Jump to content

Hoe groot is de voorraad ?

Francois

Recommended Posts

Best veel, wat losse doosjes mesjes van diverse merken, dat zullen er bij elkaar toch snel 200 zijn en dan nog een aantal voordeelverpakkingen. Ik zit wel over de 1000 mesjes. Daarnaast nog wat 1/2 DE en Feather Artist Club.

Ik was al van plan het een keer te inventariseren, ook de zepen en cremes. Ik weet dat ik een zooi Feathers en Astra's heb (misschien nog 70 van elk) en een paar Astra's, Chinese Gillete Blues, misschien nog ergens Derby's, Dorco's, 2 rode Captains, Sharks en er is een pakje Cloud XX-02 Carbon Steel onderweg. In totaal misschien zo'n 200 mesjes.

Momenteel ongeveer vier en een half honderd, voornamelijk astra, voskhod, feather, permasharp, irridiums, polsilver si, rapira en nog wat andere.

Er zijn ook nog twee honderd treet carbon mesjes onderweg.

Ik kan dus voorlopig even voort, helemaal omdat ik het liefst met een open mes scheer, beetje afhankelijk van hoe de wind waait eigenlijk.

Heb je het over PolSilver Iridium?

Deze zijn op Shavings.ie toch niet zo duur?

Het is maar hoe je het bekijkt, ik betaal voor 100 pakjes (5 mesjes per pakje) nog geen 87 euro plus verzendkost. Bij Shavings.ie betaal je daarvoor 250 euro plus verzendkost. (sorry verkeerd gekeken, blijkt 100 euro te zijn.)

Edited by Guest

Toevallig vanmorgen de DE mesjes weer georganiseerd. Ik geloof dat ik wel een paar mesjes kan missen. Zowel mesjes die mij niet zijn bevallen, als te grote voorraad. Ik kwam namelijk nog een paar doosjes iridiums tegen, dus die voorraad is wat groter dan gedacht. Dit houd in dat ik bij een gemiddeld gebruik van 25 mesjes per jaar(meestal de straight, dus veel verbruik ik er niet) ik nog 20 jaar vooruit kan met de iridiums. Ik nog voor ruim 8 jaar voskhods, 4 jaar rapira swedish en 12 jaar gillette 7 o'clock yellow heb. Om nog maar te zwijgen over de ongeveer 16 jaar aan mesjes die voor mij niet goed werken of slechts zo nu en dan in de krabber gaan. Dat alles komt neer op ongeveer 1500 mesjes, dus valt best mee. :roll:

mvg stephan

Nee, oude Polsilver mesjes. Die zijn niet meer verkrijgbaar. Ik heb er destijds ongeveer hetzelfde voor betaald trouwens.

Ik lees op verschillende plaatsen dat het gewoon dezelfde mesjes zijn. Heb zelf nog maar een paar paar van de oude (<5 ) zit wel te twijfelen om er 100 te kopen op Shaving.ie

Heb je het over PolSilver Iridium?

Deze zijn op Shavings.ie toch niet zo duur?

Het is maar hoe je het bekijkt, ik betaal voor 100 pakjes (5 mesjes per pakje) nog geen 87 euro plus verzendkost. Bij Shavings.ie betaal je daarvoor 250 euro plus verzendkost.

20 euro plus verzendkosten voor 100 mesjes. 500 mesjes kosten dan 100 euro.

Ik weet het niet uit mijn hoofd maar DE schat ik tussen de 4 en 5.000, SE ruim 200 en Injector zo'n 120

godallemachtig!

en hoeveel daarvan zijn Captain?

Die gaan het hardst maar de ratio gebruiken/weggeven staat momenteel rond de 1:15.... :cry:

Nog een kleine 1.000 Captains maar de bulk is de Lord SS Super (ca. 2.500) hoewel dat in scheerbeurten gerekend meer Captains zijn. Daaronder is het grootste aantal van één type DE mesje rond de 180 stuks (Souplex, Lord SS Classic) en nog een aantal rond de 100 (Schick Platinum, Lord PC, HEMA) en daaronder zakt het snel naar enkele tientallen of zelfs enkele mesjes. Al tellend zal het eerder 5 duizend zijn dan 4.

4 is ook erg weinig natuurlijk.... :mrgreen: