Levi Posted September 4, 2023 Posted September 4, 2023 We gaan van start met een 29mm synthetische kwast van Simpson. Deze kwast in combinatie met een zeep die snel opschuimt heb je zo een bak vol schuim. De sovereign haren voelen zacht aan en met zijn grote loft kan je hem makkelijk spreiden. 12
koenfucius Posted September 4, 2023 Posted September 4, 2023 Henson Aluminium aggressive Wizamet Super Iridium Dscosmetic Peking Opera G7 30mm Grooming Dept La Rosa Profunda Proraso Aftershave Balsem Sensitive 13
Tjebbe Posted September 4, 2023 Posted September 4, 2023 Even gequote vanuit de vorige week: @ Tjebbe hoe bevalt de Salient Het is een fijne krabber, maar ik ben zeker niet totaal overweldigd... Maar het is lastig, ik lijk met alle nieuwe krabbers wel wat verzadigd te raken. Er zijn, voor mij, veel huidige krabbers erg goed; mild en efficiënt en dat is waar ik van hou. Ik heb een rijtje heel fijne krabbers en veel beter wordt het misschien ook niet.. moeilijk om daar een nieuwe krabber tussen te wurmen. De rij Paradigms: 1. Paradigm Ti2 (dat is m'n fijnste krabber op dit moment) 2. Paradigm 17-4 3. Paradigm Salient En dan met wat ruimte (maar dat is per Diamondback anders lijkt het) 4. Paradigm Diamondback Dus ja, hij bevalt en hij blijft (voorlopig 🤔) in de roulatie. Maar als iemand mij nu naar de betere, nu te koop zijnde krabber zou vragen, dan zou ik diegene doorsturen naar de Karve Overlander. 9 1
Tjebbe Posted September 4, 2023 Posted September 4, 2023 Opus Shaving Fan, Zingari the Navigator, Karve Overlander, Feather (1), Zingari the Navigator recovery splash, Aloë Vera-gel. Het thema van deze week is goed te volgen voor mij; ik heb alleen maar een paar synthetische kwasten. 10 1
Levi Posted September 4, 2023 Author Posted September 4, 2023 40 minuten geleden, Tjebbe zei: Even gequote vanuit de vorige week: @ Tjebbe hoe bevalt de Salient Het is een fijne krabber, maar ik ben zeker niet totaal overweldigd... Maar het is lastig, ik lijk met alle nieuwe krabbers wel wat verzadigd te raken. Er zijn, voor mij, veel huidige krabbers erg goed; mild en efficiënt en dat is waar ik van hou. Ik heb een rijtje heel fijne krabbers en veel beter wordt het misschien ook niet.. moeilijk om daar een nieuwe krabber tussen te wurmen. De rij Paradigms: 1. Paradigm Ti2 (dat is m'n fijnste krabber op dit moment) 2. Paradigm 17-4 3. Paradigm Salient En dan met wat ruimte (maar dat is per Diamondback anders lijkt het) 4. Paradigm Diamondback Dus ja, hij bevalt en hij blijft (voorlopig 🤔) in de roulatie. Maar als iemand mij nu naar de betere, nu te koop zijnde krabber zou vragen, dan zou ik diegene doorsturen naar de Karve Overlander. Dank voor je inzicht, ik weet hiermee voldoende 👍. 5 1
Niek Posted September 4, 2023 Posted September 4, 2023 Krabber: Dovo; Primo 1 Mesje: Gillette; Platinum Kwast: Simpson; Trafalgar, T3 Scheerzeep: S.V.; Mirto di Sardegna Aftershave: Scottish fine soaps; Vetiver & Sandalwood (sample) 11
dhr K Posted September 4, 2023 Posted September 4, 2023 Thiers Issard 5/8 Kent BLK 12 Proraso wit pre, scheercreme en ASB Vilhelm Dear Polly EDP 10
UnShaven Posted September 4, 2023 Posted September 4, 2023 Razor: FaTip Grande OC G Blade: Gillette Platinum Soap: Caola Derby shaving cream Pre-Shave: Prep Brush: AP Shave CO 24mm Sinbad Butterscotch handle Aftershave: De Vergulde Hand Alum Aftershave: Old Spice Swagger Aftershave: De Vergulde Hand Aftershave Balsem 10
Chay_1974 Posted September 4, 2023 Posted September 4, 2023 Even een keer wat anders Kwast: EJ Silvertip fibre Crème: Nivea Krabber: Rockwell 2C (Plaat 3) Mesje: Bolzano Superinox (3e Gebruik) Nazorg: Vergulde hand Aluinblok Aftershave: Nivea Sensitive Cool Rockwell met Bolzano is een mooie milde en efficiënte combinatie. Mooie scheerbeurt zonder irritatie. 11
Levi Posted September 5, 2023 Author Posted September 5, 2023 Deze Shavemac is mijn meest gebruikte synthetische kwast. Met zijn 26mm vind ik dit de ideale grootte. De haren van Shavemac zijn iets stugger maar de backbone is juist goed. 12
koenfucius Posted September 5, 2023 Posted September 5, 2023 Rotbart Wizamet Super Iridium Simpson Chubby 2 synthetic bristle Wickham White Note Proraso Aftershave Balm Sensitive Simpson kwast hoeft geen verdere uitleg. Heerlijke zeep, ook 12
Tjebbe Posted September 5, 2023 Posted September 5, 2023 RazoRock 400 Tuxedo, Meissner Wild Oranges, Karve Overlander, Feather (2), Eau de Cologne Mandarijn, Seinz after shave balsam Zirbelkiefer. 10
Niek Posted September 5, 2023 Posted September 5, 2023 Krabber: Henson; AL13 2.0 Medium Mesje: Wizamet; super iridium Kwast: Simpson; Trafalgar, T3 Scheerzeep: Musgo Real; Classic Scent Aftershave: Nivea; Sensitive balsem 10
Jan Zoethout Posted September 5, 2023 Posted September 5, 2023 SvdD 20230905. . . Noxzema "Classic" pre-shave crème. Semogue SOC. Castle Forbes "Lavender Essential Oil" scheercrème. Maggard slant / MR14 greep. Shark Super Stainless (2). Tihanyi "Levendula" EdP. . Toch maar weer eens een post van m'n dagelijkse scheerbeurt. Dit om te vermelden dat m'n Semogue SOC kwast eindelijk de "1250 status" heeft gekregen. Dat wil zeggen: de SOC voelt nu net zo heerlijk zacht aan als z'n kleine broertje de 1250 (ook Semogue). Sinds eind april vrijwel dagelijks gebruikt - een kwestie van lange adem, dus ... 9 1
dhr K Posted September 5, 2023 Posted September 5, 2023 Executive shaving Outlaw Wizamet super iridium Zenith 505 Proraso wit pre GD Mallard earl grey gelato Morgan's cooling after save gel Berdoues Assam of India EDP 11
Niek Posted September 5, 2023 Posted September 5, 2023 Dat wil zeggen: de SOC voelt nu net zo heerlijk zacht aan als z'n kleine broertje de 1250 (ook Semogue). Sinds eind april vrijwel dagelijks gebruikt - een kwestie van lange adem, dus ... @ Jan Zoethout Hoe komt dat ? Worden dan de haren zachter en beginnen ze dan aan t uiteinde te splijten ?? 1
Coenetje Posted September 5, 2023 Posted September 5, 2023 Goedenavond allen! Is het jullie ook opgevallen dat het vandaag best warm was? Ter verkoeling er een gin & tonic bij gepakt, de nieuwe kwast uitgeprobeerd en voor een eerste keer uitstekend bevallen! Yaqi Romulus Schick Proline #6 Shavemac G5C Stirling "Gin & Tonic" on the rocks zeep en A.S. Aluin 10
UnShaven Posted September 5, 2023 Posted September 5, 2023 Razor: FaTip Grande OC G Blade: Gillette Platinum Soap: Caola Derby shaving cream Pre-Shave: Prep Brush: AP Shave CO 24mm Sinbad Butterscotch handle Aftershave: De Vergulde Hand Alum Aftershave: Old Spice Swagger Aftershave: De Vergulde Hand Aftershave Balsem 11
Levi Posted September 6, 2023 Author Posted September 6, 2023 Deze kwast is een samenstelling door mezelf, een handvat van Chisel & Hound Jukebox met een High Density 28mm synthetisch knot van Oumo. Een heel dichte knot maar wel met heel zachte haren. 12
koenfucius Posted September 6, 2023 Posted September 6, 2023 Berkeley Custom Shaver Wizamet Super Iridium ApShaveCo Ebonite Synbad Abbate Y La Mantia Vulcano Proraso Aftershave Balm Sensitive 11
Tjebbe Posted September 6, 2023 Posted September 6, 2023 Yaqi Heavy Metal Timber Wolf, Myrsol Don Carlos 1972, Karve Overlander, Feather (3), Myrsol Don Carlos 1972 after shave met menthol druppels. 10
Niek Posted September 6, 2023 Posted September 6, 2023 Krabber: Dovo; Primo 1 Mesje: Gillette; Platinum Kwast: Simpson; Trafalgar, T3 Scheerzeep: Mondial; 1908, No 908 Aftershave: Mondial; 1908, No 908 (gel) 11
dhr K Posted September 6, 2023 Posted September 6, 2023 Muhle Rocca Voshkod (3) Zenith boar Noxzema pre Lainess Cerises Muhle Duindorn ASB Oriza L Legrand Vetiver royal bourbon EDP 11
Magic666 Posted September 6, 2023 Posted September 6, 2023 gisteravond terug van weekje Oostenrijk dus weer naar de orde van de dag: Pre shave: Proraso blauw (in mijn beleving ruikt dit potje iets anders dan de vorige, iets aan de receptuur veranderd?) Scheer crème: Proraso blauw Kwast: RazoRock Bruce Krabber: Leaf Twig Prism Mesje: nieuw half Mühle ASB: Proraso wit (bijna op :P) Wederom een prima shave! 11
Recommended Posts