Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ja, de Traditionel. Ooit gekocht in Frankrijk. Prima zeep en niet te duur, maar ik vind MdC nog beter. Staat wel nog op mijn verlanglijstje voor wanneer er iets opgeraakt hier.

• I like it 1
Posted

Ik heb er ondertussen nog 3 verzameld:

Le Père Lucien - Cèdre & Patchouli
Le Père Lucien - Lavande & Vètiver
Le Père Lucien - Rose de Pushkar

• I like it 1
Posted
1 uur terug, JaapN zei:

Welke van de drie is je favoriet qua geur?

Posted (edited)
2 uren geleden, edwin1501 zei:

Welke van de drie is je favoriet qua geur?

De Rose de Pushkar, een heerlijke rozen-geur. :)

Edited by JaapN
  • I like it 1
Posted
5 hours ago, JaapN said:

Heb je die rechtstreeks bij de fabrikant gekocht?

Ik zie nog geen webwinkel die ze heeft.

• I like it 1
Posted (edited)
23 minuten geleden, mifi zei:

Heb je die rechtstreeks bij de fabrikant gekocht?

Ik zie nog geen webwinkel die ze heeft.

Via een webwinkel, bij manandshaving en giftsandcare.

Edited by JaapN
  • I like it 2
  • Thanks! 1
Posted

LPL heeft een samenwerking met MRed. Ze doen “speciale” versies van materiaal (zeep, AS - krabber, brush) voor elkaar.

Misschien leuk voor iemand om de combo in huis te halen? Ik heb enkele MRed krabbers. Top materiaal! LPL is dan weer niet echt mijn ding…

• I like it 1
  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Le Père Lucien - Abricot

Persoonlijke eerste indruk.

De geur is redelijk aan de zwakke kant. Overheerst zeker niet, eerder onderheerst. Aanvankelijk herken ik de abrikozen niet eens, maar op het gezicht wordt hij iets frisser. Na het scheren is, van wat achterblijft, de geur ook niet erg sterk.

Het schuimt prachtig op (kopsopper). Dit is mijn eerste zeep van Le Père Lucien en ik ben er blij mee. Prachtig vol, dik schuim. Er zit voldoende op de kwast om drie keer in te zepen en dan is er nog over. Ik kan de volgende keer de kwast wat minder laden, denk ik. Het schuim is dik romig en stabiel. De zeep laadt makkelijk.

Het scheren gaat prima, de krabber glijdt goed en comfortabel over de kin.

Ik zou durven beweren dat dit schuim beter is dan dat van TFS, maar bij mijn zepen van TFS is de geur sterker.

De scheerkwaliteit is waarschijnlijk (dit is pas mijn eerste ervaring) net als die van MdC, maar de geur bij MdC is veel sterker. Die blijft keurig staan op je kin na het scheren zonder after shave en de geur van Le Père Lucien Abricot heeft dat veel minder.

Kortom: Ik ben blij met deze, voor mij, nieuwe zeep, al kan er nog iets aan de geur verbeterd worden. Bedankt voor de tip @ JaapN .

SvdD 20230322

Krabber: Henson AL13-medium

Mesje: Astra Superior Stainless (8, omgekeerd na 5)

Kwast: Yaqi 24

Preshave: -

Zeep: Le Père Lucien - Abricot

After shave: -

Edited by mifi
eerste indruk pas
  • I like it 3
  • Thanks! 1
Posted
3 minutes ago, JaapN said:

waarom?

Na een tip op dit forum heb ik gemerkt dat een mesje langer mee gaat als ik het omkeer. Waarschijnlijk gaat het dan snijden met de andere kant.

En inderdaad, zo'n Astra mesje wordt bij mij na een dag of vijf, zes onplezierig. Nu ik hem heb omgedraaid, gaat hij nog een aantal dagen mee. Vandaag op dag 8 nog geen aanstalten gemaakt om hem te vervangen, dus een negende scheerbeurt haalt hij ook nog wel.

Of dat in iedere krabber werkt, weet ik niet, maar in mijn Henson en ook in de Razorock German 37 slant werkt het blijkbaar. Geprobeerd met Souplex en met Astra, tot nu toe.

• I like it 1
Posted

Ik hanteer de 5X regel, 2 keer een uitzondering gemaakt:

1. Flying Eagle na 2X weggegooid. (volslagen onbruikbaar)

2. Kai Stainless Steel na 8X weggegooid. (top mesje)

• I like it 1
Posted

Hoe is de geur van de Le Père Lucien - Rose de Pushkar @ JaapN ?

Is die geur ook niet erg sterk, net als bij mijn Abricot?

Die zeep is flink duurder namelijk. Het zal ongetwijfeld een prima zeep zijn, maar ik wil hem wel graag wat langer ruiken na het scheren, want anders kan ik beter een AS kopen.

• I like it 1
Posted

De zeep heeft een flinke geur, zal me er morgen weer eens mee scheren. :) (het is geen amerikaanse zeep)

• I like it 2
Posted
22 hours ago, JaapN said:

Ik hanteer de 5X regel, 2 keer een uitzondering gemaakt:

1. Flying Eagle na 2X weggegooid. (volslagen onbruikbaar)

2. Kai Stainless Steel na 8X weggegooid. (top mesje)

Ik vind het een leuke sport om zo veel mogelijk scheerbeurten uit een mesje te halen. Het slaat niet echt ergens op, dat geef ik direct toe, maar ik begin de dag met een spelletje 😉

• I like it 1
  • Haha 1
Posted

Vanmorgen de tweede Le Père Lucien die ik gekocht had, geprobeerd.

Le Père Lucien - Cèdre Patchouli

Persoonlijke eerste indruk.

Deze geurt sterker dan de Abricot van gisteren. De geur zit in een register dat me doet denken aan een bonbon van lang geleden. Die had een vulling van kruidnagel en komijn en het viel me op dat, als ik die liet proeven, sommige mensen de komijn proefden en anderen de kruidnagel. We hebben genetisch verschillende snufferds, blijkbaar.

Ik moest zelf even wennen aan de Patchouli. Het cederhout wordt iets na de Patchouli door de neus ontdekt. Bij de Patchouli denk ik aan de insecten die de plant wil beïnvloeden. Misschien heb ik nog wat termietengenen in me 😄

Ik vermoed dat sommige mensen hem niet lekker vinden en anderen juist wel. Mijn controlegroep heeft een N=2, dus ik geef geen garantie op mijn waarneming. De steekproef is te klein.

Het schuimt mooi op. Waarschijnlijk ongeveer hetzelfde als de zeep die ik eerder besprak van Le Père Lucien. Het schuim is dik romig en stabiel. De zeep laadt makkelijk.

Het scheren gaat prima, de krabber glijdt goed en comfortabel over de kin.

Kortom: Ik ben ook blij met deze, voor mij, nieuwe zeep. De geur blijft waarneembaar op de kin, ook na het scheren zonder after shave. Ik wordt steeds benieuwder naar de andere zepen van Le Père Lucien.

SvdD 20230323

Mesje: Astra Superior Stainless (9, omgekeerd na 5)

Kwast: Yaqi 24

Preshave: -

Zeep: Le Père Lucien - Cèdre Patchouli

After shave: -

• I like it 5
Posted

Ik ben vanmorgen terug gekomen op de Le Père Lucien Abricot.

Wat een heerlijke zeep.

Schuimt geweldig, ruikt heerlijk, niet sterk inderdaad, maar wel erg lekker. Al ben ik waarschijnlijk de enige die de geur deze dag ruikt, ik geniet er van voor vier.

Dat smaakt naar meer. Bedankt @ JaapN dat je me op dit merk attent maakte.

• I like it 4
Posted

Even terugkomend op zepen van Le Père Lucien, die ik heb in de geuren Cèdre-Patchouli en Abricot.

Het valt me op dat ze verschillend opschuimen, die twee. De beste is Abricot, van de Cèdre-Patchouli moet ik meer op de kwast laden voor hetzelfde resultaat.

Waarmee maar weer eens extra aannemelijk gemaakt is, dat deze zepen inderdaad artesinaal gemaakt worden. De ene batch is niet precies gelijk aan de andere.

spacer.png

SvdD 20230403

Mesje: Timor Solingen (4)

Zeep: Le Père Lucien - Cèdre-Patchouli

Kwast: Simpsons Trafalgar T2

Pre-shave: geen

After shave: geen

• I like it 4