arie Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 Hallo, Zijn er hier nog mensen , die een goede oplossing hebben om een spiegel helder te houden? Als ik gedoucht heb, is de spiegel altijd beslagen, daar de badkamer in het midden van de tweede verdieping zit. Weinig mogelijkheden om te ventileren. Wel heb ik al een sterkere afzuiger geplaatst, maar is niet afdoende. Na het douchen ,lekker heet, is de spiegel beslagen, en ga ik eerst met handdoeken e.d. de spiegel te lijf, alvorens m,n scheerkwast ter hand te nemen. Ben benieuwd of er wat tegen te doen is
karaqz Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 Schijnt dat het helpt om tijdens het schoonmaken shampoo op je spiegel te smeren. En dat er na een paar minuten af te halen. Hierdoor blijft er een klein laagje achter. Voldoende om te werken iig. Ook kun je met een droge doek over zeep heen wrijven en dat dus op je spiegel smeren. *dunnetjes weer*
marzman Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 Scheerschuim schijnt inderdaad ook te werken.
timmert26 Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 je hebt ook een vloeistof die je op brillenglazen kunt smeren, werkt ook wel voor spiegels. Geen idee waar je het kunt halen, proberen eens een opticien.
marco Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 of zoals bij een duikbril; er flink op los roggelen ik heb het probleem gelukkig niet, de travo van de ingebouwde verlichting van de spiegel verwarmt de boel en houdt een mooi plekje schoon precies op baardhoogte
Snowmiss Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 Of je handen wassen met zeep (vast of vloeibaar) en die niet afdrogen maar over je spiegel uitsmeren. Voor het douchen dan blijft de wasem weg.
pjdevos Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 Anti condens van de autozaak, of afzuiging op hoog zetten gedurende het douchen. Met een wisser afvegen.
antonius Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 Een ouderwetse achterruit verwarming voor een auto achter je spiegel plakken met een trafo aansluiten op 12 volt. Gr antonius
steefmobiel Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 (edited) Op andere forums heb ik gelezen dat tandpasta ipv zeep erg goed schijnt te werken. Dit schijnt, zelfs wanneer de spiegel in de douchcabine hangt, hem vrij te houden van condens. Ik zou zeggen probeer alle genoemde varianten uit op een stukje van de spiegel en kijkt wat het best werkt. mvg stephan Edited December 10, 2013 by Guest
Guest Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 Huh .... gebruik je een spiegel??? Zeep uitsmeren en daarna met raam wisser verwijderen. Of gewoon deur openzetten zodat het ventileert.
marco Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 lijkt me niet goed voor je huis als je dat elke dag doet. dat vocht gaat overal zitten.
Guest Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 Normaal zet je elke dag toch een raam open om te ventileren. Al is het maar 10 min per dag, dan verdrijf je het overtollige vocht uit het huis. (Is mij door mams geleerd vroeger)
Froop Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 Het enige voordeel van de bussen scheerschuim is inderdaad het voorkomen van een beslagen spiegel. Even een flinke klodder met de hand uitsmeren, en weghalen met een natte handdoek.
YdieresiS Posted December 11, 2013 Posted December 11, 2013 Ik heb nog wat overtollig schuim uit bus, kan het dus ook proberen. Ik zet normaal het raam open na het douchen, dan is het vocht ook zo van de spiegel (ventilator op hoog zetten helpt niet echt), maar met dit weer is dan wel koud scheren Ik zal het met de scheerschuim eens proberen.
marco Posted December 11, 2013 Posted December 11, 2013 ik scheer de laatste tijd eigenlijk voornamelijk voor het douchen. Dat scheelt een stomige badkamer en maakt voor mij echt geen verschil met scheren. gewoon ff je gezicht splashen met heet water.
arie Posted December 12, 2013 Author Posted December 12, 2013 Bedankt voor de tips ! Zal eens wat gaan uitproberen , met e.e.a. op de spiegel te smeren. Denk dat ik dat maar eens moet doen, als m,n vrouw even weg is..anders Ben toch al zo,n knoeier in de badkamer
marco Posted December 12, 2013 Posted December 12, 2013 geen probleem; wanneer vrouw in badkamer komt, vrouw optillen en weglopen. in gewenste ruimte vrouw ergens in een hoek neerzetten en zelf teruggaan naar badkamer om te experimenteren. klaar is kees.
steefmobiel Posted December 13, 2013 Posted December 13, 2013 @ marco en na een paar keer wegzetten, komen ze niet meer terug. Probleem opgelost.
marzman Posted December 13, 2013 Posted December 13, 2013 Ik moet dat soort experimenten ook stiekem doen hoor, gewoon de badkamerdeur op slot doen Ik krijg ook altijd commentaar dat facelatheren te veel spettert op de spiegel.
Harkos Posted December 13, 2013 Posted December 13, 2013 Gewoon je troep opruimen hebben ze ook niks te zeuren;) Als zij dan zooi maakt heb ik altijd subtiel een onderwerp voor gesprek. Gelukkig bemoeit de mijne zich niet met mijn hobby en mag ze daarna even van mijn BB) genieten.
Johan Posted December 14, 2013 Posted December 14, 2013 Dat probleem is al zo oud als er spiegels en douches zijn Een heel dun laagje shampoo of afwasmiddel helpt inderdaad. Of er gewoon mee leven, en na het douchen met een handdoek de spiegel even droogwrijven.
Recommended Posts