Jump to content

Scheerzepen om op terug te vallen: Geen getob

mifi

Recommended Posts

Daar ging ik dan.

Ik zit in een fase waarin ik vooral niet nóg meer getob wil hebben. Er is al ruimschoots voldoende gedoe.

Op welke scheerzepen val je dan terug? Welke scheerzepen zijn de no-nonsense zepen, die het "gewoon doen" zonder na te denken?

Voor mij is dat een andere lijst dan ik ik heb als ik op geuren let. De basis "geen getob" zepen.

In willekeurige volgorde, want ik zou momenteel geen rangorde kunnen bepalen:

*) Tabac Original

*) Cella Milano rood

*) Stirling Soap company, Mountain man maar ook Campania of zo.

*) Proraso wit

*) Martin de Candre, Fougère

Wat hebben jullie als "even geen gezeur" zepen?

• I like it 3

Voor mijn zijn dat (zepen die ik zonder nadenken gebruik, in volgorde van mijn voorkeur):

1.  MdC Original

2. Tabac Original

3.  Bignoli - Violetta Di Parma

4. The Goodfellas Smile - Pino Alpestre

Speciale vermeldingen

5. Prorazo Wood and Spice (schitterende geur, maar de crème heeft naar mijn smaak teveel water nodig om op te kloppen tot een ‘lekker’ schuim

6. Eufros Dama de Noche (idem)

En waar ik slechts zelden aan toekom:

7. Prorazo groen

8. D.R. Harris Winsor

Ben ondertussen heel benieuwd naar Varesino 70th Anniversary, die zich volgens sommige commentaren met MdC kan meten. Komt er binnenkort aan.

• I like it 4

Mijn Tita Tovenaar scheerzepen zijn de Noble Otter Barrbarr en de Stirling Margarita's in the artic. Welk probleem mijn gedachte ook probeert te overheersen, het verdwijnt naar de achtergrond zodra de pot open gaat.

Een goedkopere zielenknijper heb ik niet kunnen vinden 😉

• I like it 3
  • Haha 3

2 hours ago, JvdK said:

Welk probleem mijn gedachte ook probeert te overheersen, het verdwijnt naar de achtergrond zodra de pot open gaat.
Een goedkopere zielenknijper heb ik niet kunnen vinden 😉

Margaritas in the Arctic doet dat? Die moet ik ook hebben! 😄

• I like it 1

Ik heb alleen maar makkelijke zepen….cella, tabac, stirling sheep, mdc, speick. Die laatste is het lastigste van dit rijtje, je hebt er gewoon iets meer product voor nodig in vergelijking met de anderen. Ik denk dat stirling en tabac het makkelijkst zijn.

• I like it 4

• 1 month later...
  • 7 months later...

Ongeparfumeerde scheerzeep is net als alcoholvrij bier. Het klinkt leuk maar het belangrijkste is eruit gelaten.

Confucius, 430 BC

• Agreed 1
  • Thanks! 1
  • Haha 9

9 uren geleden, -Danny- zei:

Iemand al hier MdC Nature (niet geparfumeerd) scheerzeep gebruikt? Wat zijn de bevindingen? 

Zeker, hier een zeer grote liefhebber. Vind hem ook niet helemaal geurloos trouwens. Ideaal om te combineren met alle after shaves of balsems!

IMG_0499.jpeg

• I like it 1
  • Thanks! 1

2 uren geleden, Soepie zei:

Volgens de site van MdC komt dat door de oliën die er in zitten dat er toch nog een hele lichte geur aan zit.

ik krijg altijd een zeer lichte anijsgeur in mijn neus . Fantastische zeep trouwens.

• I like it 2
  • Agreed 2