Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vandaag meteen de week goed ingezet. De vorige keer had ik deze zeep Oceana van B&M bijna opgemaakt maar er bleef nog een klein beetje hangen in de hoek van de pot. De vraag was zal ik genoeg schuim hebben voor drie gangen 🤔? Dat was wel het geval niet. Ik heb er maar twee uitgekregen maar het resultaat viel wel goed mee met de Blackbird. Er bleven niet veel haren meer over 😅. Fijne maandag!

C55EBC54-5FAA-46D4-B285-56BAD5F5D62E.jpeg

4DA8D486-E7CE-468E-ACF4-B476BB8022EA.jpeg

• I like it 8
  • Haha 1
Posted

Atelier Durdan Vestige

GEM

Zenith Boar Aluminium

Grooming Dept Mallard Kulfi

Proraso Aftershave Balm Sensitive

De gewone plaat van de Vestige is mij niet effectief genoeg.

20230910_213142.jpg

• I like it 9
Posted

Opus Shaving Fan,
Jack Dean,
Karve Overlander,
Treet Dura Sharp (2),
Stirling Tea Tree post shave.

1694411795708.thumb.jpg.463a3c9c9c9dafd2f037ef250eeebc25.jpg

In de Overlander deed het mesje het prima... 

• I like it 9
Posted

Krabber:          Dovo; Primo 1

Mesje:             Gilette; Platinum

Kwast:             Simpson; Trafalgar, T3

Scheercréme: Mondial 1908; 908

Aftershave:     Mondial 1908; 908

• I like it 9
Posted

Goedemorgen allen,

Razorock Hawk

Kai captain titan mild

Zenith 506 silvertip

A&E "Warrior of Howling Fjord" zeep en A.S.

Aluin

IMG202309110851522.thumb.jpg.f36518763e92ecccdb8099ef02e5fa7f.jpg

• I like it 9
Posted

SvdD 20230911

Het is 'opmaak'-week, zegt @ Levi 🤔

Ik moest meteen aan mijn vrouw denken, want die maakt zich wel eens op en ze maakt ook aardig wat op.

Mag zeker niet hè?

Dit is vals spelen zeker?

Maar ik zit in dezelfde situaite als @ ChrisVanMeer : Ik heb niets waarvan ik de bodem al kan zien.

Ah, ik heb een alternatieve interpretatie, namelijk zeepjes waarvan ik van plan ben ze helemaal op te maken.

Kijk, zo zijn we er weer.

Ik was laatst voor het eerst aan een Proraso rood begonnen, en die bevalt me erg goed. Ik grijp er zeer regelmatig naar. Vreemd hoe de betrekkenlijk eenvoudige geur me zó kan bekoren. Deze zeep en bijbehorende after shave balm zijn niet heel heftig, eerder een beetje understated.

Sandalwood, maar niet onstuimig. Zo ingetogen zelfs, dat ze de geur niet eens op de verpakking hebben vermeld.

Op het potje en het flesje staat dat het voor Barbe Dure is bedoeld. Dat valt in mijn geval erg mee, maar ik vind de geur zo aangenaam gedoseerd: Subtiel en duidelijk onder de neus, maar niet bedwelmend in de trein. Op basis van de benaming op het potje kom ik niet snel op het idee om het te kopen, maar ik ben blij dat ik het toch gedaan heb.

Deze zeep en after shave ga ik beslist opmaken en dan koop ik meteen een nieuwe.

spacer.png

Krabber: Henson AL13-medium

Mesje: Souplex (6)

Kwast: Yaqi 24

Zeep: Proraso rood - Barbe Dure

AS: Proraso rood - Balsamo Dopobarba barbe dure

Ook geschikt voor barbe non dure.

• I like it 10
  • Haha 1
Posted

fxWpJ1V.jpeg

3maanden geleden 2 potten die bijna op waren in het zicht gezet om op te doen. Dit om ze "meer" te gebruiken =>episch gefaald. Maar nu heb ik een goede reden om ze te gebruiken. En voila nummer 1 is op.

Prettige avond nog iedereen!

• I like it 9
Posted

Ik vraag mij af of ik deze zeep ook nog op tijd kan opmaken 🤔 nog 6 beurten te gaan… 

DD2A561C-6A87-47AE-A9BC-082565325033.jpeg

DF8A0FE5-7B33-4292-8EC9-F99764864C4F.jpeg

• I like it 10
Posted

Atelier Durdan Vestige+

GEM

Zenith Horse Hair extra soft

Barrister and Mann Oceana

Laatste scheerbeurt met de Vestige. De + plaat heeft mijn voorkeur, hoewel ik niet weet of ik hem ook zal kopen. Behoorlijk duur en ik gebruik niet zo valk GEM mesjes.

De Oceana hier gisteren zien voorbijkomen. Vind ik een prettige zeep. Vroeger had B&M een erg goeie budget- reeks, Latha. De Oceana was een van mijn lievelingszepen in die budget-reeks.

20230911_211823.jpg

• I like it 9
Posted

Omega Evo,

Oleo Soapworks Empire,

Karve Overlander,

Treet Dura Sharp (3),

Seinz after shave balsam Zirbelkiefer,

Murphy & McNeil Nantahala aftershave splash.

1694498297074.thumb.jpg.777ed9112d64db44cec4d8d0b1c664e6.jpg

Zowel de zeep als de aftershave als de splash naderen de bodem.. of ik ze deze week op gaan, dat waag ik te betwijfelen 😄

• I like it 9
Posted

Mesje:             Rapira; Platinum Lux

Kwast:             Simpson; Trafalgar, T3

Scheercréme: Musgo Real, Classic Scent

Aftershave:     Nivea; Sensitive balsem

• I like it 10
Posted

Ik heb een suggestie, als ik mag, voor het volgende thema, @ Levi .

Misschien is het stimulerend om als thema "zepen die je nooit zal opmaken" te doen. Ik heb een paar kandidaten in gedachten, zepen die ik verworpen heb 😝, maar die ik misschien toch nog één keer zou moeten proberen om het zeker te weten. 🤔

Nahhh, toch maar niet. Dat zou wel eens veel aluin kunnen gaan kosten.

• I like it 3
  • Haha 1
Posted
25 minuten geleden, mifi zei:

Ik heb een suggestie, als ik mag, voor het volgende thema, @ Levi .

Misschien is het stimulerend om als thema "zepen die je nooit zal opmaken" te doen. Ik heb een paar kandidaten in gedachten, zepen die ik verworpen heb 😝, maar die ik misschien toch nog één keer zou moeten proberen om het zeker te weten. 🤔

Nahhh, toch maar niet. Dat zou wel eens veel aluin kunnen gaan kosten.

Nou, ik denk daar niet lang over na. Ik kledder ze gewoon weg. En ik moet zeggen..... das ook n hobby die minder betaalbaar is maar...... t scheelt natuurlijk in ruimtes en kasten :-)

• I like it 3
  • Agreed 1
Posted
4 minutes ago, Niek said:

Nou, ik denk daar niet lang over na. Ik kledder ze gewoon weg. En ik moet zeggen..... das ook n hobby die minder betaalbaar is maar...... t scheelt natuurlijk in ruimtes en kasten :-)

Ik heb de neiging om rekening te houden met mijn eigen vergissingen. Mijn mening wil nog wel eens veranderen, door ervaring, stand van de maan, jaargetijde of gewoon doordat de betreffende produkten anders ouderen dan als ze spetterend vers uit de eerste verpakking komen.

Een mooi voorbeeld is Tabac Original, die ik eerst naar nat paard met zweetzadel vond stinken. Niet lekker. Maar dat effect is weg nu, en het is een graag gebruikte zeep geworden.

Ik wil mijzelf dat soort kansen niet ontnemen, want ik vind het mega interessant dat zo'n eerste indruk zo sterk wordt gekleurd door de verwachting die ik heb op basis van beschrijvingen. Ik hoop dat ik een gezonde twijfel aan mijn eigen oordeel heb en dat het dus verstandig en ook leuk is, om het af en toe nog eens te proberen.

Dat gezegd hebbend, ik heb nu twee zepen die na een tweede en zelfs derde poging, nog steeds in de bak 'afgewezen' blijven liggen. Die zou ik dus inderdaad zo langzamerhand kunnen weggooien.

• I like it 5
Posted

Executive shaving Outlaw

Wizamet super iridium (2)

Zenith boar

Proraso rood pre, zeep en ASB

GFT Sandalwood EDC

de proraso rood laat veel bodem zien....

IMG_8849.jpeg

• I like it 10
Posted

5ZemR9S.jpeg

Dit is het andere potje die al een tijdje staat te lonken.

Ik beloof hierbij plechtig dat ik mijn uiterste best zal doen om hem op te hebben tegen het einde van de week.

• I like it 9
  • Haha 1
Posted
15 minuten geleden, Tjoolder zei:

5ZemR9S.jpeg

Dit is het andere potje die al een tijdje staat te lonken.

Ik beloof hierbij plechtig dat ik mijn uiterste best zal doen om hem op te hebben tegen het einde van de week.

Stevig draaien in die zeep en niet zuinig zijn 😉✌️😎! Gif moa buzze!

• I like it 1
  • Agreed 1
  • Haha 3
Posted

Goedenavond allen,

Yaqi Romulus

Kai captain titan mild

Shavemac custom G5C

Lea zeep

Myrsol emulsion

Opmaken gaat mij deze week echt niet lukken, wel heb ik door de jaren heen regelmatig een puck Lea opgemaakt 👍

IMG202309122008362.thumb.jpg.47ddc14ed648247d83590b487fe96e1f.jpg

• I like it 10
Posted

Rocnel Titanium Series

Wizamet Super Iridium

Simpson Chubby 2 synthetic bristle

Biolijf Shaving Soap Irisch Beer

20230912_221040.jpg

• I like it 10
Posted

RazoRock 400 Tuxedo,
Stirling Intrepid Man,
Paradigm Salient,
PolSilver Super Iridium (1),
Stirling Intrepid Man aftershave splash,
Van der Lovett after-shave lotion Sailor's Blend.

1694581632463.thumb.jpg.142778b7a3e55755d3d6cfaa01ce7b5f.jpg 

• I like it 10
Posted

Mesje:             Rapira; Platinum Lux

Kwast:             Simpson; Trafalgar T3

Scheerzeep:   S.V.; Stella Alpina

Aftershave:     S.V.; Slella Alpina

• I like it 10
Posted

Tatara masamune

Wizamet super iridium

Simpson's Chubby 2 synth

Proraso rood pre, zeep en ASB
IA A city on fire EDP

IMG_8851.jpeg

• I like it 11
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.