Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik kon met de zoekmachine geen berichten vinden over houders.

Dus bij deze.

Ik had me laten verleiden door een metalen houder waar krabber in kan staan en de scheerborstel in kan hangen boven een kommetje. Het is gemaakt van draadstaal en verchroomd, waarschijnlijk.

Waardeloos ding. De onderrand roest en dat ziet er niet uit. Ik vermoed dat ik hier goedkope troep heb aangeschaft uit een niet nader te noemen Aziatisch land, dat bekend staat om de goedkope fabricage.

Kortom, die moet vervangen worden. De scheerkwast hoeft er niet in en het kommetje ook niet, maar het zou fijn zijn als de houder de krabber van dienst voor me vast zou houden tussen twee scheerbeurten in. En daar begint de ellende. Ik heb Een Fatip Piccolo met korte, dunne steel, een Merkur Progress met redelijk korte steel en vette knop onderin en een Henson met een lange steel.

Metaal wil ik niet meer.

Misschien maak ik een plankje aan de muur met meerdere sleuven, zodat er meerdere krabbers naast elkaar kunnen hangen. Maar één krabber tegelijk is ook wel goed.

Nou ben ik ongetwijfeld niet de enige met uiteenlopende krabbers, dus hoe doen jullie dat eigenlijk?

Welke houder(s) hebben jullie staan?

• I like it 1
Posted
3 minutes ago, edwin1501 said:

Ik heb van een oude houder van een blusser een krabber houder gemaakt , zie rechts op de foto aan de kastdeur.

A9061732-291E-4942-BDC3-A9E646476A75.jpeg

Cool. Een scheerkast. Dat idee moet ik nog even verkopen hier. 😇

• I like it 1
  • Haha 2
Posted
3 minutes ago, ChrisVanMeer said:

Ik noem het een oplossing, sommigen noemen het een probleem.

IMG_0548.png

Ik gebruik eigenlijk alleen de standaarden / houders die ook echt voor het type krabber / kwast / shavette is.

Ik kan niet helemaal uitsluiten dat mijn scheercarrière zo zal verlopen, maar deze opbergoplossing maakt momenteel nog niet veel kans om door de ballotage te komen, in onze badkamer.  😇

• Agreed 1
  • Haha 1
Posted

Voor een iets bescheidener collectie, zag ik dat Parker een aardige houder maakt:

spacer.png

Op de foto zie je de uitvoering in chroom, maar hij is er ook in het zwart. Hij ziet er leuk uit, maar hoe stabiel hij is, weet ik niet. Hij kan waarschijnlijk makkelijker achterover vallen dan voorover. Ik schat, op basis van de foto's, dat het zwaartepunt met de krabbers er in, net iets achter het midden ligt.

Zie verder: https://www.thealphamen.nl/parker-deluxe-safety-razor-caddy-chrome.html

Disclaimer: Ik heb eerder een paar keer spullen besteld bij Alphamen, dus ik ben er klant. Dat is mijn enige relatie met hen. Mijn verwijzing hierboven is niet bedoeld als promotie, maar informatief. Hij is tijdelijk uitverkocht, trouwens.

• I like it 5
  • Agreed 1
Posted
3 uren geleden, ChrisVanMeer zei:

Ik noem het een oplossing, sommigen noemen het een probleem.

Ik noem het een oplossing voor een probleem😁

• I like it 1
  • Agreed 2
  • Haha 2
Posted
3 uren geleden, mifi zei:

Voor een iets bescheidener collectie, zag ik dat Parker een aardige houder maakt:

spacer.png

Op de foto zie je de uitvoering in chroom, maar hij is er ook in het zwart. Hij ziet er leuk uit, maar hoe stabiel hij is, weet ik niet. Hij kan waarschijnlijk makkelijker achterover vallen dan voorover. Ik schat, op basis van de foto's, dat het zwaartepunt met de krabbers er in, net iets achter het midden ligt.

Zie verder: https://www.thealphamen.nl/parker-deluxe-safety-razor-caddy-chrome.html

Disclaimer: Ik heb eerder een paar keer spullen besteld bij Alphamen, dus ik ben er klant. Dat is mijn enige relatie met hen. Mijn verwijzing hierboven is niet bedoeld als promotie, maar informatief. Hij is tijdelijk uitverkocht, trouwens.

ik heb deze ook en hij is super stabiel. De “bodemplaat” is nl van een zwaar stuk metaal.  Ik heb hem gekocht bij www.rasoigoodfellas.eu (Italie dus geen invoerrechten e.d.)

• I like it 2
  • Thanks! 1
  • 4 months later...
Posted
Op 28-2-2023 om 15:31, mifi zei:

Ik kan niet helemaal uitsluiten dat mijn scheercarrière zo zal verlopen, maar deze opbergoplossing maakt momenteel nog niet veel kans om door de ballotage te komen, in onze badkamer.  😇

Al scrollend door de fora, (nieuwkomer) , zie ik deze foto.  Is dit een vaker  voorkomend fenomeen hier op het forum of echt een unicum ?( iets van 150 kwasten en alle andere mooi spullekes….). Imposant …..Vertel er iets over als je dit meekrijgt.   Hoe kom je er bij zoveel te verzamelen?

Posted

Ik ga juist de omgekeerde route.... begon met veel (krabbers, zepen, AS en ASB's)  maar ben nu, na 2 jaar, bezig met een schifting van wat ik het meest gebruik.
Wat ik niet gebruik gaat simpelweg weg of probeer ik te slijten.

Mijn kast wordt dus lekker leeg :P

• I like it 1
  • Agreed 2
Posted

Zo probeer ik het ook een beetje te doen en als ik heel eerlijk ben hb ik eigenlijk nu al te veel spullen staan…

• I like it 2
  • Agreed 1