Levi Posted October 16, 2023 Posted October 16, 2023 De keuze van de kwast zal ook belangrijk zijn deze week om te kopsoppen. Liefst een grote die makkelijk open gaat. Uiteindelijk moet ik 3 gangen er zien uit te krijgen en dat is wat ik deze morgen bij de derde gang had. Net niet genoeg zeep meer in de kwast dus vlug even bijladen. Relatief een goede schuim kunnen maken op het gezicht en de combinatie van mesje en krabber was ook goed. 12
Magic666 Posted October 16, 2023 Posted October 16, 2023 Absoluut geen kopsopper dus geen post, na deze, van mij 3 3
koenfucius Posted October 16, 2023 Posted October 16, 2023 Raw RS-10 aggressive Wizamet Super Iridium Zenith Horse Hair extra soft Pannacrema Nuavia Blu Pannacrema Nuavia Blu Aftershave balsem Kopsopper hier. Vandaag maar wat mooi materiaal gekozen voor een koude maandagochtend 10
Levi Posted October 16, 2023 Author Posted October 16, 2023 Die Raw RS10 is een heel mooie krabber @ koenfucius 🤩. Jammer dat deze niet meer in productie is. Ik had een tijdje geleden de kans om een te kopen maar vond 800€ te veel geld voor een krabber 😅. Zo blijf ik met bewondering naar deze van jou kijken. 4 1
bartje-p Posted October 16, 2023 Posted October 16, 2023 Hier fulltime kopsopper Heerlijk geur in deze zeep, maar niet een echt sterk schuim, vrij slapjes. Ook redelijk gevoelig voor de hoeveelheid water is mijn indruk? Blackland Vector SS OC Feather Professional AC (7) Muhle STF Areffa soap - Boih (sample, 3e keer, op nu) Pitralon Classic AS Balea Men Energy ASB 12
Tati1050 Posted October 16, 2023 Posted October 16, 2023 3 uren geleden, Magic666 zei: Absoluut geen kopsopper dus geen post, na deze, van mij Hier ook zo! Ben jarenlang kopsopper geweest, maar mede dankzij dit forum heb ik de geneugten van de (inmiddels échte ☺️) scheerkom ontdekt… Dat ga ik ook deze week zo houden. 5
Niek Posted October 16, 2023 Posted October 16, 2023 Krabber: Henson; AL13, 2.0 Medium (++) Mesje: Hema Kwast: Simpson; Trafalgar, T3 Scheerzeep: S.V.; Mirto di Sardegna Aftershave: S.V.; Mirto di Sardegna 10
Tjebbe Posted October 16, 2023 Posted October 16, 2023 Altijd al schuim ik mijn scheerschuim op op mijn gezicht, net als dat ik elke dag koud water gebruik. Voor mij werkt dat het prettigst. Opus Shaving Fan, Phoenix Artisan Accoutrements Oubliette, RazoRock Game Changer .84, Feather (1), Phoenix Artisan Accoutrements Oubliette aftershave cologne. 10 2
mifi Posted October 16, 2023 Posted October 16, 2023 SvdD 20231016 Kopsopper hier. Ik dacht dat ik eens ging beginnen met de eerste scheerzeep die ik ooit kocht, The Goodfellas Smile Amber Fougère. Ik was nog een absolute beginner, dus ik had geen idee. Ik heb nog steeds geen idee, nou misschien twee. Enfin, deze zeep, de Amber Fougère dus, klopte ik destijds op in een kom met een matige kwast van varkenshaar. Ik dacht dat het leuk zou zijn om dezelfde zeep eens te hergebruiken, na al die tijd, met de kopsoptechniek die ik tegenwoordig dagelijks gebruik. Toen, als beginner die nog moest beginnen, had ik geen idee wat ik kocht, dus de beginnersprijs was een relatief zwaarwegende factor. Ik kende tot dan toe alleen de scheergel van Gilette. Krabber: Henson AL13-medium Mesje: Dorco stainless (3) Kwast: Yaqi 26 Zeep: TGS - Amber Fougère AS: TGS - Amber Fougère met alcohol Oef. De geur van die zeep en aftershave is niet (meer) helemaal mijn ding. Het kan zijn dat de geur van de zeep in de loop van de tijd een beetje is veranderd; ik heb eigenlijk geen idee wat de houdbaarheid van scheerzepen is, maar de geurstoffen zijn per definitie vluchtig, dus de onderlinge verhoudingen zullen wellicht veranderen met de tijd. Wat me positief opviel was het gemak waarmee deze zeep opschuimde op de kop. Binnen no time een mooie schuimbek vol. De kwast van Yaqi doet wonderen voor kopsoppen, en deze zeep is er helemaal enthousiast door. Een dik, rijk schuim. Heerlijke scheerbeurt, alleen de geur is een beetje te, ehhhm, parfumachtig voor mijn huidige smaak. Vooral na de AS te hebben gebruikt. Ik heb zomaar het gevoel dat ik in de zomer een horde bijen achter me aan heb vliegen als ik hiermee de trein instap. Beter niet doen, alhoewel de gedachte aan de consternatie bij de andere passagiers me toch even deed glimlachen. Zo heb ik toch nog even lol van deze geur 😄 9 2
dhr K Posted October 16, 2023 Posted October 16, 2023 Schuckar 5/8 Kent BLK 12 Proraso geel pre, scheercreme en ASB Francesca Bianchi The black knight EDP 11
Coenetje Posted October 16, 2023 Posted October 16, 2023 11 uren geleden, Magic666 zei: Absoluut geen kopsopper dus geen post, na deze, van mij 8 uren geleden, Tati1050 zei: Hier ook zo! Ben jarenlang kopsopper geweest, maar mede dankzij dit forum heb ik de geneugten van de (inmiddels échte ☺️) scheerkom ontdekt… Dat ga ik ook deze week zo houden. Uiteraard mag je ook buiten het thema om je scheerbeurten tonen, is absoluut niet verplicht hoor! 😇 2 1
Magic666 Posted October 16, 2023 Posted October 16, 2023 Zal ik ook doen aangezien ik toch mijn ervaring met de testset van Scheermonnik moet delen 3
Tjoolder Posted October 16, 2023 Posted October 16, 2023 Heb ik gekopsopt of niet? Voor mij een weet voor jullie een vraag. Prettige avond nog iedereen! 7 2
Levi Posted October 16, 2023 Author Posted October 16, 2023 @ Tjoolder bij deze, heb je gekopsopt? 😎 3
UnShaven Posted October 16, 2023 Posted October 16, 2023 Razor: RazoRock Game Changer 0.84P Blade: Rapira Soap: TOBS Organic Shaving Cream Pre-Shave: Prep Brush: Yaqi Barber Pole Style 24mm Two Band Badger Knot Shaving Brush Aftershave: De Vergulde Hand Alum Aftershave: Nivea Men Silver Protect Aftershave Lotion Aftershave: De Vergulde Hand Aftershave Balsem 8
Levi Posted October 17, 2023 Author Posted October 17, 2023 Ik moet toegeven dat ik het schubben op het gezicht minder aangenaam ervaar. 7
Coenetje Posted October 17, 2023 Posted October 17, 2023 Goedemorgen allen! Tatara Masamune Lord Super Stainless Yaqi "Sagrada Familia" 24mm Speick stick en A.S. Altijd al een kopsopper geweest, af en toe een kom gebruikt maar dan mis ik de voorbereiding op het gezicht. Er komt vast wel eens een thema "slagroom kloppen" en dan zal ik wel een kom proberen maar tot die tijd blijf ik het schuim op de bakkes maken. Fijne dag gewenst! 10 1
Tjoolder Posted October 17, 2023 Posted October 17, 2023 12 uren geleden, Levi zei: @ Tjoolder bij deze, heb je gekopsopt? 😎 Ja 2 1 1
Niek Posted October 17, 2023 Posted October 17, 2023 Krabber: Henson; AL13, 2.0 Medium (++) Mesje: Hema Kwast: Simpson; Trafalgar, T3 Scheercréme:Mondial 1908; No908 Aftershave: Mondial 1908; No908 10
koenfucius Posted October 17, 2023 Posted October 17, 2023 Blackland Blackbird black oxide SB Wizamet Super Iridium Yaqi Rocks Faena Taurus Faena Aftershave Lotion Special Edition Faena Taurus Aftershave Balm 11
Tjebbe Posted October 17, 2023 Posted October 17, 2023 Stirling 26/54, Castle Forbes Lime, RazoRock Mamba .70, Feather (2), Kepkinh Frosty Lemon after shave lotion, Aloë Vera-gel. 9
mifi Posted October 17, 2023 Posted October 17, 2023 15 hours ago, Tjoolder said: Heb ik gekopsopt of niet? Voor mij een weet voor jullie een vraag. Prettige avond nog iedereen! Zo te zien aan de kwast... ik denk dat je inderdaad gekopsopt hebt. 2
mifi Posted October 17, 2023 Posted October 17, 2023 SvdD 20231017 Laten we het even over het gevaar van kopsoppen hebben. Dat lijkt me we op zijn plaats deze week. Als je serieus schuim aan het kloppen bent, de kwast lekker laat 'heen-en-weren' over je kin, af en toe een dipje extra water nemend, dan zul je waarschijnlijk gemerkt hebben dat het een prettige bezigheid is. Schuimende gezichtsmassage, wie wil dat nou niet? Maar ik moet, zoals bij alles met scheren, proberen mijn enthousiasme een beetje in toom te houden, want heftig kopsoppend wil er nog wel eens van dat schuim in mijn neusgaten komen. Daarna krijg ik het dan benauwd en heb de neiging mijn neus op te halen. Niet doen kleine heer, niet doen. De schuim zit dan in mijn neus. Van de nies die dat oplevert, rammelen de tandenborstels op het plankje. Overigens kan ik natuurlijk wel heel erg goed de geur van de scheerzeep waarnemen. Het is bijna een soort ruiken op de tast geworden. Vandaag was het een oude vertrouwde, die overheerlijke Cella-Milano klassieker, de rode met de bijbehorende balsem. Wat een absoluut topproduct is dat toch! Dit was wederom een voortreffelijke scheerbeurt. Krabber: Henson AL13-medium Mesje: Dorco stainless (4) Kwast: Yaqi 26 Zeep: Cella-Milano Crema da barba all'olio di mandorla AS: Cella-Milano Balsamo dopobarba rood 7 1 2
mifi Posted October 17, 2023 Posted October 17, 2023 19 hours ago, dhr K said: Schuckar 5/8 Kent BLK 12 Proraso geel pre, scheercreme en ASB Francesca Bianchi The black knight EDP Wat een voortreffelijke geur is dat, die gele! De scheercrème is bijna op, zie ik, dat is dan wel weer een probleem, want de verkrijgbaarheid is matig. 2 1
Recommended Posts