onno Posted July 26, 2023 Posted July 26, 2023 Scheerlui, Het zal ons allen wel eens overkomen , een tijdje geen zin om te scheren en er hangt zo'n waas om je kin. De omgeving vindt het wel leuk dus ik dacht, een paar maanden en dan zie ik een mooie scheerbeurt tegemoet. Het kriebelt nu natuurlijk even geweldig en lees bij de verkopers baardolie (in vele maten en geuren...) Maar hoe onderhoud je zo'n baard eigenlijk? Adviezen? Baardolie? Welke? 2
efsk Posted July 26, 2023 Posted July 26, 2023 ik heb zelden zin om te scheren, maar zodra het kriebelt gaattie eraf. Da's na een dag of 5. 4
Magic666 Posted July 27, 2023 Posted July 27, 2023 na 2 dagen (3 max.) gaat het mes er tegen aan, anders irriteert het mij mateloos! (en mijn spuitmasker werkt dan minder :P) 1
ChrisVanMeer Posted July 27, 2023 Posted July 27, 2023 Baardolie verhelpt de jeuk niet. Als je een baard wilt, dan moet je helaas door de jeuk-fase heen. Ik heb inmiddels nu 5 jaar een baard (varieert nog wel eens in lengte door de jaren heen), maar hoe ik die verzorg: Elke dag met baardshampoo wassen Daarna drogen en met baardolie insmeren Elke week hou ik de baard op lengte met de tondeuser incl verschillende opzetstukjes Waarom gebruik ik baardshampoo? Zodat ik niet meer de smerige dingen van de voorgaande dag in mijn baard heb die kunnen gaan irriteren of gaan stinken. Denk aan iets van etensresten, kwijl van 's nachts, snot, chloor van het zwembad, om maar een aantal zaken te noemen. Waarom gebruik ik baardolie en geen baardboter of baardbalsem? Mijn baard is redelijk kort, dan zorgt de olie voor een goede verzorging, het ruikt lekker, de haren gaan mooi wat glimmen en dat alles een beetje bij elkaar blijft. Heb je een langere / wildere baard, dan gebruik je baardboter of baardbalsem om die boel wat meer bij elkaar te houden / te stylen, dat is sterker spul. Ik heb voor mijzelf helaas een dure smaak: Acqua di Parma, maar je kunt veel goedkoper uit. 2 1 1
mifi Posted July 27, 2023 Posted July 27, 2023 2 hours ago, ChrisVanMeer said: Denk aan iets van etensresten, kwijl van 's nachts, snot, chloor van het zwembad, om maar een aantal zaken te noemen. Je had me bij combinatie van kwijl, snot en chloor 😂 Goed dat je niet rookt. Lijkt me erg: De rook van zware sjek, of zo, permanent onder je neus. 😝 3
Recommended Posts