mifi Posted August 4, 2023 Share Posted August 4, 2023 Daar ging ik dan. Ik zit in een fase waarin ik vooral niet nóg meer getob wil hebben. Er is al ruimschoots voldoende gedoe. Op welke scheerzepen val je dan terug? Welke scheerzepen zijn de no-nonsense zepen, die het "gewoon doen" zonder na te denken? Voor mij is dat een andere lijst dan ik ik heb als ik op geuren let. De basis "geen getob" zepen. In willekeurige volgorde, want ik zou momenteel geen rangorde kunnen bepalen: *) Tabac Original *) Cella Milano rood *) Stirling Soap company, Mountain man maar ook Campania of zo. *) Proraso wit *) Martin de Candre, Fougère Wat hebben jullie als "even geen gezeur" zepen? 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levi Posted August 4, 2023 Share Posted August 4, 2023 Voor mij de zepen die vlot opschuimen met weinig toevoeging van water. Snel een bakkie vol met schuim en scheren maar. 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tati1050 Posted August 4, 2023 Share Posted August 4, 2023 Voor mijn zijn dat (zepen die ik zonder nadenken gebruik, in volgorde van mijn voorkeur): 1. MdC Original 2. Tabac Original 3. Bignoli - Violetta Di Parma 4. The Goodfellas Smile - Pino Alpestre Speciale vermeldingen 5. Prorazo Wood and Spice (schitterende geur, maar de crème heeft naar mijn smaak teveel water nodig om op te kloppen tot een ‘lekker’ schuim 6. Eufros Dama de Noche (idem) En waar ik slechts zelden aan toekom: 7. Prorazo groen 8. D.R. Harris Winsor Ben ondertussen heel benieuwd naar Varesino 70th Anniversary, die zich volgens sommige commentaren met MdC kan meten. Komt er binnenkort aan. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
koenfucius Posted August 5, 2023 Share Posted August 5, 2023 Zepen zoals proraso wit, Haslinger Schafmilch, Speick, Martin de Candre Original 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JvdK Posted August 5, 2023 Share Posted August 5, 2023 Mijn Tita Tovenaar scheerzepen zijn de Noble Otter Barrbarr en de Stirling Margarita's in the artic. Welk probleem mijn gedachte ook probeert te overheersen, het verdwijnt naar de achtergrond zodra de pot open gaat. Een goedkopere zielenknijper heb ik niet kunnen vinden 😉 3 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mifi Posted August 5, 2023 Author Share Posted August 5, 2023 2 hours ago, JvdK said: Welk probleem mijn gedachte ook probeert te overheersen, het verdwijnt naar de achtergrond zodra de pot open gaat. Een goedkopere zielenknijper heb ik niet kunnen vinden 😉 Margaritas in the Arctic doet dat? Die moet ik ook hebben! 😄 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
shaving architect Posted August 5, 2023 Share Posted August 5, 2023 A&E - Monte Carlo Ongeacht het seizoen, ongeacht de “mood”, ongeacht “the occasion”, Monte Carlo doet het steeds en kan bij alles. 3 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted August 6, 2023 Share Posted August 6, 2023 Ik heb alleen maar makkelijke zepen….cella, tabac, stirling sheep, mdc, speick. Die laatste is het lastigste van dit rijtje, je hebt er gewoon iets meer product voor nodig in vergelijking met de anderen. Ik denk dat stirling en tabac het makkelijkst zijn. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathieu Posted September 24, 2023 Share Posted September 24, 2023 Ook Stirling is altijd constant qua kwaliteit en schuimt erg makkelijk op. Komt niet nauw met de waterhoeveelheid. 2 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Danny- Posted May 18 Share Posted May 18 Iemand al hier MdC Nature (niet geparfumeerd) scheerzeep gebruikt? Wat zijn de bevindingen? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JvdK Posted May 18 Share Posted May 18 Ongeparfumeerde scheerzeep is net als alcoholvrij bier. Het klinkt leuk maar het belangrijkste is eruit gelaten. Confucius, 430 BC 1 1 9 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted May 18 Share Posted May 18 9 uren geleden, -Danny- zei: Iemand al hier MdC Nature (niet geparfumeerd) scheerzeep gebruikt? Wat zijn de bevindingen? Zeker, hier een zeer grote liefhebber. Vind hem ook niet helemaal geurloos trouwens. Ideaal om te combineren met alle after shaves of balsems! 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soepie Posted May 19 Share Posted May 19 Volgens de site van MdC komt dat door de oliën die er in zitten dat er toch nog een hele lichte geur aan zit. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
onno Posted May 19 Share Posted May 19 2 uren geleden, Soepie zei: Volgens de site van MdC komt dat door de oliën die er in zitten dat er toch nog een hele lichte geur aan zit. ik krijg altijd een zeer lichte anijsgeur in mijn neus . Fantastische zeep trouwens. 2 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts