Tati1050 Posted August 16, 2023 Posted August 16, 2023 Dan ben je al zo’n dertig jaar natscheerder en toch moet je met een newbievraag voor de dag komen 🫢😏 Wel, het gaat hierom: van een aantal scheerproducten heb ik zowel een aftershave als een aftershave balm. Hoe doen jullie dat bij het gebruik hiervan: eerst de aftershave en dan de balsem? Of omgekeerd? Of nooit samen? En - vooral - waarom? Ik kan op geen enkele manier een sluitende en ‘logische’ volgorde verzinnen… Dus is al jullie advies welkom. Ik ben benieuwd. 2
Magic666 Posted August 17, 2023 Posted August 17, 2023 Omdat ik het ooit ergens gelezen heb: AS en dan pas ASB. Simpele reden eigenlijk: de AS sluit de poriën. Ik wissel aluin en AS daarom ook af, afhankelijk hoe de beurt verliep, maar ik sluit ten alle tijden af met een ASB. 2
koenfucius Posted August 17, 2023 Posted August 17, 2023 2 uren geleden, Magic666 zei: Omdat ik het ooit ergens gelezen heb: AS en dan pas ASB. Simpele reden eigenlijk: de AS sluit de poriën. Ik wissel aluin en AS daarom ook af, afhankelijk hoe de beurt verliep, maar ik sluit ten alle tijden af met een ASB. +1 1
Richardt. Posted August 17, 2023 Posted August 17, 2023 Interessant. Ik doe eigenlijk altijd of/of. Onderstaand zonder het onderzocht te hebben of het verder te kunnen onderbouwen, ben ook nog maar relatief nieuw in deze wereld. ASB gebruik ik eigenlijk vooral om mijn huid wat meer te voeden, bijvoorbeeld als ik merk dat ik wat meer irritatie heb na het scheren. Heb het idee dat een ASB dat wat beter doet dan een AS. AS gebruik ik als ik vlak na het scheren nog weg moet en het dus deels als geurtje fungeert. Klinkt gek, maar ik scheer mij vrijwel altijd 's avonds. 9 van de 10 keer gebruik ik echter waar ik zin in heb 2 1 1
bartje-p Posted August 17, 2023 Posted August 17, 2023 Ik doe aluin, dan AS en dan ASB. Ontsmetten (en controle hoe de huid heeft gereageerd op de scheerbeurt) met aluin, nog keer ontsmetten, verzorgen en lekker fris gevoel met de AS, dan afsluiten met verzorging voor de huid met de ASB. In winter laat ik de AS ook regelmatig achterwege. 2
Stoppel Posted August 17, 2023 Posted August 17, 2023 Eigenlijk alleen AS. Ik vind de lichte ‘tinteling’ van de AS (alcohol) na de scheerbeurt heerlijk. 2
Levi Posted August 18, 2023 Posted August 18, 2023 Aftershave eerst omdat deze de huid uitdroogt door de alcohol en daarna de aftershave balm om de huid te voeden. 1 4
mifi Posted August 18, 2023 Posted August 18, 2023 On 8/16/2023 at 11:33 PM, Tati1050 said: Hoe doen jullie dat bij het gebruik hiervan: eerst de aftershave en dan de balsem? Of omgekeerd? Of nooit samen? En - vooral - waarom? Ik gebruik bijna nooit samen. Een balm is lekker verzorgend en heeft vaker mijn voorkeur. Dat varieert een beetje per merk. Een aftershave splash doe ik meestal op voor de geur, maar lang niet iedere dag. Een aftershave met een stevige geur drukt de geur van de zeep weg en dan krijg ik het gevoel dat ik die zeepgeur alleen voor mezelf heb gebruikt. Ik ben zelf de enige die het ruikt. Ik zou zelfs zo ver willen gaan dat het weinig zin heeft om een geurende zeep te gebruiken als ik er toch de aftershavegeur overheen laat denderen. Eén lekkere zeep is dan voldoende voor alle geuren. Een aftershave ruikt vaak sterk, dus dat is niet alleen waarneembaar door mijzelf. Het is ook voor de mensen in de trein 😄 1 1
Chrispijn2 Posted March 30 Posted March 30 Ik gebruik het liefst niets. Het lijkt me dat wanneer je goed scheert, d.w.z. de huid intact laat, er niets nodig is. Het zou me niet verbazen dat as en asb alleen maar schadelijk is. Aluin voor mij alleen bij foutjes van mezelf, dus wondjes. Asb alleen bij een overbelaste branderige huid door te veel passes, ook een foutje van mezelf. Na een goede scheerbeurt gebruik ik niets. 1
Recommended Posts