Jump to content

De oude Drakkar, niet de Drakkar Noir

mifi

Recommended Posts

Ik heb een vriend die vroeger de Drakkar geur gebruikte na het scheren. Die geur wordt niet meer gemaakt en is opgevolgd door Drakkar Noir, maar die vindt hij te zwaar.

Ik lees over Drakkar het volgende:

"The fragrance is an aromatic fougère, with top notes of bergamot, rosemary, lavender, middle notes of cardamom and geranium, and a dry down of vetiver, cedar, and fir balsam."

De huidige Drakkar Noir is hetzelfde maar, daar is verder nog Patchouli en leergeur aan toegevoegd. Als ik kijk naar het aantal geurnoten, kan ik me voorstellen dat hij Drakkar Noir te zwaar vindt.

Ik ben op zoek naar een redelijke vervanger voor de oorspronkelijke Drakkar geur voor hem.

Nou kennen we fougère allemaal, denk ik, dus het is geen probleem om daar iets voor te vinden, maar de combinatie met andere geuren is misschien lastiger. Bergamot, Rozemarijn, Lavendel, Cardamom, Geranium en houttonen van Vetiver, Ceder en Conifeer. Het is nogal een veelheid aan geurtonen.

Ik dacht er aan om hem een of twee fougères te laten ruiken, om te beginnen. Zo kan ik een beetje een gevoel krijgen voor welke geur hij zich herinnert, want ik ken Drakkar zelf niet.

Voor de fougères heb ik een scheerzeep van MdC (rustig) en een Italiaanse scheerzeep van Goodfellas Smile (krachtig) in voorraad. Dat zijn scheerzepen. Hij zoekt een after shave of een eau de toilette, maar ik moet ergens beginnen.

Misschien hebben jullie een beter idee dat meteen dichter bij het doel komt?

• I like it 1

je kan ook bij perfumesofthepast.com vragen of ze er aan kunnen komen. Op dit moment hebben ze het niet maar met een mailtje naar ze weet je vast meer. Ze hebben een winkel in Haarlem en zijn behulpzaam

• I like it 1
  • Thanks! 1