme koffie ️. Fijne maandag mannen! ✌️

8B8D3284-0B83-4A05-AF88-880812267256.jpeg

• I like it 9
  • Haha 5
Posted

Krabber:            Henson AL13 2.0 Medium (++)

Mesje:               Personna; Platinum chrome

Kwast:               Simpson; Trafalgar, T3

Scheerzeep:     OdA; 5 Oli del Benessere

Aftershave:       OdA; 5 Oli del Benessere

• I like it 11
Posted

Krabber: HLS Taiga

Mesjes: Astra Groen (4)

Zeep: TOBS the St. James collection 

Kwast: Oumo Warhammer ShaSoc edition

Scheerkom: Goodfellas smile (hout)

Na het scheren: koud water

AS: Alcolado Glacial 

ASB: Nivea Sensitive 

Omdat ik me vaak genoeg in het arctische gebied (gedurende de winterperiode) heb geschoren, geef ik mezelf deze week dispensatie 😁. Voor de huid beviel scheren in de woestijn me overigens een stuk beter. 

• I like it 5
  • Haha 4
Posted

Ik heb zowiezo geen verwarming in de badkamer, maar meestal is het er rond de 18 graden en dat is prima. Voor rest wel lekker oldskool scheerbeurtje vandaag, back to basics!

Schick J6

Schick Proline B (8)

Omega 10019

Cella almond (laatste beetje restant)

Tabac Original AS

Balea Men Energy ASB

cWDKsCA.jpg

• I like it 11
Posted

Stirling 26/54,
Daisho Wetshavers 2021 Summer Breeze,
Paradigm Ti2,
Feather (1),
Daisho Wetshavers 2021 Summer Breeze aftershave splash,
Aloë Vera-gel.

1699862560191.thumb.jpg.d2599772a41cbec035421a08c0735603.jpg

Als altijd met koud water, dat vind ik nu eenmaal prettiger voor mijn huid, ook is het niet heel warm op de bovenverdieping..

Lekker geschoren met een zomerbries 😉

• I like it 10
  • Haha 1
Posted

Goedemorgen allen,

Ook ik scheer me meestal met koud water dus voor mij wijk ik niet veel uit met deze scheerbeurten. De thermometer gaf een temperatuur van 16.2 graden aan, geen verwarming aan maar ook geen ramen open, ik heb er echt geen moeite mee. De Shannon's Indigo Oud is echt heerlijk zoals altijd, de Arisocrat met Nacet is een betere match dan de laatste scheerbeurt met de Asco, al met al een prima start deze week! 😁

Gillette Aristocrat 66

Gillette Nacet #3

Shavemac custom 24mm G5C

Shannon's Soaps "Indigo Oud" zeep en A.S.

IMG202311130852132.thumb.jpg.49aaf3980f43f65125c59fe5718e037f.jpg

• I like it 13
Posted

SvdD 20231113
Mijn badkamer vanmorgen was afgekoeld tot 14C. Oke, bij 14 dan maar en met koud water.
Het koude water viel me eigenlijk helemaal niet tegen. Daar merk je niks van. Ik was van plan de excellente zeep van Martin de Candre te proberen met koud water. Dat viel niet tegen. Ik had verwacht dat hij het gewoon goed zou doen en dat deed hij ook. Het zijn echt hele goede scheerzepen.

Ik sta, net als @ Levi met ontbloot bovenlijf in de badkamer. Dat ben ik gewend. Ik sta vrijwel altijd naakt te scheren, ook in 13C. Het went echt. De arctische ervaring zoals @ JvdK heb ik nog niet. Petje af. Maar alles went, dat blijkt.

Door af en toe te vertoeven in meer primitieve omstandigheden, ben ik de relatief luxe woonomstandigheden van NL meer gaan waarderen. Ik weet dat ik wat te verdedigen heb en het is goed om dat af en toe ook een heel klein beetje aan den lijve te ervaren.

spacer.png

Badkamer: 14C
Krabber: Razorock German 37 slant
Kwast: Yaqi 24
Zeep: MdC Fougère
AS: Koud water

• I like it 10
Posted

Karve Overlander 

Wizamet (3)

Semogue SOC 2012 / Jiamei synthetische imitatie varkenshaar 

B&M Waves (bijna opperdepop)

Deze kwast is voor mij echt superieur aan alles wat ik de afgelopen 20 jaar gebruikt heb. En dat Jan Zoethout ‘m in mijn vertrouwde SOC heeft gezet geeft het ook nog wat gevoelswaarde mee. En de Karve… gewoon alles is goed aan dat ding.

Warm water om in te zepen, koud water om krabber te spoelen. Zoals altijd 😉

IMG_3557.jpeg

• I like it 11
Posted

SvdD: 13/11/2023

Razor: Blackland Vector
Blade: Feather ProGuard - 15, 10th use
Brush: Simpson Trafalgar T3
Bowl: Kikier Ceramic Bowl
Preshave: Proraso Crema Pre Barba con Olio Di Sandalo Cream
Soap: Martin De Candre Original Puck
Aftershave: Tabac Original  Craftsman Aftershave
Additional Care: Osma Aluin
Additional Care:  Koud Water

Prettige dag iedereen!

• I like it 11
Posted

Om jullie een hart over de riem te steken, citeer ik (via Geert Mak) deze dagboektekst van koopman Bicker Raye uit Amsterdam. In 1767 was NL erg koud. Men noemt het zelfs een kleine ijstijd, als ik me niet vergis.

In 1767 noteert Bicker Raye: "Het is zo bitter koud, en het vriest zo sterk, dat, terwijl ik bij een zeer groot vuur schrijve, in een kamer daar den geheelen dag sterk gestookt wordt, mij de inkt in de pen bevriest."

Dat wij ons maar mogen realiseren hoe goed we het hebben, met onze centrale verwarmingen, warmtepompen en al wat dies meer zij. Ha, in die tijd was 'centrale verwarming' nog een functie, in plaats van een machine.

• I like it 6
Posted
1 hour ago, mifi said:

Om jullie een hart over de riem te steken, citeer ik

Een hart 'onder' de riem steken. Tsss. Waar was ik met mijn hoofd.

• Haha 3
Posted
4 uren geleden, mifi zei:

SvdD 20231113
Mijn badkamer vanmorgen was afgekoeld tot 14C. Oke, bij 14 dan maar en met koud water.
Het koude water viel me eigenlijk helemaal niet tegen. Daar merk je niks van. Ik was van plan de excellente zeep van Martin de Candre te proberen met koud water. Dat viel niet tegen. Ik had verwacht dat hij het gewoon goed zou doen en dat deed hij ook. Het zijn echt hele goede scheerzepen.

Ik sta, net als @ Levi met ontbloot bovenlijf in de badkamer. Dat ben ik gewend. Ik sta vrijwel altijd naakt te scheren, ook in 13C. Het went echt. De arctische ervaring zoals @ JvdK heb ik nog niet. Petje af. Maar alles went, dat blijkt.

Door af en toe te vertoeven in meer primitieve omstandigheden, ben ik de relatief luxe woonomstandigheden van NL meer gaan waarderen. Ik weet dat ik wat te verdedigen heb en het is goed om dat af en toe ook een heel klein beetje aan den lijve te ervaren.

spacer.png

Badkamer: 14C
Krabber: Razorock German 37 slant
Kwast: Yaqi 24
Zeep: MdC Fougère
AS: Koud water

Als de krabber op deze foto een Razorock German 37 slant is, dan ben ik net zo rijk als Koning Willem-Alexander en heb ik ‘de slimste mens’ gewonnen….

• Agreed 2
  • Haha 3
Posted

Filarmonica 12 DT

Shaving society kwast

Nozema pre

Scheermonnik Beau Brummell

Nivea sensitive ASB

Francesca Bianchi Etruscan water EDP

IMG_8983.jpeg

• I like it 8
Posted
1 uur terug, JvdK zei:

Als de krabber op deze foto een Razorock German 37 slant is, dan ben ik net zo rijk als Koning Willem-Alexander en heb ik ‘de slimste mens’ gewonnen….

@ JvdK  Tuurlijk. Als t koud is kun je ook last hebben van fata morgana's .

Posted
52 minuten geleden, Niek zei:

@ JvdK  Tuurlijk. Als t koud is kun je ook last hebben van fata morgana's .

Dit is meer een foto morgana……..

• Haha 2
Posted
2 hours ago, JvdK said:

De foto is een link naar de site van Martin de Candre.

Posted

Razor: Pearl Flexi adjustable
Blade: Rapira
Soap: KEPKINH Vanilla
Brush: AP Shave CO 24mm Sinbad black handle
Aftershave: De Vergulde Hand Alum
Aftershave: La Rive Cabana Aftershave
Aftershave: De Vergulde Hand Aftershave Balsem

• I like it 9
Posted

Scheren met koud water ik zou er kunnen gewend aan komen. De koude badkamer daarentegen niet 😅, vandaag een graad kouder dan gisteren. 

Timeless Scalopped .95

Gillette Platinum 

Warhammer 墨 ST-1 29mm

HC&C Straight Wall 

Ariana & Evans Cannabliss Santal 

E7E27554-3856-48F7-9D00-4FF28CAE20F6.jpeg

• I like it 11
  • Haha 1
Posted

Krabber:            Henson AL13 2.0 Medium (++)

Mesje:               Personna Platinum Chrome

Kwast:               Simpson; Trafalgar, T3

Scheerzeep:     S.V.; Mirto di Sardegna

Aftershave:       S.V.; Mirto di Sardegna

• I like it 10
Posted

SvdD: 14/11/2023

Razor: Leaf Shave Twig
Blade: Voskhod Teflon, 3rd use
Brush: Simpson Trafalgar T3
Bowl: Kikier Ceramic Bowl
Preshave: Proraso Wood & Spice Cream
Soap: Proraso Wood & Spice Cream
Balm: Proraso Wood & Spice Balm
Additional Care: Osma Aluin
Additional Care:  Koud Water
Fragrance: Prorazo Wood & Spice EdC

Maak er een prettige dag van!

• I like it 12
Posted

Yaqi Timber Wolf,
Faena Esperia,
Paradigm Ti2,
Feather (2),
Faena Esperia aftershave splash,
Faena Esperia aftershave lotion.

1699946977055.thumb.jpg.4ba75769a9e688ecdb09a3458101f526.jpg

• I like it 11
Posted

Mühle Rocca R96

Polsilver Stainless Steel (vintage, 4)

Mühle STF M

Savon Mystere - Giallo (sample, op nu)

Pitralon Classic AS

Balea Men Energy ASB

Acca Kappa Giallo Elicriso edp

Heerlijke scheerbeurt. De Rocca is erg prettige krabber tot nu.

• I like it 12
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.