mifi Posted March 19, 2023 Posted March 19, 2023 Ik heb mij vanmorgen voor de twaalfde keer geschoren met een Souplex klasse B mesje in mijn Henson AL13-medium. Geen centje pijn, een soepele scheerbeurt en prima glad zonder poespas. Babybillenglad, en nergens een spoortje bloed te zien. En dat met een oud mesje! Deze krabber voelt heel veilig aan en is rete-effectief. Wat een heerlijk ding. Ik dacht vanmorgen "Ik kan merken dat deze krabber is gemaakt door een bedrijf dat ook vliegtuig- en ruimtevaartonderdelen maakt. De veiligste plek om te scheren is waarschijnlijk als je helemaal omringt bent door technologie van dezelfde soort kwaliteit. Volgens mij is de veiligste scheerplek aan boort van het ISS." Ik zie het helemaal voor me: Een ruime bol opgeklopt schuim zweeft zachtjes rond door mijn piepkleine privé ruimte, als ik het met een goed geplaatste beweging vang op de scheerkwast en op mijn kin uitsmeer. Het uitspoelen van de krabber is even een dingetje, maar daar weten de space engineers wel een oplossing voor, lijkt mij. Het voordeel van de gewichtloosheid is dat de krabber rustig in zijn hoesje zweeft na het scheren. Pre-shave: geen Mesje Souplex (scheerbeurt 12) Zeep: MdC Fougères Kwast: Il Ceppo Firenze After shave: geen 9
-Danny- Posted December 26, 2023 Posted December 26, 2023 Op 19-3-2023 om 18:08, mifi zei: Ik heb mij vanmorgen voor de twaalfde keer geschoren met een Souplex klasse B mesje in mijn Henson AL13-medium. Geen centje pijn, een soepele scheerbeurt en prima glad zonder poespas. Babybillenglad, en nergens een spoortje bloed te zien. En dat met een oud mesje! Deze krabber voelt heel veilig aan en is rete-effectief. Wat een heerlijk ding. Ik dacht vanmorgen "Ik kan merken dat deze krabber is gemaakt door een bedrijf dat ook vliegtuig- en ruimtevaartonderdelen maakt. De veiligste plek om te scheren is waarschijnlijk als je helemaal omringt bent door technologie van dezelfde soort kwaliteit. Volgens mij is de veiligste scheerplek aan boort van het ISS." Ik zie het helemaal voor me: Een ruime bol opgeklopt schuim zweeft zachtjes rond door mijn piepkleine privé ruimte, als ik het met een goed geplaatste beweging vang op de scheerkwast en op mijn kin uitsmeer. Het uitspoelen van de krabber is even een dingetje, maar daar weten de space engineers wel een oplossing voor, lijkt mij. Het voordeel van de gewichtloosheid is dat de krabber rustig in zijn hoesje zweeft na het scheren. Pre-shave: geen Mesje Souplex (scheerbeurt 12) Zeep: MdC Fougères Kwast: Il Ceppo Firenze After shave: geen Maar deze heeft toch ook nadelen, zoals te licht?
Magic666 Posted December 27, 2023 Posted December 27, 2023 Dat is dan ook het enige "minpunt" van deze krabber. Qua "scheerhoek zoeken" echt een no brainer en het scheert verder prima maar als je van zware krabbers houdt moet je deze niet nemen nee. 3
mifi Posted December 27, 2023 Author Posted December 27, 2023 12 hours ago, -Danny- said: Maar deze heeft toch ook nadelen, zoals te licht? Het gewicht is een kwestie van smaak. Ik vind het niet te licht. Maar er is ook een titanium uitvoering, als je dat liever hebt. Ik heb overigens ook zware krabbers. Het gewicht maakt me eigenlijk niet erg uit. 1
mifi Posted December 27, 2023 Author Posted December 27, 2023 Ik kan jullie intussen melden dat ik de Henson AL13-medium bijna dagelijks gebruik en dat ik er na al die tijd nog steeds zeer tevreden over ben. Het is mijn beste krabber. 3
-Danny- Posted December 27, 2023 Posted December 27, 2023 11 uren geleden, mifi zei: Het gewicht is een kwestie van smaak. Ik vind het niet te licht. Maar er is ook een titanium uitvoering, als je dat liever hebt. Ik heb overigens ook zware krabbers. Het gewicht maakt me eigenlijk niet erg uit. Dat weet ik wel zo niet. De meeste gebruikers vinden het wel dat het gewicht eraan doen. Het ligt goed in de hand en laat de krabber het werk doen. De hand geleid alleen maar.
bartje-p Posted December 28, 2023 Posted December 28, 2023 10 uren geleden, -Danny- zei: Dat weet ik wel zo niet. De meeste gebruikers vinden het wel dat het gewicht eraan doen. Het ligt goed in de hand en laat de krabber het werk doen. De hand geleid alleen maar. Er zijn legio lichte krabbers die erg goed scheren. Pak maar eens een oude Schick, dan merk je dat het met een lichte krabber ook prima scheren is. Ik heb e het liefst gemiddeld gewicht, maar zou liever lichtere kiezen dan zwaardere (> 100gr). Die vind ik persoonlijk te weinig wendbaar tijdens het scheren. 1 2 1
Stoppel Posted December 28, 2023 Posted December 28, 2023 Licht of zwaar is net als de meeste variabelen een zeer persoonlijke kwestie. Ik vind enig gewicht wel fijn, maar heb ook wel lichte krabbers gebruikt die hun werk goed doen. 3 1
Niek Posted December 28, 2023 Posted December 28, 2023 @ -Danny- Je zegt:" Dat weet ik wel zo niet. De meeste gebruikers vinden het wel dat het gewicht eraan doen. Het ligt goed in de hand en laat de krabber het werk doen. De hand geleid alleen maar". Meestal hebben de meeste een andere krabber dan jij hebt. Het is en blijft een persoonlijke keuze / beslissing . En ja.... soms neem je een verkeerde beslissing ! 2
mifi Posted January 4 Author Posted January 4 On 12/27/2023 at 11:32 PM, -Danny- said: Dat weet ik wel zo niet. De meeste gebruikers vinden het wel dat het gewicht eraan doen. Het ligt goed in de hand en laat de krabber het werk doen. De hand geleid alleen maar. Dit antwoord is misschien een beetje mosterd na de maaltijd... Ik bedacht mij gisterenochtend tijdens het scheren nog een punt dat relevant kan zijn. Een lichtere krabber is makkelijker 'lichtjes vast te houden', waardoor hij zelf de huid kan volgen. De zware moet iets steviger vastgepakt worden, want anders valt hij sneller uit de hand. Het is geen heel groot verschil, maar het verklaart wellicht wel waarom sommige mensen graag een lichte en anderen graag een zwaardere krabber willen. De greep is ietsjes anders. 3
-Danny- Posted January 5 Posted January 5 Op 4-1-2024 om 10:48, mifi zei: Dit antwoord is misschien een beetje mosterd na de maaltijd... Ik bedacht mij gisterenochtend tijdens het scheren nog een punt dat relevant kan zijn. Een lichtere krabber is makkelijker 'lichtjes vast te houden', waardoor hij zelf de huid kan volgen. De zware moet iets steviger vastgepakt worden, want anders valt hij sneller uit de hand. Het is geen heel groot verschil, maar het verklaart wellicht wel waarom sommige mensen graag een lichte en anderen graag een zwaardere krabber willen. De greep is ietsjes anders. Dat zal het zijn. Heb je goed bij nagedacht. Thanks. 1
Recommended Posts