Jump to content

Tedalus Velocity-ONE

ChrisVanMeer

Recommended Posts

Tedalus komt met een nieuwe DE, die er - in mijn ogen - super gaaf uit ziet....

TedalusVelocity-ONEonStand.jpg?v=1699305

TedalusVelocity-ONE45.jpg?v=1699305985&w

...Wat me alleen niet zo bevalt is de prijs...€942,95.
Daarmee krijg je dan wel de Velocity-ONE mét standaard (volgens mij zonder standaard zou het op €794,95 neer) maar daarbij komt nog eens dat dit vanuit Zwitserland wordt verstuurd en ik meen mij te herinneren dat ik bij beide Essence's nog bij moest betalen aan Oom Douane.

Wat vinden jullie? En zijn er hier mensen die van plan zijn om er eentje aan te schaffen?

• I like it 6

Over de prijs spreek Ik me niet uit, tja volledig gemaakt in Zwitserland dan vliegt de prijs de hoogte in. De verzending hoeft niet uit te draaien op extra hoge kosten, daar is een mouw aan te passen. Ik ben een jaar bezig geweest met testen met een hoop kappen en bodemplaten en ontving dan in July de finale versie (zie foto daterend van toen) , van de 300+ krabbers die ik ooit testte is dit samen met 5 andere een blijver in mijn arsenaal, maar je hoeft me niet te geloven natuurlijk. Geen financieel voordeel bij dit project, wel het genot om aan zoiets mee te werken van start tot einde (net als bij de shavette trouwens). Voor diegenen die er eentje gebruikt hebben, hij leunt aan bij de Paradigm Titanium II maar nog zachter scherend. 

CC1036C0-3107-4DEB-9244-6445312D398C.jpeg

• I like it 10

On 11/9/2023 at 9:43 AM, JvdK said:

Tedalus is compleet de weg kwijt. Met zo’n prijs ga je jezelf bijna afvragen of hij met z’n shavette zoveel verlies heeft geleden……

Ik zou het idee niet kunnen verdragen dat ik me met spullen scheer die zijn bedoeld voor mensen als Trump en Jeff Bezos. 😄

Elon Musk heeft waarschijnlijk een zelfscherende krabber. 😏

• I like it 1
  • Haha 2

2 minuten geleden, mifi zei:

Ik zou het idee niet kunnen verdragen dat ik me met spullen scheer die zijn bedoeld voor mensen als Trump en Jeff Bezos. 😄

Elon Musk heeft waarschijnlijk een zelfscherende krabber. 😏

Krabber X ?

• Haha 5

Design is in ieder geval erg mooi.  Misschien wel de mooiste die ik tot nu toe heb gezien.  

Maar de prijs is inderdaad wat mij tegen zou houden.  Helemaal als je het afzet tegen wat de concurrentie biedt. 

En hoe gek t mag klinken, ik zou eerder zo een bedrag voor een open mes neerleggen dan een krabber. (Vraag mij niet waarom, maar daar ligt mijn grens hoger)

• I like it 2

Daar kan ik me in vinden, in mijn verzameling open messen zaten enkele exemplaren die veel meer gekost hebben en op een of andere manier kon ik dat hebben. Ps. Nee ik ben absoluut niet rijk maar hield er een tweede job bij uitsluitend om de hobby te bekostigen. Waar velen het weekend gaan feesten of relaxen werkte ik bijna de klok rond in het uitgangsleven voor de nodige centjes. 

• I like it 2

Gedurende de test periode van een jaar heb ik bewust gevraagd om bij alle kappen en onder platen geen gegevens te laten weten, ik wou alleen de ervaring van het scheren beoordelen. Het is voor mij toch abracadabra, een krabber val je mee in love of niet, ja de cijfers geven aan een milde krabber en hij scheert ook met zo’n gevoel maar is heel effectief en vooral zo zacht scherend. 

Ik heb een rocnel die je nu niet bepaald mild kan noemen als je hem helemaal op stand 12 zet (de opening is dan groot genoeg om er een oorstokje tussen te steken) en toch heb ik op die stand nooit mezelf gesneden. Het is allemaal relatief. Vergelijking met de Blackbird (ik vond de Ti versie het best), die voelt zeker agressiever aan en met dikke haargroei op mijn gezicht voel je toch op de plaatsen rond de kin dat er tegenstand is. 

Voor mij is een krabber echt top als ik bij de eerste pass in één strook zonder tegenstand kan scheren van aan mijn oor al over de kaak lijn tot in de nek. Ik schat deze Velocity een stuk hoger in als de blackbird. 

Qua prijsstelling kan ik er inkomen dat dit een serieuze hindernis zal zijn voor velen, hem gewaarschuwd hiervoor maar zijn project, zijn visie, zijn beslissingen.

Hoop dat ik het komende project ook mag deelnemen als tester 😀

• I like it 3
  • Thanks! 2