Jump to content

Nivea Menmalist sensitieve pro

SjoerdK

Recommended Posts

Ik gebruik de Nivea Menmalist nu een aantal maanden en ben zeer tevreden. Met de hand aanbrengen en dan afwerken met een kwast. Je krijgt dan een dunne witte film op je huid. Je komt het alleen niet zo veel tegen, ik kocht het bij Het Kruidvat. Zeker bij een actie van 2 voor 1 prijs is het spotgoedkoop. Daarnaast gebruik ik de face en beard wash.

ik wacht nog op de witte, rode, groene potten van Proraso die ik besteld heb bij een webshop die beslist geen haast heeft om dingen te leveren.

Welke zeep raden jullie mij aan om daarnaast te gebruiken? 

Op het gevaar af iets stoms te zeggen: De Proraso scheerzeep breng je aan op de vochtige scheerkwast door met de kwast in de pot "te roeren". Daarna opschuimen in een scheerkom opkloppen, of direct op het gezicht, tot een weelderig schuim. Het is geen scheergel of scheerschuim zoals uit de bussen van Gilette komt.

Ik vind de witte Proraso geweldig, overigens. Heerlijke geur, goed schuim.

• I like it 1
  • Agreed 1

Deze draad schreef ik toen ik net was overgeschakeld van opkloppen in een scheerkom naar opschuimen direct op het gezicht:

Zoals je ziet in de reacties, zijn er meer mensen die kopsoppen zoals ik, maar er zijn ook mensen die liever een scheerkom gebruiken. Het maakt niet uit waar je voorkeur naar uit gaat. Voor kopsoppen is een wat zachtere scheerkwast prettiger dan een harde, maar verder is het niet zo belangrijk hoe je de scheerzeep opschuimt.

• I like it 1

• 2 weeks later...

Als ik je wat veilige adviezen mag geven, zou ik je de volgende zepen adviseren:

Cella, heerlijke warme (kers/amandel) geurige zeep, die echt een ontploffing van schuim geeft.

Ik heb aardig wat zepen in mijn collectie, maar deze geeft echt de beste dekking.

Tabac: Ik denk dat als je iedereen hier zou vragen welke zepen in hun top 3 zitten dat Tabac er vaak bijzit.

Deze zeep gaat trouwens langer mee dan menig huwlijk. Heerlijke barbershop geur.

• I like it 3

8 uren geleden, Soapcollector zei:

Tabac: Ik denk dat als je iedereen hier zou vragen welke zepen in hun top 3 zitten dat Tabac er vaak bijzit.

Misschien is dat zo… ‘vaak’. Maar tabac is wel een love or hate gevalletje vanwege de, ehm, specifieke geur. Ging bij mij na 1x gebruik (‘het valt vast mee als je opgeschuimd hebt’) linea recta bij het restafval. Haha 

• I like it 1
  • Agreed 1

Inderdaad. Als ik iets niet veilig aan iemand zou adviseren dan is het Tabac. Het is inderdaad een love it or hate it scheerzeep. Qua scheerzeep met barbershop geur is Noble Otter Barrbarr echt een hele fijne. 

• I like it 2
  • Agreed 1