mifi Posted February 5, 2023 Posted February 5, 2023 Ik zag bij een bekende webwinkel Tiger Platunum mesjes verschijnen, en deze tekst viel mij op: "Deze mesjes zijn de vervangers voor de Astra scheermesjes en worden ook door hetzelfde bedrijf geproduceerd." Interessant. Ik dacht dat Astra oorspronkelijk uit Tsjechië kwam, maar gekocht was door Gilette en dat ze tegenwoordig werden gemaakt in Moskou. Verbeter mij als ik het mis heb. Op de doos van de mesjes staat echter "Made in Czech Republic". Zouden dit mesjes zijn die worden gemaakt in de oorspronkelijke fabriek van Astra? Hoe het ook is, ze scheren heel anders dan de laatste batch Astra Superior Stainless mesjes die ik heb gebruikt. De Astra's geven een soepeler scheerbeurt. Deze Tigers beginnen (WTG) prettig, maar ATG zijn ze een beetje ruig. Ik heb dit mesje nu 2x gebruikt, gisteren in een Merkur Progress op 3 en 2,5 (MdC-zeep) en vanmorgen in mijn Razorock slant (Cella Milano-zeep). Ik heb, eerlijk gezegd, liever de Astra's, maar ik begrijp wel dat we op dit moment liever geen spullen meer kopen uit Rusland, als dat überhaupt nog mogelijk is. Als ze in Tsjechië het stof van de machines in de oude Astra fabriek hebben afgehaald, dan moeten de jongelingen er misschien nog even mee leren omgaan? De oude garde van voor de overname door Gilette is waarschijnlijk met pensioen. Of misschien moeten de inkopers van het staal nog oefenen? Heeft een van jullie ervaringen met de Tigers uit Tsjechië? 2
Recommended Posts