mifi Posted January 23, 2023 Share Posted January 23, 2023 In het begin van mijn klassiek-scheer-carrière heb ik mesjes geprobeerd van Wilkinson Sword. Meh. Ik had een haat/liefde verhouding met die mesjes. Dus die gebruik ik vanaf gisteren opnieuw. Gewoon opnieuw proberen, met de kennis van nu. Eén mening is geen mening en dat is gebleken. Het beviel gisteren en vanmorgen een stuk beter dan in het begin! Ik vond ze voorheen te ruig, maar in mijn Merkur 50C Progress op stand 3 (dat was toen ook) zijn ze nu prima. Ik heb me de laatste twee dagen heerlijk geschoren. Blijkbaar heb ik bijgeleerd. De WS-mesjes zijn kennelijk niet zo geschikt voor beginners en ook minder voor een slant krabber, in mijn bescheiden waarneming. Wie weet hoe dat ook nog zal veranderen in de loop der tijd. Het is leuk om in mijn eigen voetsporen te treden met een ervarener waarneming en meer vergelijkingsmateriaal. 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mifi Posted January 25, 2023 Author Share Posted January 25, 2023 Het is eigenlijk grappig. Vanmorgen stond ik te denken "goh, dit is eigenlijk wel een heel comfortabele scheerbeurt." Dat was bij de vierde scheerbeurt met een van de, eerder betwijfelde, Wilkinson Sword mesjes in een milde krabber. Het is frappant hoe mijn mening kan veranderen met meer ervaring. Of het ligt aan de stand van de maan, dat kan ook. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted January 25, 2023 Share Posted January 25, 2023 Prima mesje voor mij ook 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mifi Posted January 29, 2023 Author Share Posted January 29, 2023 Ik ben toch echt wel een beetje verbaasd over deze mesjes. De Merkur 50C Progress en de Wilkonson Sword mesjes waren de eerste dingen die ik kocht toen ik met het klassieke scheren wilde beginnen. Die aankoop was volkomen vanuit onbenul, louter gebaseerd op geschreven informatie van anderen. Mijn eerste stappen waren onbeholpen, een beetje ruw waarschijnlijk. Ik had nog niet door wat een geweldige spullen ik had gekocht. En wat blijkt nu? De combinatie tussen deze krabber en deze mesjes is uitstekend. Ik heb zojuist een heerlijke scheerbeurt gehad met de Wilkinson Sword mesjes in de Merkur. Het verbaast me, echt, want dit was al de zevende scheerbeurt met deze combi vandaag, en zelfs mijn dubbelbaardje vloog er af, met een glad resultaat en geen enkele huidbeschadiging. Het mes was niet trekkerig, alles ging soepel, niets op aan te merken. Dat mes gaat nog langer mee, want het is nog niet van plan om bot te worden, merk ik. Wat je zegt, @ JJ. , prima mesjes. Ik heb er net dit over gepost: 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathieu Posted January 29, 2023 Share Posted January 29, 2023 Ik ben ook zeer tevreden met deze mesjes. Houden het ook 5-9 scheerbeurten uit bij mij. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mifi Posted January 31, 2023 Author Share Posted January 31, 2023 On 1/29/2023 at 3:31 PM, Mathieu said: Ik ben ook zeer tevreden met deze mesjes. Houden het ook 5-9 scheerbeurten uit bij mij. Je hebt helemaal gelijk @ Mathieu , vanmorgen was dag 9 met dit mesje en dat ging prima. En dan te bedenken dat ik de Wilkinson Sword mesjes eigenlijk had afgeschreven! Mijn oordeel van destijds was onjuist. Hoeveel van mijn oordelen van ooit zijn er nog meer onjuist? <Filosofische bespiegeling aan> Nader inzien, is interessant. Een leven lang nemen we beslissingen, en een leven lang zijn ze waarschijnlijk, bij nader inzien, onjuist. Alleen mijn huidige vrouw, dat was en blijft een goede beslissing. 😉 <Filosofische bespiegeling uit> Zo leidt het klassieke scheren tot diepe inzichten: Tijd om even bij het leven stil te staan bij het opschuimen. (Ja schat, ik kom er aan. 😄) 2 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts