Jump to content

Scheercreme Tabac Original

Vivere Parvo

Recommended Posts

Scheercreme van Tabac Original

-De creme is een beetje creme van kleur, niet helder wit en heeft weinig geur. Het beetje dat ik ruik ruikt een beetje naar hout (?), zeker niet vies.

-Scheercreme rechtsreeks op de kwast en op mijn gezicht, schuimt goed. Minder stevig schuim dan van de scheercreme van De Vergulde Hand.

-Laten intrekken tijdens tanden poetsen dus ruim 2 minuten.

-Scheert fijner dan scheercreme van De Vergulde Hand! Doordat het schuim net een beetje minder dik / stevig is dan de creme van DVH glijdt de krabber er makkelijk overheen maar hoef ik de krabber minder vaak schoon te spoelen. Ik merk ook dat de krabber zich makkelijker schoon laat spoelen, het schuim plakt minder.

-Pas de tweede scheercreme die ik probeer en pas één scheerzeep maar ik denk dat scheercreme meer mijn ding zal zijn dan scheerzeep.

Scheercreme van Tabak Original bevalt beter dan de scheercreme en scheerzeep van De Vergulde Hand. De Vergulde Hand ruikt lekkerder en meer.

Voor mij is het grootste nadeel van de scheercreme van Tabac Original dat hij te weinig ruikt. Dat beetje dat ik ruik is zeker niet vies maar véél te weinig.

• I like it 4

Hou er rekening mee dat scheercremes minder lang meegaan dan scheerzeep. Al haal je makkelijk een paar jaar er mee. Scheercreme in een tube gaat langer mee dan arme in een potje. Creme heeft meer water dan zeep en dat gaat na verloop van tijd rotten (te nat). In een tube komt minder lucht bij. Veel plezier met je ontdekkingstocht. Als je crème fan ben zou ik zeker de engelse crèmes proberen GFT vooral maar T&H en TOBS zijn ook prima.

• I like it 1
  • Thanks! 2

“Doordat het schuim net een beetje minder dik / stevig is dan de creme van DVH…”

Persoonlijk komt deze opmerking in je recensie een beetje vreemd op mij over. Doe iets meer water bij de creme van DVH en hij wordt vanzelf minder dik en plakkerig. Doe iets minder water bij de creme van Tabac en hij wordt dikker en plakkeriger. Het is de gebruiker die de consistentie van het scheerschuim bepaald op basis van de hoeveelheid toegevoegd water.

• I like it 2
  • Thanks! 1

On 2/26/2023 at 3:21 PM, Vivere Parvo said:

Scheercreme van Tabac Original

-De creme is een beetje creme van kleur, niet helder wit en heeft weinig geur. Het beetje dat ik ruik ruikt een beetje naar hout (?), zeker niet vies.

-Scheercreme rechtsreeks op de kwast en op mijn gezicht, schuimt goed. Minder stevig schuim dan van de scheercreme van De Vergulde Hand.

-Laten intrekken tijdens tanden poetsen dus ruim 2 minuten.

-Scheert fijner dan scheercreme van De Vergulde Hand! Doordat het schuim net een beetje minder dik / stevig is dan de creme van DVH glijdt de krabber er makkelijk overheen maar hoef ik de krabber minder vaak schoon te spoelen. Ik merk ook dat de krabber zich makkelijker schoon laat spoelen, het schuim plakt minder.

-Pas de tweede scheercreme die ik probeer en pas één scheerzeep maar ik denk dat scheercreme meer mijn ding zal zijn dan scheerzeep.

Scheercreme van Tabak Original bevalt beter dan de scheercreme en scheerzeep van De Vergulde Hand. De Vergulde Hand ruikt lekkerder en meer.

Voor mij is het grootste nadeel van de scheercreme van Tabac Original dat hij te weinig ruikt. Dat beetje dat ik ruik is zeker niet vies maar véél te weinig.

De scheerzeep van Tabac Original kwam, nieuw uit de verpakking, op mij juist over als een heftige geur. Toen de pot net open ging, dacht ik meteen aan de geur van paarden in de regen. Dat is er de tweede dag al vanaf, overigens. Gelukkig maar, want de eerste keer had ik het idee dat ik de hele dag met een zadel onder mijn neus rond liep.

Een beetje gedimd ruikt hij nu lekkerder.

Met je vergelijking ben ik het eens. Ik heb een Vergulde Hand scheerzeep gekocht om te proberen, maar de Tabac Original is inderdaad beter.

• I like it 6
  • Haha 2

• 1 month later...

Ik ben nog zeer nieuw hierin maar heb ondertussen proraso groen, vergulde hand en sinds gisteren ook tabac geprobeerd, en deze is voor mij mijn favoriet. 

Leuke verpakking, blijft niet aan de krabber zitten (zoals de proraso wel doet) en geen (heel) indringende geur, goed spul!

Edited by Dylan
  • I like it 4
  • Thanks! 1