iwan073 Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 (edited) Ik wil een mooie (volle) Silvertip kopen en zit te denken aan één van deze twee: Een Mühle Retro Een Semogue Owners Club Welke van deze zouden jullie mij adviseren? Of misschien is er iets anders op de markt wat jullie mij adviseren? Edited December 12, 2013 by Guest
pjdevos Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 Ik heb een andere Muehle Silvertip, maar die is op het punt van onbruikbaar floppy. Leuk voor cremes.... De SOC doet het stukke beter, maar wil wel graag schuim voor zichzelf houden. Langer laden helpt bij mij. Mijn keuze zou wederom voor de SOC zijn. Maar een Simpson in Best of Super (The Colonel bijvoorbeeld) is ook een prima keuze.
Jan Zoethout Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 Leuk dat bij een keuze een nieuw alternatief opduikt ... Mijn vijf centen: ga eens praten met Henk van Henk's Scheerkraam - die heeft prachtige silvertips te koop voor een schappelijke prijs ... En nee, ik heb geen aandelen van Henk's Scheerkraam...
pjdevos Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 Leuk dat bij een keuze een nieuw alternatief opduikt ...Mijn vijf centen: ga eens praten met Henk van Henk's Scheerkraam - die heeft prachtige silvertips te koop voor een schappelijke prijs ... En nee, ik heb geen aandelen van Henk's Scheerkraam... Ja das ook een optie. Ik ben in afwachting van een kwast van Henk. Hij verkoopt overigens geen eigen knots, maar raadt TGN knots aan.
Snuff Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 maak je schuim in een kom of rechtstreeks op je gezicht? crèmes of zeep of beide? Hou je van heel zacht of mag het iets steviger zijn?
wimbouman Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 Ik wil een mooie (volle) Silvertip kopen en zit te denken aan één van deze twee: Een Mühle Retro Een Semogue Owners Club Welke van deze zouden jullie mij adviseren? Of misschien is er iets anders op de markt wat lullie mij adviseren? Ik ben een enorme fan van die Retro's. Ik heb ze allemaal en als ze niet zo duur waren kocht ik er nog vier bij. Ze zijn het toppunt van traditionele luxe. Groot, bolvormig en heel zachte tips. Echt een sensatie met een mooie traditionele zeep. De 'wall of badger' en dan Duitse kwaliteit. Dat ze zacht zijn betekent voor veel scheerders ook dat ze weinig backbone lijken te hebben. Ik heb een foto waarbij ze op elkaars kop staan, dus voor mij valt dat alleszins mee. Geen tweeband stevigheid natuurlijk, dus als je dat zoekt is de SOC een betere keus. Ook in prijs / prestatie moeilijk te overtreffen.
iwan073 Posted December 10, 2013 Author Posted December 10, 2013 maak je schuim in een kom of rechtstreeks op je gezicht? crèmes of zeep of beide? Hou je van heel zacht of mag het iets steviger zijn? Hoi Snuff, Ik maak over het algemeen zeep in een kom en ik gebruik zowel crèmes als zepen. Het is natuurlijk fijn om wat zachts tegen je gezicht te hebben. Maar als dat betekend dat hij dan moeilijk zeep op kan schuimen...
iwan073 Posted December 10, 2013 Author Posted December 10, 2013 Wim, Gebruik jij ze ook met zeep, of alleen met crèmes? Want ik ben bang dat die Retro niet zo geschikt is voor zeep. Aan de andere kant... Ik heb al die Silvertip Fibre die heel goed met zepen overweg kan.
Snuff Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 Als je al een silvertip fibre hebt dan zou ik voor de SOC gaan (heb die ook maar de SOC is absoluut mijn favoriete borstel).
iwan073 Posted December 10, 2013 Author Posted December 10, 2013 Ik vind het handvat van de SOC Cherry dan ook heel erg mooi moet ik zeggen!
wimbouman Posted December 11, 2013 Posted December 11, 2013 Wim, Gebruik jij ze ook met zeep, of alleen met crèmes? Want ik ben bang dat die Retro niet zo geschikt is voor zeep. Aan de andere kant... Ik heb al die Silvertip Fibre die heel goed met zepen overweg kan. Juist en vooral met harde zeep! Dat een harde zeep alleen met een harde kwast zou opschuimen is %#%^^*^%. Of om het iets netter te zeggen; een ongeïnformeerde en ongefundeerde mening Niets mooiers dan een goede triple milled zeep en een flinke kwast dassenhaar voor het betere luxe scheren.
wimbouman Posted December 11, 2013 Posted December 11, 2013 Ik vind het handvat van de SOC Cherry dan ook heel erg mooi moet ik zeggen! Helemaal mee eens! Semogue badger is ook nog eens een beetje ondergewaardeerd. De tweeband is erg goed en zeker niet te duur, en de selected silvertip is top!
Marcel Posted December 11, 2013 Posted December 11, 2013 Het lastige is dat we niet weten waar je voorkeur naar uit zou gaan. Ik ken de Muhle niet en de SOC wel, maar in het algemeen is er een behoorlijk groot verschil in "gezichtsgevoel" tussen de twee haarsoorten.
iwan073 Posted December 11, 2013 Author Posted December 11, 2013 Ik vind ze beide erg mooi. Vooral die grote Mühle vind ik indrukwekkend. Maar zoals ik al zei, was ik bang dat deze het niet goed met harde zepen zou doen. Maar volgens Wim is dat niet het geval. Ik denk dat ik dan toch een lichtere voorkeur voor de Mühle Retro heb
Marcel Posted December 11, 2013 Posted December 11, 2013 Op zoek naar wat info over die Muhle kwast, kwam ik o.a. deze pagina tegen, waardbij je beide kwasten naast elkaar ziet. Een fors verschil in omvang! http://straightrazorplace.com/brushes/95970-initial-impressions-muhle-retro-shave-brush.html
Kogel Posted December 11, 2013 Posted December 11, 2013 Ik heb al een aantal kwasten (silvertip) gekocht op ebay bij liojuny shaving. Echt heel erg verbaasd over de kwaliteit. Zit mooi in elkaar, heel vol en verliezen geen haren. 24 mm kwast voor 17 euro. Nog 6 voor shipping. Dat is echt geen geld. Handvatten ook erg netjes.
henkverhaar Posted December 12, 2013 Posted December 12, 2013 Ik ben in afwachting van een kwast van Henk. Hij verkoopt overigens geen eigen knots, maar raadt TGN knots aan. Dat klopt niet helemaal. Ik heb standaard 1 maat knot op voorraad (eigen import uit China). Voor afwijkende maten, dwz enkelvoudige bestellingen, is het zinvoller om een knot van TGN te laten komen (die komen overigens ook uit China, waarschijnlijk van dezelfde leverancier, met uitzondering van de knots die Anthony expliciet als Brits afficheert - en daarvan komt het haar dan ook weer uit China ).
henkverhaar Posted December 12, 2013 Posted December 12, 2013 Niets mooiers dan een goede triple milled zeep en een flinke kwast dassenhaar voor het betere luxe scheren. + 1. Hoewel er kwasten zijn die te floppy zijn om schuim te maken..
iwan073 Posted December 12, 2013 Author Posted December 12, 2013 (edited) Ik vertrouw op Wim zijn ervaring met de Mühle Retro wat harde zepen betreft. Ik ga vanmiddag even kijken en vergelijken. Ik vind ze beide erg mooi De SOC voorstanders; Waarom de SOC??? Edited December 12, 2013 by Guest
pjdevos Posted December 12, 2013 Posted December 12, 2013 De SOC voorstanders; Waarom de SOC??? Het blijft je eigen keuze, maar ik houd van hout. Daarnaast heeft deze kwast een lekker korte loft en een goede knot diameter. Achteraf blijkt het handvat nog eens erg fijn in de hand te liggen. De kwast heeft voldoende backbone, maar voelt ook zacht genoeg op mijn gezicht. Het enige nadeel is de vasthoudendheid aan het schuim.
Marcel Posted December 12, 2013 Posted December 12, 2013 Daar heb ik dan weer niet zoveel last van. Omdat het 2 band haar is (= steviger, dikker dan silvertip), is de dichtheid relatief laag met behoud van backbone. Ik hou persoonlijk veel meer van 2 band dan van silvertip.
Guest Posted December 12, 2013 Posted December 12, 2013 Niets mooiers dan een goede triple milled zeep en een flinke kwast dassenhaar voor het betere luxe scheren. + 1. Hoewel er kwasten zijn die te floppy zijn om schuim te maken.. Klopt maar die werken weer des te lekkerder met crème.
iwan073 Posted December 12, 2013 Author Posted December 12, 2013 Ik weet het echt niet meer. Ik denk dat ik de Mühle vandaag koop en de Semogue aan de kerstman vraag.
Recommended Posts