Jump to content

Derby Premium

mifi

Recommended Posts

Ik heb gezocht en gelezen op dit forum over de Derby Premium mesjes. Een aantal mensen zijn er niet zo tevreden over, zag ik, maar sommige mensen weer wel. Het kan vriezen of dooien.

Ik heb nu twee dagen een Derby Premium gebruikt in een relatief milde krabber met gesloten kam, de Merkur 50C Progress op stand 3.

Het eerste dat me opviel was wat ze op het doosje zetten: "Chromium-Ceramic-Platinum-Tungsten and Polymer coated edges" en ook nog "Swedish steel".

Het kan niet op, het lijkt op een 'doorhalen-wat-niet-van-toepassing-is'-invuloefening, maar ik denk dat ze alle gangbare marketingtermen willen aantippen. Ik denk dat ik maar even aanneem dat het mesjes zijn van roestvrijstaal met een tefal coating, of zo.

Wat me nog even verbaasde was de opdruk op het papiertje. Het mesje vermeldt "Derby Premium"; op het papiertje staat "Azmüsebat, approved by Onaylandi". Het doet me denken aan Turkije. Al goegelend zie ik dat Azmüsebad een bedrijf in Turkije is. Het zal de fabrikant zijn, waarschijnlijk.

Na twee dagen heb ik het gevoel dat ik met mijn kop zo in de vitrine bij de slager kan gaan liggen als rauw vlees. 😲

Wat is dat mesje ruig zeg. Zo'n ervaring heb ik nog met geen ander mesje zo sterk gehad.

Ik dacht nog even dat het aan de zeep gelegen zou hebben, want die was gisteren inderdaad niet van de hele exclusieve soort, dus ik heb het vandaag geprobeerd met MdC faugères. Dat was tot nu toe een uitstekende zeep voor alle krabbers en mesjes. Toch zag ik halverwege al bloedplekjes door het schuim heen steken.

Ik geef het op. Ik heb het mesje na twee scheerbeurten weg gedaan en de rest van het doosje mag mijn deeg inkerven als ik brood aan het bakken ben. 😬

• I like it 2
  • Agreed 1
  • Haha 1

Dat Derby wordt gebruikt voor het scheren berust puur op een misverstand. De vakkenvuller van dienst zag de Derby mesjes en heeft ze bij de afdeling Scheer benodigdheden neergelegd. Het probleem was ontstaan, want Derby mesjes hadden bij de afdeling met Schilder benodigdheden moeten liggen. Ze zijn oorspronkelijk gemaakt als vervanging voor het mesje in de verfkrabber……….

• Agreed 1
  • Haha 4