mifi Posted February 16, 2023 Share Posted February 16, 2023 Henson verkoopt de AL13 in allerlei kleuren (https://hensonshaving.com/collections/henson-razors). Die blauwe vind ik fraai. Vorig jaar was hier iemand (@ bronda ) die al twee jaar een blauwe had en heel tevreden was. Zie hier: Ik zie de kleurlaag van een zwarte Fatip Piccolo kop langzaam beschadigd raken. Bij de gepatineerde steel is dat inbegrepen, weet ik, maar de kop was glanzend zwart gelakt. Het is toch eigenlijk wel een beetje zonde dat die laklaag los laat. Ik zat me af te vragen of die kleuren van de Henson na verloop van tijd gaan afslijten. Weet iemand dat? Zijn er ervaringen mee hier? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ric325i Posted February 16, 2023 Share Posted February 16, 2023 Wil je er per se 1 in kleur? Ik heb er 1 in aluminium liggen en ik denk dat ie vrij lang netjes blijft het is wel een heel licht scheermes en dat vind ik wel wat wennen. Het kan zomaar zijn dat ik em om die reden weer wegdoe maar goed ik heb me er ook nog maar 1x mee geschoren… 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frup Posted February 16, 2023 Share Posted February 16, 2023 Zojuist even die van mij bekeken. Hij is roze, de enige kleur die toen nog te koop was 😃. Ik zie geen enkele verkleuring of slijtage. Ik gebruik hem niet heel vaak, alleen tijdens vakanties. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted February 17, 2023 Share Posted February 17, 2023 Ik heb al geruime tijd een paarse, geen enkele slijtage te zien. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mifi Posted February 19, 2023 Author Share Posted February 19, 2023 Ik heb de aankoop nog even weten af te wenden. De ratio was gisteren en vandaag sterker dan de passie. Phew. Het is waar, ik heb eigenlijk geen extra krabber nodig. 😇 Maar ja. Gelukkig zijn we het niet eens over de kleur. 🙄 1 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhr K Posted February 19, 2023 Share Posted February 19, 2023 Je hebt altijd een extra krabber nodig!!!!!!!! 😎 2 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mifi Posted February 20, 2023 Author Share Posted February 20, 2023 22 hours ago, dhr K said: Je hebt altijd een extra krabber nodig!!!!!!!! 😎 Je hebt gelijk. En ik ben gezwicht. 🙄 De passie kriebelt toch sterker dan de ratio, zo blijkt. Hij is besteld en staat ingepakt te wachten tot DHL hem ophaalt. 2 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhr K Posted February 20, 2023 Share Posted February 20, 2023 Gefeliciteerd! Denk aan al dat geld dat je nu niet meer aan cartridges uitgeeft 😇 en geniet van je Henson 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mifi Posted February 20, 2023 Author Share Posted February 20, 2023 1 hour ago, dhr K said: Gefeliciteerd! Denk aan al dat geld dat je nu niet meer aan cartridges uitgeeft 😇 en geniet van je Henson Cartridges gebruik al lang niet meer. Ik was al enige tijd overgestapt op DE krabbers, zoals een Merkur Progress, de Razorock German 37 slant en Fatip piccolo. De laatste tijd is de Merkur Progress op stand 3 mijn favoriet. Ik heb gemerkt dat de agressievere slant, bijvoorbeeld, niet effectiever scheert dan de Merkur Progress. Met een mildere krabber is het scheerresultaat eigenlijk niet minder goed, althans met wat scheerervaring. Toen ik er net mee begon was dat anders. Ik ben geïnteresseerd geraakt in een krabber aan het milde uiteinde van het spectrum, de Hensons, omdat ik er veel goede dingen over lees en gemerkt heb dat effectief en mild goed samen gaan. Mijn stemmingen varieren een beetje, dus ik zal niet verbaasd zijn als ik ineens weer een periode met de slant zal scheren. Een paar maanden geleden dacht ik nog dat dát mijn favoriet zou blijven, dus het zou goed kunnen dat deze twee heel verschillende krabbers beide blijven. Zou het jaargetijde ermee te maken hebben? Geen idee eigenlijk. Ik kan me goed voorstellen dat mijn huid zich anders gedraagt in de zomer, want de lucht is dan vochtiger en warmer dan in de winter. En in de zomer kom ik meer uren per dag buiten. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mifi Posted February 21, 2023 Author Share Posted February 21, 2023 On 2/20/2023 at 3:14 PM, mifi said: En ik ben gezwicht. 🙄 De passie kriebelt toch sterker dan de ratio, zo blijkt. Hij is besteld en staat ingepakt te wachten tot DHL hem ophaalt. Hij komt net binnen en wat een beauty is het. Dat strak moderne vind ik fraai. Nu zit ik hier dus te wachten, mijn kin ingesmeerd met kunstmest, tot er voldoende baard is om te kunnen scheren. Volgens mijn nichtje was kippenmest het beste, maar die veertjes kriebelen zo en je weet nooit of zo'n natuurkip een vogelgriepje heeft meegekregen. Ik zal er een nachtje over slapen. 2 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mifi Posted February 22, 2023 Author Share Posted February 22, 2023 De scheerervaring met de Henson AL13 van vanmorgen in één woord samengevat: Woooooooowww! Een bijzonder comfortabele scheerbeurt met een fantastisch resultaat. Ik was aan het lage gewicht van deze krabber (38g) gewend in 2 seconden. Deze had ik eerder moeten kopen. Mesje: Astra Superior Stainless vers uit de doos. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frup Posted February 22, 2023 Share Posted February 22, 2023 Mooi. Welke heb je precies gekocht? Er zijn verschillende Henson’s. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mifi Posted February 23, 2023 Author Share Posted February 23, 2023 13 hours ago, Frup said: Mooi. Welke heb je precies gekocht? Er zijn verschillende Henson’s. Een AL13 medium. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frup Posted February 23, 2023 Share Posted February 23, 2023 Ah, de gulden middenweg van Mild, Medium, Aggressive. Ik heb inmiddels een 2e AL13 Mild besteld. Versie 2.0 welteverstaan. Volgens zeggen trekt deze minder, waar ik een beetje last van heb. De oude AL13 gaat in de reis toilettas en de nieuwe 2.0 in de badkamer. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mifi Posted February 25, 2023 Author Share Posted February 25, 2023 Het mesje van Astra begon bij de derde scheerbeurt al bot te voelen in de AL13. Meestal kon ik er toch wel 5 beurten mee doen, maar nu is het na de derde scheerbeurt eigenlijk al niet comfortabel meer. Ik zal morgen ditzelfde mesje proberen in de Fatip Piccolo om te zien of ik er nog een dagje uit kan persen, maar dat zal het waarschijnlijk dan wel zijn. Als volgend mesje in de Henson ga ik een Wilkinson Sword proberen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mifi Posted February 25, 2023 Author Share Posted February 25, 2023 On 2/23/2023 at 2:19 PM, Frup said: Ah, de gulden middenweg van Mild, Medium, Aggressive. Ik heb inmiddels een 2e AL13 Mild besteld. Versie 2.0 welteverstaan. Volgens zeggen trekt deze minder, waar ik een beetje last van heb. De oude AL13 gaat in de reis toilettas en de nieuwe 2.0 in de badkamer. Dat klopt. Ik had geen idee waar ik mee moest beginnen. Uiteindelijk dacht ik dat medium het meest geschikt zou zijn, omdat hij alleen voor mijn kin is bedoeld. De medium, verwacht ik, voert net iets makkelijker schuim af, maar het zal waarschijnlijk niet eens heel veel schelen. Maar het was grotendeels een gok, geef ik direct toe. Vergeleken bij mijn andere krabbers is medium nog behoorlijk mild, kan ik inmiddels uit eigen beperkte ervaring melden. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mifi Posted February 25, 2023 Author Share Posted February 25, 2023 On 2/23/2023 at 12:02 PM, mifi said: Een AL13 medium. Ik heb overigens een versie 2.0. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mifi Posted February 27, 2023 Author Share Posted February 27, 2023 Ik heb een instinker gevonden met de Henson AL13's. Als je de aanwijzingen voor onderhoud van de fabrikant volgt, dan zet je hem weg zonder het mesje op grote spanning te zetten. Losjes dus. Daar moet ik de volgende keer beter aan denken! 😴 Met mijn slaaphoofd vergat ik hem vanmorgen aan te draaien zodat de snijvlakken uitkomen waar ze horen. Het resultaat is dat je een aanzienlijk agressievere scheerbeurt hebt. 😬 Na de eerste streek dacht ik: "Hé, wat vreemd, voelt heel anders." Na de tweede: "Ow, vergeten aan te draaien." Na aandraaien was het weer oke. Als je het weet is het een inkoppertje, maar met een slaaphoofd zijn de meest basale denkstappen ineens veel minder voor de hand liggend. 1 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frup Posted February 27, 2023 Share Posted February 27, 2023 Bedankt! Ik draai het mesje nooit losser eigenlijk. En lees gebruiksaanwijzingen vrijwel nooit. Dus zal het nu losser draaien. Ik ben nu een gewaarschuwd man en tel dus voor twee. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bronda Posted February 28, 2023 Share Posted February 28, 2023 (edited) Ah ik zie dat je het over de Henson krabber heb. Ik heb de blauwe al weer een 2,5 tal jaar ofzo en ziet er nog steeds perfect uit!. Niks geen beschadigingen even oppoetsen en kan hem zo weer voor nieuw verslijten, gaan we niet doen natuurlijk. Ik ben er nog steeds super tevreden ermee en scheert werkelijk fantastisch. Super smooth en super effectief. Ik verbaas me er elke keer weer over. Ik heb de medium uitvoering en die is voor mijn gemiddelde tot zware baardgroei uitstekend. Er is ook een nog wat heftigere uitvoering ervan en die wil ik ook tzt gaan aanschaffen. Ik ben echt fan van Henson geworden. Hij wint het op dit moment echt van mijn Giessen&Forstenhoff 1350 en dat wil wel wat zeggen. Afbeelding toevoegen vind ik hiero een gedoe en omslachtig, waarom niet gewoon een paperclipje aantikken en je foto toevoegen. Maar alla je weet hoe ik nu over de Henson denkt en wat ik ervan vindt , succes ermee! Edited February 28, 2023 by bronda 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mifi Posted March 1, 2023 Author Share Posted March 1, 2023 On 2/28/2023 at 10:31 AM, bronda said: Ah ik zie dat je het over de Henson krabber heb. Ik heb de blauwe al weer een 2,5 tal jaar ofzo en ziet er nog steeds perfect uit!. Niks geen beschadigingen even oppoetsen en kan hem zo weer voor nieuw verslijten, gaan we niet doen natuurlijk. Ik ben er nog steeds super tevreden ermee en scheert werkelijk fantastisch. Super smooth en super effectief. Ik verbaas me er elke keer weer over. Ik heb de medium uitvoering en die is voor mijn gemiddelde tot zware baardgroei uitstekend. Er is ook een nog wat heftigere uitvoering ervan en die wil ik ook tzt gaan aanschaffen. Ik ben echt fan van Henson geworden. Hij wint het op dit moment echt van mijn Giessen&Forstenhoff 1350 en dat wil wel wat zeggen. Afbeelding toevoegen vind ik hiero een gedoe en omslachtig, waarom niet gewoon een paperclipje aantikken en je foto toevoegen. Maar alla je weet hoe ik nu over de Henson denkt en wat ik ervan vindt , succes ermee! Dat klopt, ik had het over de Henson AL13 medium versie 2. Ik heb hem nog geen twee weken, maar ik geloof dat ik het helemaal met je eens ben. Hij is rap mijn fijnste krabber aan het worden. Oke, ik ben pas met mijn tweede mesje bezig en ik heb een beginnersfoutje gemaakt, maar dat mag de kwaliteit niet drukken. Hij scheert top. Dat ben ik helemaal met je eens, @ bronda . Ik zou hem niet meer willen missen. Ik heb de versie 2.0 kleur 'tan' gekocht. Zie hier de krabber in kleur. 5 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bronda Posted March 1, 2023 Share Posted March 1, 2023 4 uren geleden, mifi zei: Dat klopt, ik had het over de Henson AL13 medium versie 2. Ik heb hem nog geen twee weken, maar ik geloof dat ik het helemaal met je eens ben. Hij is rap mijn fijnste krabber aan het worden. Oke, ik ben pas met mijn tweede mesje bezig en ik heb een beginnersfoutje gemaakt, maar dat mag de kwaliteit niet drukken. Hij scheert top. Dat ben ik helemaal met je eens, @ bronda . Ik zou hem niet meer willen missen. Ik heb de versie 2.0 kleur 'tan' gekocht. Zie hier de krabber in kleur. Zojuist, bronda zei: Ja een heerlijk mes , zeker te weten. Zit met een schuin oog te kijken naar de agressieve uitvoering ervan. de 2.0 heeft alleen de schuine zijkantjes als extra tov de 1.0 , verder exact hetzelfde. veel scheerplezier ermee. 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts