Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb mijn best gedaan de afgelopen tijd, om zo veel mogelijk gas te besparen. Ik wil geen gas meer uit Rusland en ik wil ook de Groningers niet verder laten (ver)zakken.

Ik heb al twee warmtepompen, maar dat is onvoldoende om het hele huis mee te verwarmen. De CV moet een beetje bij stoken, maar minimaal. De thermostaat staat op 16C.

Daar sta ik dan, iedere ochtend in mijn bl@te kont in een badkamer op 14C. Het went. Het is verbazend dat ik er weinig moeite mee heb, als ik eerlijk ben. Na het douchen is het lang zo koud niet meer, alleen dampig.

Maar dat geldt niet voor de scheerzepen en crèmes. Het vet dat er in zit, is gestold en de consistentie is daardoor veranderd. Het laat een lelijk residu achter op de krabber, dus ik ben begonnen die voor te verwarmen in een bakje warm water. De zeep wordt bewerkt met warm water en moet verder op mijn gezicht warm blijven. Dat gaat allemaal wel.

Maar die crèmes. Doodgewone Nivea crème lijkt in het potje op gestold kaarsvet in water. De AS balmpjes komen uit een spuitflesje, dus ik kan niet goed zien hoe de massa er uit ziet, maar ik vermoed daar eenzelfde effect.

Het is, al met al, een grappige ervaring.

Nee, ik sta niet te bibberen. Mijn bril beslaat, dat wel, maar daar wordt het spiegelbeeld beter van 😉

• I like it 1
  • Haha 8