sandoshave Posted March 26, 2023 Posted March 26, 2023 Hallo Forum leden, Graag stel ik me hierbij voor. Ik ben Sander en woon in Rotterdam, kijk al enige tijd mee op dit forum en dacht schrijf me eens in. Wat jaren geleden ben ik begonnen met een Muhle R89 en toen redelijk snel overgestapt op de Merkur Futur, echter daar heb ik nooit echt prettig mee geschoren kan ook komen omdat ik toen nog niet zoveel van DE mesjes wist en er maar gewoon Feather mesjes in gestopt had , oeps dat heb ik geweten, hierdoor is het het scheren met een DE een tijdje naar de achtergrond geschoven en gebruikte ik vooral wegwerp mesjes icm een elektrisch scheerapparaat. Echter een tijdje geleden (+- half jaar) dacht ik, ik pak het toch weer eens op, en werd toen door mijn broer op deze site gewezen dit samen met een zelf samengesteld proefpakket van DE mesjes welke hij op deze site heeft gevonden (enkele van de harkos lijst). Na wat experimenteren met wat verschillende mesjes en krabbers moet ik zeggen dat her scheren nu echt een bezigheid is geworden om van te genieten, even een momentje voor jezelf. En heb al een aardige collectie opgebouwd om mee te wisselen. Krabbers tot nu toe: Muhle R89 Merkur Futur Rex Envoy Merkur MK-907 Rex Konsul Kwasten: Muhle Silvertip Fibre Phoenix Starcraft Pre Shave: Musgo Real Olie Classic Proraso Groen Prep Shave cream: Musgo harde zeep classic Aqua di Parma Barbiere creme De vergulde hand Na het scheren: Aluin Aqua di Parma aftershave balsem Proraso Groen balsem Dior Eau Sauvage Aftershave Balsem Dior Eua Sauvage Aftershave Lotion Nou dit lijkt me wel even voldoende info Fijne avond allen! 6
ChrisVanMeer Posted March 26, 2023 Posted March 26, 2023 Welkom op het forum! Namens de staf van Shaving Society 1
bartje-p Posted March 27, 2023 Posted March 27, 2023 Hi Sander, welkom en bedankt voor je intro. Zo te zien ben je al hard op weg naar - zoals de Engelsen zo mooi zeggen - the rabbit hole 1
mifi Posted March 27, 2023 Posted March 27, 2023 16 hours ago, sandoshave said: Hallo Forum leden, Graag stel ik me hierbij voor. Ik ben Sander en woon in Rotterdam, kijk al enige tijd mee op dit forum en dacht schrijf me eens in. Wat jaren geleden ben ik begonnen met een Muhle R89 en toen redelijk snel overgestapt op de Merkur Futur, echter daar heb ik nooit echt prettig mee geschoren kan ook komen omdat ik toen nog niet zoveel van DE mesjes wist en er maar gewoon Feather mesjes in gestopt had , oeps dat heb ik geweten, hierdoor is het het scheren met een DE een tijdje naar de achtergrond geschoven en gebruikte ik vooral wegwerp mesjes icm een elektrisch scheerapparaat. Welkom Sander. Van de Merkur Futur kan ik me helemaal voorstellen dat hij tegen viel. Hij is wat aan de ruige kant, zegt men, zeker voor een beginner. 1
JaapN Posted March 27, 2023 Posted March 27, 2023 P.S. ga maar vast sparen, het gaat geld kosten. 1 1
sandoshave Posted March 27, 2023 Author Posted March 27, 2023 Dank allen! Inderdaad een behoorlijke rabbit hole dit naast een espresso en messen hoppy pffffff , maar als je een beetje oppast met de "next best thing" youtube filmpje valt het wel mee lol. Wat betreft de Merkur Futur, eigen schult dikke bult, had verschillende youtube filmpjes bekeken zag er zo makkelijk uit, in de toekomst maar beter op de combi mes <> krabber letten. Groet, Sander 1
JaapN Posted March 27, 2023 Posted March 27, 2023 Laat je niet gek maken met allerlei extreem dure RVS en Titanium krabbers. Voor een fijne scheerbeurt, zijn ze niet nodig. 2 1
shaving architect Posted March 28, 2023 Posted March 28, 2023 9 uren geleden, JaapN zei: Laat je niet gek maken met allerlei extreem dure RVS en Titanium krabbers. Voor een fijne scheerbeurt, zijn ze niet nodig. Een reisje naar Toscane kan perfect met een Toyota Corolla maar in een Porsche 911 gt3 is het net ietsje specialer 😉 1 3
Recommended Posts