Levi Posted May 29, 2023 Posted May 29, 2023 Een nieuwe week dus een nieuw thema, een ode aan dit forum met zijn fantastische leden. Dus, heb je iets aangekocht, geruild of gratis gekregen. Deze week mogen al deze spullen aan bod komen. Shave on! Geheel vrijblijvend natuurlijk. 9
koenfucius Posted May 29, 2023 Posted May 29, 2023 Ik vrees dat mijn geheugen me parten speelt. Voor de meeste zaken weet ik niet meer waar ik ze gekocht heb. Ik pas dus ook deze week. Timeless Titanium 0.95 scalloped Wizamet Super Iridium Dscosmetic Coffee G7 Noble Otter Barrbarr Proraso Aftershave Balsem Sensitive Misschien was de Noble Otter een aankoop via het forum? 14 2
Levi Posted May 29, 2023 Author Posted May 29, 2023 Mijn eerste kennismaking met een A&E product kwam toen ik een Merkur Progress overgenomen had van @ Dajd94 , ik weet niet meer of dit gekocht of geruild was maar wat ik wel nog weet is dat deze A&E Monte Carlo zeep er gratis bij zat. Ik was meteen verkocht aan de geur en onder de indruk van de prestaties. Ik heb deze ook al een paar jaren maar het einde is toch wel in zicht. Tot op de dag van vandaag is de A&E collectie een stuk uitgebreider met dank aan de heer @ Dajd94 🙏. Eerste scheerbeurt met de Tradere viel wat tegen. Dit is een heel milde krabber = niet zo efficiënt. 15
Magic666 Posted May 29, 2023 Posted May 29, 2023 dan kan ik heel kort zijn: alles wat ik heb aangekocht is vanwege dit forum (en gelukkig heb ik dit forum ontdekt want ik had die stap al jaaaren geleden moeten maken!) Krabber: Leaf Twig Mesje: halve Feather Zeep: Moon Amaretto ASB: Moon Amaretto 13 2
Jan Zoethout Posted May 29, 2023 Posted May 29, 2023 SvdD 20230529. . . Noxzema "Classic" pre-shave crème. Semogue SOC. TGS "Sea Citrus" scheerzeep. DSCosmetic DS-X.2 krabber. Astra Superior Platinum (1). Boğaziçi Lime EdC. 13
Niek Posted May 29, 2023 Posted May 29, 2023 1 uur terug, Levi zei: Mijn eerste kennismaking met een A&E product kwam toen ik een Merkur Progress overgenomen had van @ Dajd94 , ik weet niet meer of dit gekocht of geruild was maar wat ik wel nog weet is dat deze A&E Monte Carlo zeep er gratis bij zat. Ik was meteen verkocht aan de geur en onder de indruk van de prestaties. Ik heb deze ook al een paar jaren maar het einde is toch wel in zicht. Tot op de dag van vandaag is de A&E collectie een stuk uitgebreider met dank aan de heer @ Dajd94 🙏. Eerste scheerbeurt met de Tradere viel wat tegen. Dit is een heel milde krabber = niet zo efficiënt. Wel n mooie krabber. Dat dan weer wél. 5 1
Tjebbe Posted May 29, 2023 Posted May 29, 2023 Opus Shaving Fan, Meissner Himalayan Heights, Karve Overlander, Feather (2), Zingari recovery splash unscented met menthol, Axe aftershave Dark Temptation. De krabber via een forumruil bemachtigd, het zeepstaal van een forumvriend gekregen, de kwastgreep aangekocht via het forum en daar later een knot ingezet van een Facebookgroep-aankoop, de Zingari kreeg ik van een forumlid bij een aankoop van een krabber en de Axe lang geleden bij de Action gekocht na een tip op het forum! Dus ja, ik denk dat ik daar wel een Scheerbeurt van de Dag mee kan vullen 😉 13 1
sandoshave Posted May 29, 2023 Posted May 29, 2023 Niet direct gekocht via dit forum maar wel door een topic: Genoeg zeep voor een decennium TFS zepen via Barbiere di Figaro, weet niet meer welke topic Leaf Twig gezien bij een SvdD MdC ook door een SvdD 11
Tati1050 Posted May 29, 2023 Posted May 29, 2023 Om kort te gaan: zowat alles wat ik momenteel gebruik, ken (of herkende) ik via dit forum! Geen probleem dus met dit thema. Prettige dag, iedereen. SvdD: 29/05/2023 Razor: Blackland Vector Blade: Feather ProGuard - 15, 5th use Brush: Simpson Trafalgar T3 Bowl: Muhle Bowl Preshave: Phoenix Artisan The Cube 2.0 Scentless Soap Soap: Goodfellas Pino Alpestre Cream Aftershave: Goodfellas Pino Alpestre Aftershave Additional Care: Osma Aluin Additional Care: Koud Water 12
dhr K Posted May 29, 2023 Posted May 29, 2023 Revisor 6/8 Omega 80265 Nozema pre Arran seasalt & rockrose Muhle Sanddorn ASB Frapin L'humaniste EDP 13
Niek Posted May 29, 2023 Posted May 29, 2023 Krabber: Giesen & Forsthoff 1352 OC Mesje: King C Gillette Kwast: Simson Trafalgar T3 Zeep : Saponificio Varesino: Felce Aromatic Aftershave: Sapunoteka: After shave lotion Indian sandalwood, witch hazel extract and vegetable keratin. De aftershave is eigenlijk n créme die je heel minimaal moet gebruiken. In eerste instantie lijkt die erg vettig maar als je die inderdaad heel minimaal (erwtengrootte) gebruikt, is de vettigheid heel snel weg en laat een heel fijn verzorgd gevoel achter. 11
bartje-p Posted May 29, 2023 Posted May 29, 2023 Krabber en kwast via forum! Blackland Vector SS SB Schick Proline P (3) Muhle STF M Tabac Original Tabac Original AS Balea Energy ASB 13
JvdK Posted May 29, 2023 Posted May 29, 2023 Open mes: Kropp 6/8 Zeep: Noble Otter Barrbarr Scheerkwast: Simpson Trafalgar T3 sovereign fiber Scheerkom: Goodfellas smile (hout) Na het scheren: koud water AS: - ShaSoc thema week 🤔. Qua “ijzerwerk” kan ik daar wel wat mee, maar de rest wordt hier en daar wat smokkelen. De Kropp heb ik overgenomen van @ Tony . Net als flink wat van zijn kennis en ervaring m.b.t. het hanteren én onderhouden van een open mes. Zonder uitzondering zijn al mijn open messen door hem geslepen. Noble Otter scheerzeep heb ik via de ShaSoc leren kennen (en daarna erg waarderen). Vooral bij @ ChrisVanMeer zag ik toen vaak Ottertjes voorbij komen. Barrbarr was één van de favoriete geuren van mijn vrouw. De Trafalgar T3 heb ik volgens mij voor het eerst bij @ Levi voorbij zien komen. Door iets in zijn beschrijving werd ik getriggerd en besloot de Trafalgar T3 maar eens te proberen. Koud water doet me vooral herinneren aan de zwemlessen in het zwembad van Driebergen en swim-ex “midden” in de Atlantische en Indische oceaan. Hoe raar het ook klinkt, het zwemt anders als je weet dat de bodem op zo’n 4km onder je zit (en dat de haaienschutter nou niet echt een scherpschutter was 😁) 11
UnShaven Posted May 29, 2023 Posted May 29, 2023 Razor: FaTipp Open Comb Slant Blade: Voskhod Soap: Monsavon Bal à Raser Brush: AP Shave CO 24mm Sinbad Butterscotch handle Aftershave: De Vergulde Hand Alum with the beautiful nice blue feet Aftershave: Loris Kolonya Lavanta Aftershave: L’Occitane L’Occitane after-shave balm 11
Levi Posted May 30, 2023 Author Posted May 30, 2023 Een heel vertrouwde scheerbeurt met de Karve Christopher Bradley met D plaat in combinatie met een Astra groen mesje. De krabber heb ik vorige week overgenomen van @ Jurre . De Butterscotch 26mm Shavemac heb ik een tijdje geleden overgenomen van @ Executive en de rest is aangekocht buiten het forum. 11
edwin1501 Posted May 30, 2023 Posted May 30, 2023 SvdD: 30/05/2023 Razor: Leaf The Twig Blade: Voshkod , 3rd use Brush: Pearl Flex Bowl: Saponificio Varesino Shaving Grail Bowl Bowl Preshave: PAA The Cube Unscented Soap Soap: Abatta Y La Manta Krokos Cream Aftershave: Thayers Coconut Water Balm: Cella Almond Balm Additional Care: Gillette Aluin Block Additional Care: Waterschap Vallei En Eem Koud Water Fragrance: Acqua Di Parma Colonia Essents EdC 12
koenfucius Posted May 30, 2023 Posted May 30, 2023 Mulcuto Schrägschnitt Wizamet Super Iridium Simpson Chubby 2 synthetic bristle Stirling Barbershop Stirling Barbershop Aftershave Balsem De Mulcuto indertijd overgenomen van @efsk. Ik was zo onder de indruk van die oude krabbers dat dat het begin was van mijn verzameling. De Stirling komt, denk ik, van @Snuff 12
Coenetje Posted May 30, 2023 Posted May 30, 2023 Aangezien ik pas weer een korte tijd actief ben op het forum nog niet al te veel gekocht via het forum maar de onderstaande zeep en A.S. bijvoorbeeld weer wel (met dank aan @ Kwast73 !) UK Gillette ball end tech Voskhod #1 Yaqi 24mm 2 band A&E (the club) warrior of howling fjord zeep en A.S. Na een week lang op het eiland met een open scheermes kom ik er achter dat de milde tech toch erg comfortabel is! Fijne dag allen 12
Tjebbe Posted May 30, 2023 Posted May 30, 2023 Omega Evo, Phoenix Artisan Accoutrements Oubliette, Karve Overlander, Feather (3), Aloë Vera-gel, Phoenix Artisan Accoutrements Oubliette aftershave & cologne. Van verschillende leden bekomen spullen! Fijne dag! 12
Tati1050 Posted May 30, 2023 Posted May 30, 2023 SvdD: 30/05/2023 Razor: Blackland Vector Blade: Feather ProGuard - 15, 6th use Brush: Simpson Trafalgar T3 Bowl: Muhle Bowl Preshave: Taylor Of Old Bond Street Aromatherapy Pre-Shave Oil Soap: Tabac Original Puck Aftershave: Tabac Original Craftsman Aftershave Additional Care: Osma Aluin Additional Care: Koud Water Fijne dag! 12
Niek Posted May 30, 2023 Posted May 30, 2023 Krabber: Giesen & Forsthoff 1352 CC Mesje: King C Gillette Kwast: Simson Trafalgar T3 Zeep : Musgo Real, Classic Scent Aftershave: Sapunoteka: After shave lotion Indian sandalwood, witch hazel extract and vegetable keratin. De scheerspullen die ik gebruik zijn allemaal spullen uit nieuwe aanschaf. Ik heb verschillende spullen hier op t forum gekocht / geruild maar dat is allemaal weer op dezelfde manier weggegaan. De kreet UEKAZ (die ik hier geleerd heb) is helemaal van toepassing. Wel heb ik hier ontdekt dat er veel meer zepen zijn dan Vergulde Hand en Tabac, en meer aftershaves dan Tabac en de depper van Fresh-up. Ook dat er veel meer "krabbers" zijn dan die messing of koperen open onverchroomde krabber die mijn vader gebruikte, samen met een oud Duits ge-emailleerd legerkopje als scheerkom. 😉😉😁 Inmiddels is t wel zo dat ik( misschien wel erg kieskeurig ben) zepen die ik interessant vind, zelf wil zien en ruiken. Datzelfde geldt ook voor krabbers, die wil ik gewoon in mijn hand houden en voelen. Ik heb enkele keren dingen besteld via winkeliers hier op t forum maar dat was niet zo'n succes. Niets ten nadele van de winkeliers maar meer dat de geur of zeep mij tegen viel. Ik maak nu n lijstje met interessante dingen en ga dan n keer naar n winkel waar deze dingen verkocht worden. Dus, samengevat, heeft dit forum, voor mij, best wel gezorgd voor n "nieuwe scheerwereld".👍 11
Jan Zoethout Posted May 30, 2023 Posted May 30, 2023 SvdD 20230530. . . 3P "La Crema Prodigio" pre-shave crème. Semogue 1250. T.O.B.S. "Lime Zest" scheercrème. iKon B1 DeLuxe / OSS greep. Astra Superior Platinum (2). Golonya "Lemon" EdC. 11
Recommended Posts