Jump to content

Shaving Society scheerzeep

Lampuhkap

Recommended Posts

Goed, heren en dames,

We zijn nu de 10 jaar Shaving Society voorbij en ik wil dat persoonlijk niet onopgemerkt voorbij laten gaan.

Dus ik wil iets maken waar de Shaving Society naam aan hangt.

Aangezien dat de meeste van ons wel wat positiviteit kunnen gebruiken, dacht ik, laat ik kijken of ik de versplinterde groepen een beetje kan verenigen in een gezamenlijk zeepje. Nederland als scheerland een beetje promoten zeg maar :D

Dus ik wil kijken of ik een set kan laten maken, waar een aantal NL/BE groepen op het label terecht komen en een aantal US artisans zich bij kunnen scharen om wat input te geven en eventueel wat toe te voegen aan de sets (kwasten ofzo)

Ik wil de Nederlandse en Belgische scheerders van verschillende groepen samenbrengen onder 1 mooie set :D

Ik heb al een artisan in de US gevonden die het wil maken, zeep, splash en parfum.

Ik ben al in onderhandeling met een EU vendor om de distributie hier in EU rond te krijgen.

En de artisan in de US heeft ook contacten met meerdere winkels in de USA om daar de boel verkocht te krijgen.

Ik heb al iemand gevonden binnen een andere scheergroep die het artwork kan doen in de stijl die ik voor ogen heb.

Het enige waar ik nog een beetje input voor nodig heb, is de geur (mid 90's populaire fragrance)

Het enige waar ik benieuwd naar ben, is hoeveel mensen dit een leuk idee vinden als dit uitkomt en het mogelijk zullen kopen als het in hun straatje ligt. Want zonder support en zonder promotie is dit natuurlijk mooi wensdenken allemaal en zal dit nooit van de grond komen.

Dus ik zou zeggen, drop een comment en vertel wat je ervan vind of wat je denkt of whatever.

• I like it 3
  • Thanks! 1

5 minuten geleden, Levi zei:

Heel leuk initiatief @ Lampuhkap , je hebt alvast mijn interesse. Ik wacht wel nog even af hoe alles verder verloopt alvorens een definitief antwoord te geven. Zal afhangen qua geur en prijs enz… ✌️

Heb je nog ideetjes voor een fragrance uit de mid jaren 90 waarvan je zegt, poh dat zou cool zijn in een scheerzeepsetje?

58 minuten geleden, Magic666 zei:

Veel zal afhangen van de prijs idd ;)
Qua geur? hm...... The scent van Hugo vind ik altijd wel erg lekker.

Als het mee zit en ik krijg de shop aan boord die ik voor ogen heb, dan zal het rond de 24 euro per zeep en 24 euro per splash zijn. 

De parfums, als ik die naar Europa kan laten komen, zullen die iets duurder zijn, maar niet veel.

Alles hangt een beetje af of ik de vraag kan creëren zodat het kostendekkend word.

• I like it 1

22 minuten geleden, Woodface zei:

Leuk idee. Mijn interesse is er zeker. Geuren uit de jaren 90 doet me denken aan Cool Water Davidoff en Aqua di Gio van Armani (die komt al in wat zepen terug geloof ik) Hugo Boss tja.. en zo door

staat ook genoteerd, Davidoff Coolwater is wel een echte classic, maar dan een beetje sterker, geen slecht idee. Zet ik ook op de lijst

• Agreed 1

Lijkt interessant. Ik moest spontaan denken aan  Eau Sauvage ( de Alain Delon versie niet de J Depp ;-) ). Die gaat al sinds de jaren zestig mee en toevallig ook één van mijn favorieten :-)

• I like it 1
  • Thanks! 1

Op zich een aardig idee, ligt ook voor mij zeker aan geur en prijs.

Ik heb aan een aantal groepszepen meegedaan, niet altijd is dat succesvol.

10 Jaar Shaving Society niet zomaar voorbij laten gaan, is een ieder geval goed!

• I like it 1
  • Thanks! 1

4 uren geleden, guy1307 zei:

Lijkt interessant. Ik moest spontaan denken aan  Eau Sauvage ( de Alain Delon versie niet de J Depp ;-) ). Die gaat al sinds de jaren zestig mee en toevallig ook één van mijn favorieten :-)

Staat genoteerd Guy, dankjewel voor de support! Alles Sauvage doet t altijd goed hier, dus die gaan we ook gewoon op het lijstje zetten

• I like it 1
  • Agreed 1

Mooi idee en ik doe zeker mee! (een ASB zou ik waarderen....)Wat geur betreft; ik ben geen liefhebber van namaken van beroemde geuren en zeker niet in zepen. Ik opteer meer voor een soort geur; kruidig een leer bv Chanel Antaeus, maar fougere/barbershop is altijd goed en mooi te combineren met van alles.

Het initiatief vind ik fantastisch!

• Agreed 3
  • Thanks! 1

Op 18-7-2023 om 17:36, Lampuhkap zei:

Suggestie genoteerd! Eens kijken wat er nog meer aan suggesties komen!

Dolce&gabbana By (zebra fles) is ook een heel goed geur als ik een suggestie mag doen.

of Chanel allure blanche edition.

• I like it 1
  • Thanks! 1

Ik probeer in mijn geest de jaren '90 terug te halen, maar het lukt me niet om daar een geurtje bij te bedenken.

Wat is er toen allemaal gebeurd?

Het was net na de koude oorlog, er brak een periode van relatieve rust aan. Maatschappelijke zorgeloosheid in de westerse samenlevingen.

De belangrijkste verandering met verstrekkende invloed op ons dagelijks leven is dat het www is uitgevonden. Dat heeft de publieke belangstelling voor het internet ontketend, met alle gevolgen van dien. We zijn nog nooit eerder zo massaal en grenzenloos met elkaar verbonden geweest als daarna.

Maar geuren?

Als ik eerlijk ben, vond ik het een beetje een saaie periode, maar voor, onder andere, Duitsers en Russen was het een heel ander gevoel, waarschijnlijk.

Een saaie geur verkoopt niet, dus dat is geen goed idee, waarschijnlijk 😊

• Haha 1

Jean Paul Gaultier Le Male ook al genoemd?

Nu had ik in de '90's nog niet de leeftijd dat ik geurtjes gebruikte, laat staan mij moest scheren. Dus wellicht is deze geur ook wel van later?

In elk geval wel eentje die ik al jaaaaren in bezit heb en tegelijkertijd ook al een aantal jaren niet gebruikt heb.

EDIT: volgens Wikipedia:

Zijn mannengeur Le Mâle kwam in 1995 op de markt, en is een van de best verkochte mannengeuren in Europa.

Edited by Richardt.
  • Thanks! 1

1 uur geleden, Richardt. zei:

Jean Paul Gaultier Le Male ook al genoemd?

Nu had ik in de '90's nog niet de leeftijd dat ik geurtjes gebruikte, laat staan mij moest scheren. Dus wellicht is deze geur ook wel van later?

In elk geval wel eentje die ik al jaaaaren in bezit heb en tegelijkertijd ook al een aantal jaren niet gebruikt heb.

EDIT: volgens Wikipedia:

JPG heb ik ook over nagedacht hoor, maar er is niet al te lang geleden al een artisan geweest die een zeep gemaakt heeft met die geur. Staat wel genoteerd, maar de kans is klein

Op 28-7-2023 om 00:41, Soepie zei:

Leuk initiatief ik ben voor.

Cool water en Kouros waren ook de eersten die mij te binnen schoten bij ‘90s.

Ja Coolwater staat ook hoog op mijn lijstje, alleen dan wat sterker dan de EdT die ik nu hier heb staan, zodat ie iets langer blijft hangen. Dus staat genoteerd, we gaan het zien!

Op 23-7-2023 om 09:55, mavgink zei:

YSL Opium of Kouros?

YSL Opium. goeie! Genoteerd!

23 minuten geleden, Lampuhkap zei:

JPG heb ik ook over nagedacht hoor, maar er is niet al te lang geleden al een artisan geweest die een zeep gemaakt heeft met die geur. Staat wel genoteerd, maar de kans is klein

Ja Coolwater staat ook hoog op mijn lijstje, alleen dan wat sterker dan de EdT die ik nu hier heb staan, zodat ie iets langer blijft hangen. Dus staat genoteerd, we gaan het zien!

The Goodfellas' Smile maakt een goeie dupe van Coolwater dus misschien niet zo spannend.

YSL Opium. goeie! Genoteerd!

Deze lijkt mij de interessantste. Count me in!

Misschien ook "The One" van Dolce en Gabbana te overwegen?