Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik gebruikte, ooit, toen ik nog een kleine jongen was, de eerste pukkels ontwijkend (of juist veroorzakend) een cartridge scheerding van Gilette. Ik ben uiteindelijk opgeklomen tot de Mach-3.

Voor de mannen uit de vorige eeuw:

Het doet me denken aan CD-spelers waarvan de nieuwste van de nieuwste meer bits oversampling had dan de vorige. Jeweetwel, dat model dat jij net gekocht had en dat    nu    echt    niet   meer   kon.

Philips schoot destijds ineens iedereen rechts voorbij door een CD speler te introduceren met 1-bit sampling. 😄  De kracht van marketing, denk ik.

Anyways, zo iets dergelijks heb ik na de Mach-3 ook gedaan: Gewoon één snijvlakje tegelijk op de kin in plaats van een drieweg of vierweg tandem: Een krabber met DE-mesjes. Dus toen ik zaterdag in een winkel liep, heb ik toch weer eens gekeken naar wat ze nu kosten, die cartridges.

Jahoor, ze zijn er nog, Mach-3. Vier stuks voor 8,49. 😂

Ik had, dankzij Gilette, even een heerlijk vrolijk momentje, want dat is meer dan 2 euro per cartridge!

Bedankt Gilette.

Ik gebruik die andere mesjes van u.

Hoed af voor Gilette, want ze beheersen de markt met alle denkbare scheerproducten in allerlei merken. Ik vermoed dat de CEO van Gilette ook gewoon Astra mesjes (ook van Gilette) gebruikt. Of zo.

• I like it 2
  • Haha 1
Posted

Ik heb deze "krengen"in het verleden vervangen door Wilkinson, om beide in 2015 te verbannen uit mijn huis. :)

• I like it 2
  • Haha 1
  • 11 months later...
Posted

Ik heb me meer dan dertig jaar met Gillette cartridges geschoren.

Nu ik een klein jaar met DE scheer begrijp ik zelf niet waarom ik dat niet dertig jaar eerder heb gedaan.

De prijzen van cartridges lijken nergens meer op maar voor ik een redelijk goede krabber/mes-combinatie had gevonden was ik ook wel wat kwijt.

Enerzijds is het een fijn idee goedkoper uit te zijn, anderzijds is mijn scheerwereld iets groter geworden dan de Vergulde Hand en wil ik het uitgespaarde geld

besteden aan wat luxere en duurdere producten.

Of het uiteindelijke scheerresultaat beter is geworden durf ik niet te zeggen.

Met DE ben ik veel bewuster gaan scheren, met cartridges deed ik maar wat op de automatische piloot.

Na een klein jaar DE moet ik nog steeds mijn aandacht houden bij het scheren; hoek, richting, geen druk, huid strekken, niet te vaak over dezelfde plek.

Op de automatische piloot bak ik er nog niet veel van.

• I like it 4
  • Agreed 1
  • Haha 2