Tati1050 Posted January 11, 2023 Posted January 11, 2023 Vroeger ben ik hier wel eens een lijst met veelgebruikte afkortingen op dit forum tegengekomen. Momenteel kan ik die lijst niet terugvinden, ook niet met de zoekfunctie. Weet iemand waar het lijstje zich bevindt. Hartelijk dank!
ChrisVanMeer Posted January 12, 2023 Posted January 12, 2023 Ik weet niet waar het oude lijstje is, maar ik weet wel dat dit het lijstje is wat nu in het systeem zit. Waarbij je als je bijv. NOS typt, dat het onderstreept wordt en als je dan met je muis er over "hangt", je de betekenis geeft. AS After-shave ASB After Shave Balsem ASL After Shave Lotion ATG Against The Grain (tegen de haargroei in) AYM Abbate Y La Mantia BaM Barrister and Mann BBS Baby Butt Smooth (Baby Billen Zacht) BdF Barbiere di Figaro C&E Crabtree & Evelyn CF Castle Forbes CONUS Continent of the United States (verzending alleen binnen de VS) DE Double Edge (dubbelzijdig mes) DFS Damn Fine Shave (verrekt goede scheerbeurt) DG Declaration Grooming EdT Eau de Toilette EJ Edwin Jagger EoS Essence of Scotland GFT Geo F. Trumpers LPL Le Père Lucien MdC Martin de Candre MWF Mitchell's Wool Fat NO Noble Otter NOS New Old Stock PAA Phoenix Artisan Accoutrements PiF Pay it Forward (groepsaankoop waarbij vooraf betaald wordt) RAD Razor Acquisition Disorder (Aankoop verslaving van scheerproducten) SE Single Edge (Enkelvoudig mes) SR Straight Razor (open mes) SV Saponificio Varesino SvdD Scheerbeurt van de Dag T&H Truefitt & Hill TFS Tcheon Fung Sing TOBS Taylor Of Old Bond Street UEKAZ Uw Ervaring Kan Anders Zijn USKAZ Uw Smaak Kan Anders Zijn WTG With The Grain (met de haargroei mee) XTG Across The Grain (dwars over de haargroei) 1 2
jampot Posted January 12, 2023 Posted January 12, 2023 Volgens mij klopt de Nederlandse vertaling niet helemaal van PIF. Dit is het principe dat er een keten van kados wordt gemaakt, of tenminste iets wordt weggegeven. 1 1
ChrisVanMeer Posted January 12, 2023 Posted January 12, 2023 Daar zeg je me wat. Ik heb dit toen 1-op-1 overgenomen uit de oude forumsoftware.
Tati1050 Posted January 12, 2023 Author Posted January 12, 2023 Hartelijk dank! Wist ook niet dat onderstreepte afkortingen verklaard worden door er met de muis over te bewegen. Ik lees Shavingsociety op mijn iPad…
JvdK Posted January 12, 2023 Posted January 12, 2023 Staat allemaal in Algemeen Scheren, 4e post van boven: Verklarende woordenlijst 😉 1
Recommended Posts