SjoerdK Posted April 19, 2023 Posted April 19, 2023 Met enige regelmaat kom ik krabbers op B.v. Marktplaats tegen. Duitse, Engelse, Amerikaanse , Zweedse…. Noem maar op. Soms zit daar best een leuke bij, maar ziet hij er niet echt/echt niet goed uit. hoe restaureer je zo’n ding en wat kost dit ongeveer? 2
koenfucius Posted April 20, 2023 Posted April 20, 2023 Hangt af van het materiaal. Vaak volstaat wat water met wat afwasmiddel. Eventueel ook een (mild) poetsmiddel (voorzichtig dat je niet één of andere toplaag verwijdert). Een ultrasoon kan soms ook nuttig zijn. 1
SjoerdK Posted April 20, 2023 Author Posted April 20, 2023 13 uren geleden, koenfucius zei: Hangt af van het materiaal. Vaak volstaat wat water met wat afwasmiddel. Eventueel ook een (mild) poetsmiddel (voorzichtig dat je niet één of andere toplaag verwijdert). Een ultrasoon kan soms ook nuttig zijn. 13 uren geleden, koenfucius zei: Hangt af van het materiaal. Vaak volstaat wat water met wat afwasmiddel. Eventueel ook een (mild) poetsmiddel (voorzichtig dat je niet één of andere toplaag verwijdert). Een ultrasoon kan soms ook nuttig zijn. Wat is een ultrasoon? 2
koenfucius Posted April 20, 2023 Posted April 20, 2023 eventjes gekopieerd van bij Bol.com: Een ultrasoonreiniger is een reiniger die gevuld wordt met water en soms vloeistof. Hier kunnen voorwerpen in gereinigd worden die lastig te reinigen zijn, zoals sieraden, zilverwerk en brillen. Door middel van geluidsgolven, ontstaan luchtbelletjes die als stromen langs het voorwerp komen, waardoor deze gereinigd wordt. 1
JvdK Posted April 21, 2023 Posted April 21, 2023 Voor het reinigen van krabbers is een ultrasoon erg handig. Je hebt eigenlijk niet eens die “speciale” vloeistof nodig. Ik doe er water in met een scheut allesreiniger en enkele drupjes afwasmiddel (Dreft). Dan gaat eerst mijn bril badderen en daarna de, in hoofdgroepen uiteengenomen, krabber(s). Een ultrasoon is ook handig om sierraden of buisjes van een gehoorapparaat te reinigen. Wel oppassen met organisch materiaal (parels, parelmoer, hout etc) want dat raakt beschadigd en kan oplossen. Niet met je vingers in het water van een werkende ultrasoon gaan. dat is niet zo fijn voor de botjes in je vingers (kalk) 😉 2
Niek Posted April 21, 2023 Posted April 21, 2023 11 uren geleden, JvdK zei: Voor het reinigen van krabbers is een ultrasoon erg handig. Je hebt eigenlijk niet eens die “speciale” vloeistof nodig. Ik doe er water in met een scheut allesreiniger en enkele drupjes afwasmiddel (Dreft). Dan gaat eerst mijn bril badderen en daarna de, in hoofdgroepen uiteengenomen, krabber(s). Een ultrasoon is ook handig om sierraden of buisjes van een gehoorapparaat te reinigen. Wel oppassen met organisch materiaal (parels, parelmoer, hout etc) want dat raakt beschadigd en kan oplossen. Niet met je vingers in het water van een werkende ultrasoon gaan. dat is niet zo fijn voor de botjes in je vingers (kalk) 😉 @ JvdK Hoofdgroepen uiteen nemen ?? 😂😂 1
JvdK Posted April 22, 2023 Posted April 22, 2023 @ Niek jazeker, het is heel erg belangrijk om de krabbers alleen in hoofdgroepen uiteen te nemen! in het kader van gebruikersonderhoud moet je bv. niet het schroefdraad van de top cap verwijderen om daaronder te reinigen😳. Dat geeft alleen maar problemen 😉 1
Niek Posted April 22, 2023 Posted April 22, 2023 @ JvdK Helemaal helder ! Maar ik las "in hoofdgroepen uiteen nemen" en ik moest ergens anders aan denken 😉😉 1
Recommended Posts