Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik had een nieuw Astra mesje in gebruik. Meestal gaat dat zo'n vijf scheerbeurten mee bij mij.

Vanmorgen was scheerbeurt 3, maar ik heb het daarna weggedaan. Niet goed meer. Voelde aan alsof gisteren de laatste scheerbeurt met dit mesje had moeten zijn.

En wat blijkt?

Mijn vrouw heeft haar benen gedaan.

Nu vraag ik mij af hoe de omrekenfactor van benen naar kinnen is. Ik vermoed, op grond van bovenstaande telling, dat twee benen ongeveer gelijk is aan drie kinnen. Misschien vier zelfs?

Wat denken jullie?

Redenering:

De huidoppervlakte van een onderbeen is waarschijnlijk ongeveer de oppervlakte van twee kinnen, maar de beenharen staan verder uit elkaar. Eén kin per been is te weinig, denk ik. Anderhalve kin per been is mijn huidige schatting, maar ik laat me graag verbeteren door jullie' ervaringen.

Dus:

2 benen = 3 kinnen waaruit volgt dat 1 been = 1,5 kinnen. 

Maar als ze benen scheert, scheert ze natuurlijk meteen twee benen. Je gaat niet met één been in een rok, immers.

1 beenbeurt = 2 x benen

Dus:

Scheerbeurten = kinnen + 1,5 x benen = kinnen + 3 x beenbeurten.

Met die formule was mijn mesje vanmorgen aan de zesde scheerbeurt bezig. Geen wonder dat het niet lekker meer ging.

Welke krabber/mesjes zal ik eens reserveren voor haar?

Ja inderdaad, jullie hebben het goed gedacht: Rokjesdag is in aantocht. Dit is een voorbode.

• I like it 2
  • Haha 12
Posted

M'n beste Mifi,

Helaas is het me niet gelukt om een inhoudelijke bijdrage te leveren maar dat heeft de volgende reden; ik wou de door jouw gemaakte aannames zo veel mogelijk vermijden en een dataset voor dit onderzoek aanleveren. Toen ik bij mijn vriendin aan kwam zetten met een meetlint, een vergrootglas en een zakrekenmachine om het oppervlak en de gemiddelde haargroei per vierkante centimeter van haar onderbenen te meten moest ik vrij vlot ophoepelen!

Wellicht dat ik met toevoeging van een zaklamp er vanacht nog wel achter kan komen! 

• I like it 2
  • Haha 10
Posted

Ik verwacht:

lπn(K+nd)
met:
l = lengte van het materiaal
d = dikte van het materiaal
K = diameter been
n = aantal jaren cm2

eenvoudigste manier van berekenen is zonder twijfel; wijn geven , dronken voeren en met nieuw mesje uitproberen.

(ps @ mifi  fantastisch omschreven verhaal, maakte mijn dag meteen goed 🤣)

• I like it 1
  • Haha 6
Posted

Naar mijn mening is het een goed begin om deze berekening te maken, prima.

Hetgeen ontbreekt is de vrouw zelf en of ze een haar, hun, hen, zij, hij, wij, hullie etc. is

Als voorbeeld als ze een sporter - ster is, aangesproken met haar, hun, hen, zij, hij, wij, hullie etc., met records op haar naam zoals:
- Lia Thomas (Vrouwen Zwemmen - USA)
- Anne Andres (vrouwen powerlifting en gewichtsheffen - Canada)
_ Avi Silverber (Vrouwen powerlifting - Canada)
- Austin Lillips )Vrouwen wielrennen)
-Dylan Mulvaney (Bud Light niet drinken)

kan ik me voorstellen dat de haar tot been ratio onder ligt dan bij bijvoorbeeld Naomi Campbell of Tyra Banks.

Als je bovenstaanden mee kunt nemen in je berekeningen dan denk ik dat je een heel eind bent.

• Haha 3
Posted
1 hour ago, Vivere Parvo said:

Naar mijn mening is het een goed begin om deze berekening te maken, prima.

Hetgeen ontbreekt is de vrouw zelf en of ze een haar, hun, hen, zij, hij, wij, hullie etc. is

Als voorbeeld als ze een sporter - ster is, aangesproken met haar, hun, hen, zij, hij, wij, hullie etc., met records op haar naam zoals:
- Lia Thomas (Vrouwen Zwemmen - USA)
- Anne Andres (vrouwen powerlifting en gewichtsheffen - Canada)
_ Avi Silverber (Vrouwen powerlifting - Canada)
- Austin Lillips )Vrouwen wielrennen)
-Dylan Mulvaney (Bud Light niet drinken)

kan ik me voorstellen dat de haar tot been ratio onder ligt dan bij bijvoorbeeld Naomi Campbell of Tyra Banks.

Als je bovenstaanden mee kunt nemen in je berekeningen dan denk ik dat je een heel eind bent.

Zij heeft bij mij een record op haar naam staan: ik vind haar geweldig, wat ze ook wil zijn.

• I like it 3
  • Thanks! 1