Jump to content

Nieuwe Gillette kopen met bovenop van die deurtjes.

Recommended Posts

Posted

Sinds enkele dagen ben ik de trotse gebruiker van een Gillette Rocket, een erfstuk van mijn opa.

Ik vroeg mij nu af of Gillette nog nieuwe krabbers maakt met bovenop van die deurtjes die open gaan als je aan de onderkant van het handvat draait.

Ik heb reeds op de site van Gillette gekeken maar kan daar niets vinden.

Het valt mij op dat de meeste nieuwe krabbers (ook van andere merken) uit drie delen bestaan en dat ik die leuke deurtjes eigenlijk nergens meer zie. Is daar misschien een reden voor? Zijn de krabbers uit drie delen misschien beter?

Ik hoor het graag van jullie.

• I like it 1
Posted

Rockwell t2 is een mooi voorbeeld van een recente uitvoering van een razor met deurtjes. 
Voordeel voor de gebruiker is dat je snel een mesje kan laden maar ik kan me voorstellen dat bv fabricage van zo’n mesje duurder/ingewikkelder (en kwetsbaarder is tijdens gebruik).

Is een krabber uit 3 delen beter nou ja dat hoeft niet denk ik maar bovengenoemde redenen kunnen meespelen.

• I like it 1
  • Thanks! 1
Posted

Deurtjes :)

Volgens mij worden ze Butterfly genoemd, of Twist to open. 

Je ziet ze inderdaad minder, mijn verwachting is dat dat is omdat ze wat kwetsbaarder zijn. 

• I like it 2
  • Agreed 1
  • Thanks! 1
Posted

Krabbers zijn mogelijk iets kwetsbaarder. En wat mij betreft zeker lastiger schoon te maken. Dat gaat bij een 2- of 3-delige een stuk gemakkelijker

• I like it 1
  • Agreed 1
Posted

Vroeger maakte men kwaliteit die liefst een leven lang mee moest gaan. Die kwaliteit zie je nog terug in de vele TTO’s uit de jaren ‘40, ‘50 en ‘60 (Super Speed, Rocket, Toggle, Aristocrat enz) die nog steeds gebruikt worden en gewild zijn. Zoek voor de lol maar eens naar een Gillette Toggle. Daar worden forse bedragen voor gevraagd.

Om in die kwaliteit te blijven produceren worden de TTO’s  gewoonweg te duur voor de gemiddelde natscheerder in een wegwerpmaatschappij. De meeste fabrikanten zijn, om het productiekosten laag en de winst hoog te houden, eenvoudig te produceren krabbers van goedkopere materialen (plastic) gaan maken. En een hoge winst houdt de aandeelhouders blij en de bonus hoog. Vandaar de elkaar snel opvolgende cassette scheersystemen met meerdere mesjes waarvoor een nieuwe houder nodig is.

• I like it 1
  • 1 month later...
Posted

De enige TTO die ik heb is de Gillette Slim Adjustable, leuke techniek maar te mild voor mij. :)

• I like it 1
Posted
4 minuten geleden, JaapN zei:

De enige TTO die ik heb is de Gillette Slim Adjustable, leuke techniek maar te mild voor mij. :)

PS nieuw is deze niet, maar uit 1961 ;)

• I like it 1