michigalex Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Zojuist bij de messenwinkel langs geweest in Antwerpen. Een echt authentiek winkeltje in het centrum. Ze verkopen daar van allerlei koksmessen, messenblokken en natuurlijk scheermateriaal. Om op het scheermateriaal terug te komen hebben ze veel keuze. Ik zag een vitrine vol met vooral veel complete scheersets staan met safetyrazor, kwast en houder. Daarnaast een hoop scheerkwasten. Naast de vitrine begonnen de scheerzepen en aftershaves. De bekende merken zoals TOBS, dr Harris, Proraso waren ruim uitgestald. Ook stond er baume.be en wat andere merken. Ik moest even wachten op een wat oudere man, welke over open messen gaat. Hij ging een een heel rekje halen met +/- 25 open messen. Een aantal jaar geleden had hij nog 2 rekjes, maar vertelde dat het moeilijk was om aan nieuwe exemplaren te komen. Verder vertelde hij ook wat historie en leuke dingen. Bijvoorbeeld iemand belde voor Damascus mes (€800) en stond binnen no time voor de deur met Ferrari. Haha. Naar een aantal messen te hebben gezien en te hebben besproken heb ik de silver steel en Bismarck naast elkaar gehouden en is het de Bismarck geworden. Ik mocht zelf het doosje uitzoeken en hem openmaken en heeft hij hem nog over de strop gehaald. Mes is zeker scheerklaar want armhaar plopt eraf zonder de huid te raken. Naast de Bismarck heb ik een een compleet scheerpakket genomen. Daarbij zit een uitgebreide handleiding, afstrijkring, gele pasta voor strop, rode voor spanriem. Een strop van Herold met canvas en een spanriem met 1 kant juchtenleder, andere kant met rode pasta. Omdat ik daar toch was gelijk een pot TOBS sandslwood scheercreme meegenomen en kreeg deze voor de helft:) Ik had het mes welke ik had overgenomen van buffel nog meegenomen en hiermee heeft de man een kleine demo gegeven om hem aan te scherpen op een coticule (was nog niet echt nodig) een spanriem en daarna een strop. Goed om dat ook een keer real life te zien. Ik vond het een zeer prettige ervaring om bij de messenwinkel langs te gaan en persoonlijk geïnformeerd te worden door een enthousiaste man. Prettig weekend allemaal! Groeten Alex Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted December 14, 2013 Author Share Posted December 14, 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
steefmobiel Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Heel leuk setje alex. Daar ga je veel plezier aan beleven. mvg stephan Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Mooi man! Heel veel plezier ermee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Mooi setje! Veel plezier er mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 mooie set, rond die strop zit toch papier of iets anders van verpakking (vanwege de kreuken)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted December 14, 2013 Author Share Posted December 14, 2013 Zit inderdaad nog papier omheen Set ligt nu onder de boom, hopen dat de kerstman hem niet meeneemt, want die kan het wel gebruiken Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Mooi setje gekocht man. Daar ga je je fijn mee scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Mooi setje, top dat ze genoeg tijd voor je namen. Zoals de rest ook zegt, hier ga je plezier mee beleven. Have fun Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Mooi mes, prima set! Zit inderdaad nog papier omheen Set ligt nu onder de boom, hopen dat de kerstman hem niet meeneemt, want die kan het wel gebruiken Daar zou ik me minder zorgen om maken... die is nog nooit zonder baard gespot, dat is zijn handelsmerk Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Uitstekende set en fijn dat ze de tijd voor je namen! Ik heb het daar weleens anders meegemaakt Nu op 't gemakje gaan scheren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Mooie set en goed om te lezen dat ze daar de tijd nemen voor een klant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaqz Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Bismarcks zijn mooi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaggy Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Mooie set, ga je veel plezier aan beleven Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKRussel Posted December 15, 2013 Share Posted December 15, 2013 Mooi hoor. Ben jaloers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted December 15, 2013 Share Posted December 15, 2013 Daar zou ik me minder zorgen om maken... die is nog nooit zonder baard gespot, dat is zijn handelsmerk LOL Verder mooi setje wat je zo gekocht hebt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
joostmoree Posted December 15, 2013 Share Posted December 15, 2013 Een prima scheerder en een bijzonder model ook met zgn "Daumenloch" en zonder stabilisator. Ik weet het omdat ik hem ook heb. J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts