Vivere Parvo Posted February 16, 2023 Posted February 16, 2023 Een dag of 10 geleden was het leven nog heel simpel. Ik stond 's-morgens op, deed mijn ding en nog ff snel scheren. Scheerzeep van de vergulde hand rechtstreeks uit een bakje soppen en rats rats met een Gillette 5 fusion er overheen en klaar voor weer een dag. Het gemak was onbeschrijfbaar! Totdat ik een Gillette kreeg die van mijn opa was geweest. Leuk die ik op mijn kantoor ergens neerleggen als conversation piece. Weet je wat ik ga mij er één of twee keer mee scheren er zat immers nog een doosje mesjes bij. Het scheren ging perfect. En toe begon de ellende. Wat zou het voor een Gillette zijn? Heeft zo'n ding een typenummer of een naam? Zoeken op het grote InterWeb. Hé leuk een forum over scheren(?) Even kijken wat die mensen allemaal te vertellen hebben, grinnik zal nooit een groot forum want wat valt er over scheren te vertellen. Damn wat een onbehoorlijk grote bult aan informatie! En dat allemaal over scheren. Voor ik het wist had ik ruim 1 uur op dit forum rondgestruind en heel veel zinnige dingen gelezen waar ik het bestaan niet van af wist. Inmiddels -Heb ik een Gillette King C DE scheerapparaat gekocht --> Mijn oude Rocket is beter. -Heb ik scheercreme van De vergulde hand gekocht --> ik wist niet dat deze bestond, sterker nog wist helemaal niet dat er scheercreme bestond. -Ga ik via mijn moeder de oude krabber van mijn andere, reeds lang overleden opa krijgen. -Heb ik scheercreme van Tabac gekocht -Struin ik in mijn vrije tijd over het grote wilde InterWeb op zoek naar alle info die ik maar kan vinden -Weet ik dat er winkel bestaan die alleen maar scheerspullen verkopen!!!!!!!!!!!!!! Echt waar, gezien op internet!! Geweldig! -Heb ik berekend dat het scheren met een DE krabber veel goedkoper is dan het scheren met Gillette Fusion 5 en dat ik dus geld overhoud om aan andere scheerspullen uit te geven. -Ga ik via mijn Engelse schoonbroer scheercreme of zeep krijgen van Taylor of Old Bond Street (Als Engelsman is hij er van overtuigd dat er geen betere is, maar hij scheert zich electrisch). -Duurt het scheren in de ochtend ruim 3 keer zo lang als enkele dagen geleden. (kalmeert wel enorm) Het begint akelig veel op een afwijking te lijken en ik had eigenlijk besloten dat ik meer dan genoeg afwijkingen heb. Beste Forum; bedankt 7 1 3
edwin1501 Posted February 16, 2023 Posted February 16, 2023 Tja herkenbaar, maar oh zo leuk. (leuk geschreven trouwens) 2
bartje-p Posted February 16, 2023 Posted February 16, 2023 gewoon achteraan in de rij aansluiten, wij staan allemaal voor je! 2
Ric325i Posted February 16, 2023 Posted February 16, 2023 Tobs was mijn eerste scheercreme en das prima spul idd. Maar ondertussen heb ik mijn eerste krabbers al weer weggedaan en een batterij nieuwe aangeschaft😭 2
Robgtt99 Posted February 16, 2023 Posted February 16, 2023 Welcome to the darkside Heb ik berekend dat het scheren met een DE krabber veel goedkoper is dan het scheren met Gillette Fusion wacht maar 😏 2 3
JvdK Posted February 17, 2023 Posted February 17, 2023 Inderdaad herkenbaar. Ik heb sinds ik krabbers en DE-mesjes gebruik ook al heel veel geld bespaard 🤦♂️🤯🤪 Dat een Gillette Rocket het wint van een modernere King C verbaast me niets. De meeste oude Gillette’s scheren, naar mijn mening, beter en comfortabeler dan menig moderne krabber (UEKAZ). Klein nadeel is wel dat de meeste krabbers uit die tijd een korte/dunne steel hebben. Maar ja, dit schrijvende hoor ik mijn Gillette Jr. Aristocrat en Adjustable al roepen…… 2 2
dhr K Posted February 17, 2023 Posted February 17, 2023 TOBS creme is prima. TOBS zeep is een heel ander verhaal.... 1 1
Woodface Posted February 17, 2023 Posted February 17, 2023 OK ik ga stuk 😁🤣😂 Ga ik via mijn Engelse schoonbroer scheercreme of zeep krijgen van Taylor of Old Bond Street (Als Engelsman is hij er van overtuigd dat er geen betere is, maar hij scheert zich electrisch). 2
Vivere Parvo Posted February 17, 2023 Author Posted February 17, 2023 Er is geen betere schoonbroer dan de mijne, hij heeft slechts één gebrek; hij Engels. Ik was al jaren niet meer gelovig maar sinds ik in Engeland ben geweest weet ik zeker dat er een (of meerdere) god bestaat! Het kan nooit vanzelf zijn gegaan dat al die gekke Engelsen zijn verzameld op een eiland, daar is goddelijke sturing voor nodig Mocht er een Engelsman op dit forum rondzwerven: Just kidding! 1 7
Recommended Posts