Jump to content

Saponificio Varesino The Shaving Grail Bowl review

Recommended Posts

Posted

De zin of onzin van een (goede) scheerkom.

Al jaren scheer ik nat en ben ik genezen van de Gillette achtige mesjes en de kant en klaar scheergel en scheerschuim, want eenmaal besmet met “ons” virus…. Tja ik hoef het jullie niet uit te leggen.

Al die jaren heb ik gebruik gemaakt van een soepkom, uit grootmoeders kast of een scheerkom van Muhle voor het opkloppen van mijn schuimpjes. Eigenlijk altijd resulterend in een in mijn ogen mooi scheerschuim.

Maar stel nu dat je alles zou hebben voor je hobby genoeg messen en mesjes en zeepjes en luchtjes, dan begint je hobby toch eigenlijk gewoon op werk te lijken, doen wat je moet doen en natuurlijk genieten van het resultaat. Maar gelukkig hebben wij daar een oplossing voor en dat is ehm verzamelwoede. De verplichte uitbreiding van je verzameling waarbij ik dan maar weer tegen mijn (overigens zeer begrijpelijke vrouw ) zeg dat dit toch echt een hele goede aanvulling is voor de verzameling en dan laat ik haar enigszins kwijlend uit mijn mondhoeken mijn nieuw (al bestelde) attribuut zien.

Zo ging het ook deze week met mijn bestelde scheerkom van Saponificio Varesino genaamd The Shaving Grail Bowl met een prijs zo rond de 60 euro. Ik had mij goed georiënteerd en een paar filmpjes bekeken op het internet m.b.t. deze fraai uitziende scheerkom, tweedelig en met in het middenstuk uitsparingen die ervoor moeten zorgen dat de overtollige lucht uit je schuim wordt geklopt.

Vanmorgen maar eens even lekker uitgeprobeerd en ik kon werkelijk niet anders dan een review schrijven.

Ik ben verbaasd, overdonderd, verliefd, verrast en met stomheid geslagen, want deze kom geeft voor mij een schuim zoals ik eigenlijk nog nooit heb gemaakt in mijn soepkom. Een mooi vol schuim dat in slechts een paar luttele minuten is opgeklopt. De ultieme test waarbij je een dotje schuim tussen je vingers neemt en je vingers van elkaar af beweegt geeft een aaneengesloten schuim van bijna een 1,5 cm. De gebruikte zeep was van Stirling de Vanille Sandalwood.

Maar om de test compleet te maken even een iets moeilijkere zeep gepakt, Mitchells Wool Fat. De eerste test door de gootsteen gegooid met uiteraard pijn in mijn hart, maar een vervolgens lekker ruikende gootsteen, je moet er wat voor over hebben.

De Wool Fat…… iets meer water nodig dan de andere zepen, maar ook hier binnen een paar minuten een ongelooflijk romig en slick scheerzeepje tevoorschijn.

Wat erg jammer is dat ik door het feit dat ik overdonderd was er niet aan heb gedacht om een foto te maken voor op de site maar die gaat zeker volgen.

Samengevat, een mooie aanwinst voor mijn scheergrot en natuurlijk aangegeven bij mijn vrouw dat het dus toch erg belangrijk is om af en toe mijn scheer behoren uit te breiden, en dat ik weer vol goede moed zit, om verder te speuren op de shavingsociety en het internet om nog meer te kopen.

SV-R0021 - Saponificio Varesiono The Shaving Grail Bowl - 4.3-web_1920x1920.jpg

• I like it 10
  • Haha 1