ChrisVanMeer Posted November 9, 2023 Share Posted November 9, 2023 Tedalus komt met een nieuwe DE, die er - in mijn ogen - super gaaf uit ziet.... ...Wat me alleen niet zo bevalt is de prijs...€942,95. Daarmee krijg je dan wel de Velocity-ONE mét standaard (volgens mij zonder standaard zou het op €794,95 neer) maar daarbij komt nog eens dat dit vanuit Zwitserland wordt verstuurd en ik meen mij te herinneren dat ik bij beide Essence's nog bij moest betalen aan Oom Douane. Wat vinden jullie? En zijn er hier mensen die van plan zijn om er eentje aan te schaffen? 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted November 9, 2023 Share Posted November 9, 2023 Hij is bijzonder mooi, maar ergens is er voor mij wel een grens (die is al wel eerder opgeschoven en opgerekt... maar nee..) 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted November 9, 2023 Share Posted November 9, 2023 Super mooi, maar dat soort bedragen ga ik niet uitgeven voor een krabber. En nee, die grens wordt zeker niet opgerekt in mijn geval! 1 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JvdK Posted November 9, 2023 Share Posted November 9, 2023 Tedalus is compleet de weg kwijt. Met zo’n prijs ga je jezelf bijna afvragen of hij met z’n shavette zoveel verlies heeft geleden…… 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
koenfucius Posted November 9, 2023 Share Posted November 9, 2023 Te duur. En als ik naar de specificaties kijk, waarschijnlijk ook te mild voor mij (oef, meer dan 900€ bespaard😆) 1 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhr K Posted November 9, 2023 Share Posted November 9, 2023 Toe maar! Wel een mooi ding maar dat soort bedragen zijn ver boven mijn budget. Zelfs mijn bank is er op tegen, laat staan mijn vrouw... 1 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted November 9, 2023 Share Posted November 9, 2023 Over de prijs spreek Ik me niet uit, tja volledig gemaakt in Zwitserland dan vliegt de prijs de hoogte in. De verzending hoeft niet uit te draaien op extra hoge kosten, daar is een mouw aan te passen. Ik ben een jaar bezig geweest met testen met een hoop kappen en bodemplaten en ontving dan in July de finale versie (zie foto daterend van toen) , van de 300+ krabbers die ik ooit testte is dit samen met 5 andere een blijver in mijn arsenaal, maar je hoeft me niet te geloven natuurlijk. Geen financieel voordeel bij dit project, wel het genot om aan zoiets mee te werken van start tot einde (net als bij de shavette trouwens). Voor diegenen die er eentje gebruikt hebben, hij leunt aan bij de Paradigm Titanium II maar nog zachter scherend. 10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levi Posted November 9, 2023 Share Posted November 9, 2023 Heel fraai ontwerp! De prijs is heel stevig vind ik, toch een stuk hoger dan wat ik zou betalen voor een krabber. Benieuwd of ik deze hier zie voorbij gaan in de SvdD. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ric325i Posted November 9, 2023 Share Posted November 9, 2023 Heel mooi mes maar imo staat de prijs niet in verhouding met het artikel. 1 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted November 9, 2023 Share Posted November 9, 2023 Heb hem gewaarschuwd dat de prijs de meeste mensen zou afschrikken maar zijn ontwerp en investering dus … ik was alleen benaderd om te testen net als toen bij de tedalus shavette 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted November 9, 2023 Share Posted November 9, 2023 4 uren geleden, Ric325i zei: Heel mooi mes maar imo staat de prijs niet in verhouding met het artikel. Dat van die prijs is wel heel voorzichtig uitgedrukt. Wat een gekte. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathieu Posted November 10, 2023 Share Posted November 10, 2023 Erg mooi, maar de prijs is wel erg hoog. Ik denk dat die zichzelf volledig uit de markt prijst. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted November 10, 2023 Share Posted November 10, 2023 Wat geweldig om daar zo aan mee te mogen werken, @ Snuff En mooie aanbevelingen! De krabber vind ik echt prachtig mooi! Je ziet de aandacht en liefde er aan af! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pixi Posted November 10, 2023 Share Posted November 10, 2023 Voor die prijs je kan mooiste Escher aanschaffen. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted November 10, 2023 Author Share Posted November 10, 2023 Maar daar kun je je weer niet mee scheren....nja...misschien 1x? 😛 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mifi Posted November 10, 2023 Share Posted November 10, 2023 On 11/9/2023 at 9:43 AM, JvdK said: Tedalus is compleet de weg kwijt. Met zo’n prijs ga je jezelf bijna afvragen of hij met z’n shavette zoveel verlies heeft geleden…… Ik zou het idee niet kunnen verdragen dat ik me met spullen scheer die zijn bedoeld voor mensen als Trump en Jeff Bezos. 😄 Elon Musk heeft waarschijnlijk een zelfscherende krabber. 😏 1 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niek Posted November 10, 2023 Share Posted November 10, 2023 2 minuten geleden, mifi zei: Ik zou het idee niet kunnen verdragen dat ik me met spullen scheer die zijn bedoeld voor mensen als Trump en Jeff Bezos. 😄 Elon Musk heeft waarschijnlijk een zelfscherende krabber. 😏 Krabber X ? 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robgtt99 Posted November 10, 2023 Share Posted November 10, 2023 Design is in ieder geval erg mooi. Misschien wel de mooiste die ik tot nu toe heb gezien. Maar de prijs is inderdaad wat mij tegen zou houden. Helemaal als je het afzet tegen wat de concurrentie biedt. En hoe gek t mag klinken, ik zou eerder zo een bedrag voor een open mes neerleggen dan een krabber. (Vraag mij niet waarom, maar daar ligt mijn grens hoger) 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted November 10, 2023 Share Posted November 10, 2023 Daar kan ik me in vinden, in mijn verzameling open messen zaten enkele exemplaren die veel meer gekost hebben en op een of andere manier kon ik dat hebben. Ps. Nee ik ben absoluut niet rijk maar hield er een tweede job bij uitsluitend om de hobby te bekostigen. Waar velen het weekend gaan feesten of relaxen werkte ik bijna de klok rond in het uitgangsleven voor de nodige centjes. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
koenfucius Posted November 10, 2023 Share Posted November 10, 2023 Dromen mag, natuurlijk. @ Snuff kan je iets meer zeggen over je ervaringen met deze krabber? Als ik naar de specificaties kijk, lijkt het mij erg mild. Hoe verhoudt deze zich bijvoorbeeld tot een Blackbird? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted November 11, 2023 Share Posted November 11, 2023 Gedurende de test periode van een jaar heb ik bewust gevraagd om bij alle kappen en onder platen geen gegevens te laten weten, ik wou alleen de ervaring van het scheren beoordelen. Het is voor mij toch abracadabra, een krabber val je mee in love of niet, ja de cijfers geven aan een milde krabber en hij scheert ook met zo’n gevoel maar is heel effectief en vooral zo zacht scherend. Ik heb een rocnel die je nu niet bepaald mild kan noemen als je hem helemaal op stand 12 zet (de opening is dan groot genoeg om er een oorstokje tussen te steken) en toch heb ik op die stand nooit mezelf gesneden. Het is allemaal relatief. Vergelijking met de Blackbird (ik vond de Ti versie het best), die voelt zeker agressiever aan en met dikke haargroei op mijn gezicht voel je toch op de plaatsen rond de kin dat er tegenstand is. Voor mij is een krabber echt top als ik bij de eerste pass in één strook zonder tegenstand kan scheren van aan mijn oor al over de kaak lijn tot in de nek. Ik schat deze Velocity een stuk hoger in als de blackbird. Qua prijsstelling kan ik er inkomen dat dit een serieuze hindernis zal zijn voor velen, hem gewaarschuwd hiervoor maar zijn project, zijn visie, zijn beslissingen. Hoop dat ik het komende project ook mag deelnemen als tester 😀 3 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coenetje Posted November 11, 2023 Share Posted November 11, 2023 Met mijn zeer beperkte photoshopvaardigheden presenteer ik: 8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niek Posted November 11, 2023 Share Posted November 11, 2023 22 minuten geleden, Coenetje zei: Met mijn zeer beperkte photoshopvaardigheden presenteer ik: @ Coenetje De Nobelprijs voor het scheren ?? 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JvdK Posted November 11, 2023 Share Posted November 11, 2023 Eén voordeel heeft deze nieuwe Tedalus wel. Ik vind de Blackland Osprey ineens heel vriendelijk geprijsd 🤔😁 1 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coenetje Posted November 12, 2023 Share Posted November 12, 2023 Op 11-11-2023 om 17:05, Niek zei: @ Coenetje De Nobelprijs voor het scheren ?? Nou... Als je 'm aanbied dan sla ik dat niet af! Al weet ik dat er mensen zijn met een vele male betere bijdrage dan ik ooit kan leveren dus ben ik 'm niet waardig vrees ik! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts