mifi Posted May 31, 2023 Posted May 31, 2023 Wat is dat toch? Soms heb ik een scheerbeurt, zoals gisteren bijvoorbeeld, die helemaal niet comfortabel gaat. Het resultaat is wel glad, uiteindelijk, maar het gaat niet lekker. Stroef, ruig, trekkerig. Is het de toestand van mijn huid, is het de zeep, is het mesje bot, druk ik te hard, was de baard niet genoeg voorgeweekt, was het water dunner dan anders? Schiet mij maar lek, ik weet het niet. Het mesje kan ik elimineren uit de lijst, want vandaag heb ik mij heerlijk geschoren, met hetzelfde mesje nog steeds. Daar lag het dus niet aan. De zeep dan? Misschien, maar ik vermoed dat huid, baard en voorweken de onbewuste variabelen zijn. We zijn richting zomer aan het gaan en de baardgroei reageert, net als het gras in de tuin. Het gras knalt de grond uit en moet hoognodig gemaaid worden. Ik vermoed dat ik niet de enige ben die zit opgescheept met de raadselen der natuur, en de mystiek van het scheren in het bijzonder. Toch? Dit herkennen jullie, hoop ik? 3
Kamp Posted May 31, 2023 Posted May 31, 2023 sommige dagen gaat het inderdaad lekkerder dan andere dagen 1 3
ChrisVanMeer Posted May 31, 2023 Posted May 31, 2023 @ mifi wist je al dat we hier een soort verzamel-draadje voor hebben? Dan hoef je niet steeds een nieuw draadje aan te maken en dan wordt bovenstaand draadje weer eens afgestoft! 5 1
Recommended Posts