Levi Posted September 11, 2023 Posted September 11, 2023 Vandaag meteen de week goed ingezet. De vorige keer had ik deze zeep Oceana van B&M bijna opgemaakt maar er bleef nog een klein beetje hangen in de hoek van de pot. De vraag was zal ik genoeg schuim hebben voor drie gangen 🤔? Dat was wel het geval niet. Ik heb er maar twee uitgekregen maar het resultaat viel wel goed mee met de Blackbird. Er bleven niet veel haren meer over 😅. Fijne maandag! 8 1
koenfucius Posted September 11, 2023 Posted September 11, 2023 Atelier Durdan Vestige GEM Zenith Boar Aluminium Grooming Dept Mallard Kulfi Proraso Aftershave Balm Sensitive De gewone plaat van de Vestige is mij niet effectief genoeg. 9
Tjebbe Posted September 11, 2023 Posted September 11, 2023 Opus Shaving Fan, Jack Dean, Karve Overlander, Treet Dura Sharp (2), Stirling Tea Tree post shave. In de Overlander deed het mesje het prima... 9
Niek Posted September 11, 2023 Posted September 11, 2023 Krabber: Dovo; Primo 1 Mesje: Gilette; Platinum Kwast: Simpson; Trafalgar, T3 Scheercréme: Mondial 1908; 908 Aftershave: Mondial 1908; 908 9
Coenetje Posted September 11, 2023 Posted September 11, 2023 Goedemorgen allen, Razorock Hawk Kai captain titan mild Zenith 506 silvertip A&E "Warrior of Howling Fjord" zeep en A.S. Aluin 9
mifi Posted September 11, 2023 Posted September 11, 2023 SvdD 20230911 Het is 'opmaak'-week, zegt @ Levi 🤔 Ik moest meteen aan mijn vrouw denken, want die maakt zich wel eens op en ze maakt ook aardig wat op. Mag zeker niet hè? Dit is vals spelen zeker? Maar ik zit in dezelfde situaite als @ ChrisVanMeer : Ik heb niets waarvan ik de bodem al kan zien. Ah, ik heb een alternatieve interpretatie, namelijk zeepjes waarvan ik van plan ben ze helemaal op te maken. Kijk, zo zijn we er weer. Ik was laatst voor het eerst aan een Proraso rood begonnen, en die bevalt me erg goed. Ik grijp er zeer regelmatig naar. Vreemd hoe de betrekkenlijk eenvoudige geur me zó kan bekoren. Deze zeep en bijbehorende after shave balm zijn niet heel heftig, eerder een beetje understated. Sandalwood, maar niet onstuimig. Zo ingetogen zelfs, dat ze de geur niet eens op de verpakking hebben vermeld. Op het potje en het flesje staat dat het voor Barbe Dure is bedoeld. Dat valt in mijn geval erg mee, maar ik vind de geur zo aangenaam gedoseerd: Subtiel en duidelijk onder de neus, maar niet bedwelmend in de trein. Op basis van de benaming op het potje kom ik niet snel op het idee om het te kopen, maar ik ben blij dat ik het toch gedaan heb. Deze zeep en after shave ga ik beslist opmaken en dan koop ik meteen een nieuwe. Krabber: Henson AL13-medium Mesje: Souplex (6) Kwast: Yaqi 24 Zeep: Proraso rood - Barbe Dure AS: Proraso rood - Balsamo Dopobarba barbe dure Ook geschikt voor barbe non dure. 10 1
Tjoolder Posted September 11, 2023 Posted September 11, 2023 3maanden geleden 2 potten die bijna op waren in het zicht gezet om op te doen. Dit om ze "meer" te gebruiken =>episch gefaald. Maar nu heb ik een goede reden om ze te gebruiken. En voila nummer 1 is op. Prettige avond nog iedereen! 9
Levi Posted September 12, 2023 Author Posted September 12, 2023 Ik vraag mij af of ik deze zeep ook nog op tijd kan opmaken 🤔 nog 6 beurten te gaan… 10
koenfucius Posted September 12, 2023 Posted September 12, 2023 Atelier Durdan Vestige+ GEM Zenith Horse Hair extra soft Barrister and Mann Oceana Proraso Aftershave Balm Sensitive Laatste scheerbeurt met de Vestige. De + plaat heeft mijn voorkeur, hoewel ik niet weet of ik hem ook zal kopen. Behoorlijk duur en ik gebruik niet zo valk GEM mesjes. De Oceana hier gisteren zien voorbijkomen. Vind ik een prettige zeep. Vroeger had B&M een erg goeie budget- reeks, Latha. De Oceana was een van mijn lievelingszepen in die budget-reeks. 9
Tjebbe Posted September 12, 2023 Posted September 12, 2023 Omega Evo, Oleo Soapworks Empire, Karve Overlander, Treet Dura Sharp (3), Seinz after shave balsam Zirbelkiefer, Murphy & McNeil Nantahala aftershave splash. Zowel de zeep als de aftershave als de splash naderen de bodem.. of ik ze deze week op gaan, dat waag ik te betwijfelen 😄 9
Niek Posted September 12, 2023 Posted September 12, 2023 Krabber: Dovo; Primo 1 Mesje: Rapira; Platinum Lux Kwast: Simpson; Trafalgar, T3 Scheercréme: Musgo Real, Classic Scent Aftershave: Nivea; Sensitive balsem 10
mifi Posted September 12, 2023 Posted September 12, 2023 Ik heb een suggestie, als ik mag, voor het volgende thema, @ Levi . Misschien is het stimulerend om als thema "zepen die je nooit zal opmaken" te doen. Ik heb een paar kandidaten in gedachten, zepen die ik verworpen heb 😝, maar die ik misschien toch nog één keer zou moeten proberen om het zeker te weten. 🤔 Nahhh, toch maar niet. Dat zou wel eens veel aluin kunnen gaan kosten. 3 1
Niek Posted September 12, 2023 Posted September 12, 2023 25 minuten geleden, mifi zei: Ik heb een suggestie, als ik mag, voor het volgende thema, @ Levi . Misschien is het stimulerend om als thema "zepen die je nooit zal opmaken" te doen. Ik heb een paar kandidaten in gedachten, zepen die ik verworpen heb 😝, maar die ik misschien toch nog één keer zou moeten proberen om het zeker te weten. 🤔 Nahhh, toch maar niet. Dat zou wel eens veel aluin kunnen gaan kosten. Nou, ik denk daar niet lang over na. Ik kledder ze gewoon weg. En ik moet zeggen..... das ook n hobby die minder betaalbaar is maar...... t scheelt natuurlijk in ruimtes en kasten 3 1
mifi Posted September 12, 2023 Posted September 12, 2023 4 minutes ago, Niek said: Nou, ik denk daar niet lang over na. Ik kledder ze gewoon weg. En ik moet zeggen..... das ook n hobby die minder betaalbaar is maar...... t scheelt natuurlijk in ruimtes en kasten Ik heb de neiging om rekening te houden met mijn eigen vergissingen. Mijn mening wil nog wel eens veranderen, door ervaring, stand van de maan, jaargetijde of gewoon doordat de betreffende produkten anders ouderen dan als ze spetterend vers uit de eerste verpakking komen. Een mooi voorbeeld is Tabac Original, die ik eerst naar nat paard met zweetzadel vond stinken. Niet lekker. Maar dat effect is weg nu, en het is een graag gebruikte zeep geworden. Ik wil mijzelf dat soort kansen niet ontnemen, want ik vind het mega interessant dat zo'n eerste indruk zo sterk wordt gekleurd door de verwachting die ik heb op basis van beschrijvingen. Ik hoop dat ik een gezonde twijfel aan mijn eigen oordeel heb en dat het dus verstandig en ook leuk is, om het af en toe nog eens te proberen. Dat gezegd hebbend, ik heb nu twee zepen die na een tweede en zelfs derde poging, nog steeds in de bak 'afgewezen' blijven liggen. Die zou ik dus inderdaad zo langzamerhand kunnen weggooien. 5
dhr K Posted September 12, 2023 Posted September 12, 2023 Executive shaving Outlaw Wizamet super iridium (2) Zenith boar Proraso rood pre, zeep en ASB GFT Sandalwood EDC de proraso rood laat veel bodem zien.... 10
Tjoolder Posted September 12, 2023 Posted September 12, 2023 Dit is het andere potje die al een tijdje staat te lonken. Ik beloof hierbij plechtig dat ik mijn uiterste best zal doen om hem op te hebben tegen het einde van de week. Prettige avond nog iedereen! 9 1
Levi Posted September 12, 2023 Author Posted September 12, 2023 15 minuten geleden, Tjoolder zei: Dit is het andere potje die al een tijdje staat te lonken. Ik beloof hierbij plechtig dat ik mijn uiterste best zal doen om hem op te hebben tegen het einde van de week. Prettige avond nog iedereen! Stevig draaien in die zeep en niet zuinig zijn 😉✌️😎! Gif moa buzze! 1 1 3
Coenetje Posted September 12, 2023 Posted September 12, 2023 Goedenavond allen, Yaqi Romulus Kai captain titan mild Shavemac custom G5C Lea zeep Myrsol emulsion Opmaken gaat mij deze week echt niet lukken, wel heb ik door de jaren heen regelmatig een puck Lea opgemaakt 👍 10
koenfucius Posted September 13, 2023 Posted September 13, 2023 Rocnel Titanium Series Wizamet Super Iridium Simpson Chubby 2 synthetic bristle Biolijf Shaving Soap Irisch Beer Proraso Aftershave Balm Sensitive 10
Tjebbe Posted September 13, 2023 Posted September 13, 2023 RazoRock 400 Tuxedo, Stirling Intrepid Man, Paradigm Salient, PolSilver Super Iridium (1), Stirling Intrepid Man aftershave splash, Van der Lovett after-shave lotion Sailor's Blend. 10
Niek Posted September 13, 2023 Posted September 13, 2023 Krabber: Dovo; Primo 1 Mesje: Rapira; Platinum Lux Kwast: Simpson; Trafalgar T3 Scheerzeep: S.V.; Stella Alpina Aftershave: S.V.; Slella Alpina 10
dhr K Posted September 13, 2023 Posted September 13, 2023 Tatara masamune Wizamet super iridium Simpson's Chubby 2 synth Proraso rood pre, zeep en ASB IA A city on fire EDP 11
Recommended Posts