Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik zat te mijmeren. Dit weekeinde ontmoet ik iemand die geen zin heeft in scheren. Hij wil het plezier ervan niet ervaren, hij wil dat het zo snel mogelijk voorbij is.

Ik zat me af te vragen of en hoe ik hem kon overtuigen om het eens te proberen. 🤔

Gelukkig kwam ik op tijd tot het inzicht dat ik het antwoord eigenlijk al weet: Niet.

Geen tijd in stoppen.

Wat iemand niet in zijn referentiekader heeft, klikt niet in.

Bij mij was dat destijds net zo: Iemand had me al eerder verteld over het klassieke nat scheren, maar dat nam ik voor kennisgeving aan. "Leuk voor je" dacht ik. Want wat ik niet ervaren had, daar kon ik niet op oordelen. Mijn vergelijking was met de cartridges (Mach weet ik veel tot 3) van Gilette.

Een keer, op een zeker moment, ben je er in eens aan toe om met het èchte DE scheren te beginnen. Ik heb precies hetzelfde met het scheren met een scheermes. Niet aan toe. Die gesprekken gaan nu nog langs me heen.

Geen probleem, we kunnen het gelukkig ook over de BBB hebben 😄

• I like it 4
Posted

Oh, ik laat gewoon wat zeepjes ruiken, kwasten zien en stuur ze gewoon naar huis met een krabber enzo :P komt t vanzelf goed :D

• I like it 3
Posted

Idd, praat over de keuze die ze hebben, en de voordelen.

Mijn buurman komt er langzaam achter wat die Gillette-krengen kosten. 😄

• I like it 3
Posted
15 hours ago, Lampuhkap said:

Oh, ik laat gewoon wat zeepjes ruiken, kwasten zien en stuur ze gewoon naar huis met een krabber enzo :P komt t vanzelf goed :D

Paarlen voor de zwijnen, ik zeg, paarlen voor de zwijnen. 😄

1 hour ago, JvdK said:

Niets zo erg als iemand die je constant ergens van wil overtuigen…

Precies.

• I like it 3
Posted

Toch al velen overtuigd. Wat hebben ze te verliezen? Eén keer een fijne scheerbeurt, goede warme zeep, een fijne kwast en daarna een gladder gezicht dan ooit, een fijne aftershave, dan wordt iets dat als vervelend ervaren wordt, plotseling leuk, wie weet wel een favoriet moment van de dag! 180 graden andersom!

• I like it 7
  • Agreed 1