Jump to content

Twee keer zinloos

mifi

Recommended Posts

Ik stond vanmorgen te denken dat ik me zinloos stond te scheren. Op dagen dat ik niemand ontmoet, waarom zou ik me dan scheren?

Niemand die het ziet.

Scheren is zinloos.

Of toch niet, want ik voel me er lekkerder bij?

Het doet iets bij me als ik lekker fris een schoon geschoren ben. Dat is niet rationeel, zinloos.

Toen ik klaar was met dat denken, bedacht ik mij dat het jullie waarschijnlijk geen fluit uitmaakt hoe ik me voel en of ik al of niet geschoren ben. Dit bericht is dus ook zinloos.

Of toch niet, want misschien herkennen jullie het gevoel na een frisse scheerbeurt?

• I like it 2
  • Haha 4

Ik kwam ooit een mooie tegen op zo'n lijstje met "rules to live by":

-I dress up; even at home alone.

Want ja, ik voel me lekkerder als ik er niet uitzie alsof ik het leven maanden geleden al opgegeven heb. Voor jou geldt dat als je je geschoren hebt. Dit doe je op zo'n dag puur voor jezelf. Prima, je hoeft niet altijd dingen alleen maar voor anderen te doen.

• I like it 3
  • Agreed 2

Was dit jouw "helse" scheerbeurt met de inferno? 😄 Dat je dat hebt moeten ondergaan terwijl het ook nog eens zinloos bleek te zijn 😈

Interessant onderwerp, dat iets irrationeel is wil niet zeggen dat het zinloos hoeft te zijn. Er zijn talloze redenen te bedenken waarom je toch bent gaan scheren. Zoals peppermill al mooi aangaf hoeven die redenen niet bij de ander te liggen maar mag het belang van zelfzorg ook niet worden onderschat!

"die Rasur ist das Abzeichen der höheren Zivilisation"

Arthur Schopenhauer (1788-1860), Duits filosoof

• I like it 2
  • Agreed 1

14 hours ago, Coenetje said:

Was dit jouw "helse" scheerbeurt met de inferno? 😄 Dat je dat hebt moeten ondergaan terwijl het ook nog eens zinloos bleek te zijn 😈

Interessant onderwerp, dat iets irrationeel is wil niet zeggen dat het zinloos hoeft te zijn. [...]

"die Rasur ist das Abzeichen der höheren Zivilisation"

Arthur Schopenhauer (1788-1860), Duits filosoof

Inderdaad en inderdaad. Het is een interessant onderwerp dat veel verder gaat dan scheren alleen. Rationaliteit is niet wat ons tot mens maakt.

Rationaliteit is ondergewaardeerd:

Laten we eerlijk zijn, de wereld wordt beheerst door emoties: Oorlogen, nepnieuws dat inspeelt op emoties, manipulaties, reclame, complottheorieën gebaseerd op wantrouwen, ego's, immigratie enz. Zelfs klimaatmaatregelen en milieumaatregelen worden emotioneel behandeld.

Ik zou willen stellen dat we veel te weinig rationaliteit in de wereld hebben. Het zou een hoop opwinding schelen, maar helaas zijn de mensen die inspelen op de emoties, zelf heel rationeel bezig. Ze manipuleren de boodschap voor maximaal effect.

En als we dat allemaal overdacht hebben, dan kruipt de emotionaliteit toch weer binnen bij het scheren. Wie denkt rationeel te zijn, vergist zich 😉

• I like it 1
  • Agreed 1