Jump to content

Verschillende double edge merk mesjes.

-Danny-

Recommended Posts

Zijn er natscheerders die verschillende merk mesjes gebruiken om bepaalde redenen, zoals voorbeeld je lievelingsmesje uitverkocht is, dat je onmiddellijk over kunt gaan naar tweede keuze, etcetera.? 

Hangt af van de krabber, ik merk soms dat het ene mesje soms net iets beter gaat dan een ander. De Gillette Platinum gaat heel goed in de meeste van mijn krabbers maar als ik de Blackbird neem gaat voor mij een Gillette Silver Blue in. Door de jaren heen heb ik gemerkt dat er enorm veel verschil zit in de mesjes en dit heeft invloed op de scheerbeurt natuurlijk.

• I like it 2
  • Agreed 1

Op 6-11-2023 om 19:15, -Danny- zei:

Zijn er natscheerders die verschillende merk mesjes gebruiken om bepaalde redenen, zoals voorbeeld je lievelingsmesje uitverkocht is, dat je onmiddellijk over kunt gaan naar tweede keuze, etcetera.? 

Ik gebruik in principe altijd hetzelfde soort. Dat was eerst Astra groen en nu Gillette Platinum. Deze vind ik erg op elkaar lijken en komen volgens mij beiden uit de fabriek in Sint Petersburg. Scherp en mild.

• I like it 2

Ook hier doen de Feathers het idd heel erg fijn in de Diamondback. 
In m’n Blackbird gebruik ik graag Blauwe Personna of een Gillette Wilkinson Saloon pack.

Voor de rest heb ik een redelijke voorraad Rapira Swedish supersteel, Rapira Platinum lux, en Astra Groen waar ik veel mee afwissel. Bij m’n volgende aankoop van scheer gerelateerde items komen ook wat Gillette Platinums mee. Daar hoor ik nl toch wel goede dingen over. 

Het “grappige” met DE-mesjes is dat ze bij mij niet alleen per krabber verschillend kunnen presteren maar hierin ook nog eens per seizoen kunnen verschillen. In de warmere maanden vind ik de Blauwe Personna lekker in de Blackbird scheren maar ik de koudere maanden verschuift de voorkeur naar de Gillette Wilkinson Saloon pack.

• I like it 2

Op 7-11-2023 om 23:07, Stoppel zei:

Ik gebruik in principe altijd hetzelfde soort. Dat was eerst Astra groen en nu Gillette Platinum. Deze vind ik erg op elkaar lijken en komen volgens mij beiden uit de fabriek in Sint Petersburg. Scherp en mild.

Oké, maar je had toch eerst toen je begonnen was uit te zoeken, alle merken uitgeprobeerd? 

Edited by -Danny-

1 minuut geleden, Snuff zei:

Wizamet, polsilver (toch licht verschil met wizamet volgens mij), feather, Gillette ruby

Mee eens. Ik prefereer de Wizamets, maar als ik toch ouder zou worden dan mijn voorraad Wizamets (erg onwaarschijnlijk), heb ik nog een paar honderden Polsilvers in voorraad.

• I like it 1

Op 14-11-2023 om 21:17, -Danny- zei:

Oké, maar je had toch eerst toen je begonnen was uit te zoeken, alle merken uitgeprobeerd? 

Niet alle merken, wel een behoorlijk aantal. Deze bevallen echter zo goed dat verder zoeken voor mij niet nodig was. 

• I like it 2

On 11/6/2023 at 7:15 PM, -Danny- said:

Ik varieer wel eens en ik heb gemerkt dat het onder andere samenhangt met het seizoen. In de zomer is de baardgroei wat sneller. Daar komt een tweede argument bij, namelijk de voorraad. Als ik zo eens in de mesjesdoos kijk, zie ik een weelde aan mesje en dan heb ik een "kom ik probeer die weer eens"-gevoel.

Ik heb in het begin een redelijk aantal mesjes geprobeerd in verschillende krabbers en ik heb nu een voorraad voor jaren.

• I like it 1
  • Haha 1

feathers gaan momenteel alleen in de Feather AS-D2

die gebruik ik niet zoveel want die kan niet goed overweg met een paar dagen groei. en meestal scheer ik me maar 2x per week
voor de andere scheermessen is het het mes van het moment

veel mesjes gekocht om uit te proberen en van sommige die bevielen voorraden aangeslagen.
m'n favorieten zijn momenteel Polsilver Super Iridium (Wizamet zou hetzelfde moeten zijn), Gillette Nacet, de Amerikaanse  Personna's. en een berg verschillende Rapira's en verwanten.
ik moet toegeven dat i sommige testers al een decennia heb en nog steeds niet heb uitgeprobeerd 😆

• I like it 1
  • Haha 2

• 3 months later...

Als uitgangspunt voor mijn gesprek met jou begin ik met de scheermesjes.

Ik scheer uitsluitend met tweesnijdende scheermessen en mijn favoriete Astra superior roestvrije en Dorco Titan-mesjes, maar ik vind het altijd leuk om het mesje te variëren, nu test ik de Aziatische mesjes Asco, Treet New Edge en Sharp.

blades.jpg

Edited by Barbarancio

Ik hou niet van hele scherpe scheermesjes, dus met de Dorco Titan heb ik het juiste compromis gevonden. Deze Aziatische scheermesjes werden me aanbevolen op de Italiaanse fora en door natte scheervrienden op de speciale telegramgroep.

Zij raadden me een aantal scheermesjes aan die zij als zeer zacht en delicaat voor de huid beschouwden.

Ik begon met het uitproberen van de Pakistaanse Treet New Edge mesjes en ze leken aangenaam glad en niet ruw.