JvdK Posted January 3, 2023 Share Posted January 3, 2023 Nu de scheerstatistieken weer voorbij komen zit ik er aan te denken om hiervoor een app op m’n iPhone te gaan gebruiken. Dat lijkt me leuker dan bv een spreadsheet. Ik heb tot nu toe twee app’s voor IOS gevonden; “my shaving den” en “Shavingbudy”. Beiden hebben, om het maximale uit de app te kunnen halen, een betaalconstructie. My shaving den kost €5,99 p/j en Shavingbudy zo te zien eenmalig €9,99. Ik heb niet de kennis om zelf een app in elkaar te programmeren dus het is betalen of toch een spreadsheet. Zijn er natscheerders die een dergelijke app gebruiken, en wat zijn de ervaringen? Post vooral alle natscheer gerelateerde app’s, zowel IOS als Android, en liefst met je ervaring zodat alle geïnteresseerden maximaal geholpen worden. Ik ben benieuwd naar de reacties! 😊 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted January 3, 2023 Share Posted January 3, 2023 ik ga voor het eerst dit jaar wat gegevens vastleggen.. en gebruik daar inderdaad gewoon google sheets voor. Heb ook een android telefoon, daar is niet zo veel voor te krijgen geloof ik. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
onno Posted January 3, 2023 Share Posted January 3, 2023 Ik heb net mijn eerste scheerbeurten in shave buddy gezet. Ook ik was ermee klaar om spreadsheet te moeten openen en aan te passen. Shave Buddy is erg eenvoudig en wellicht een beetje knullig qua layout maar lijkt het wel goed te doen. Ik zoek nog even hoe ik goed kan bijhouden hoe vaak ik een mesje heb gebruikt. Voor mij ontbreekt er wel een mogelijkheid om aankopen bij te houden (om mezelf in control te houden) en slijpstatistieken voor open mes. Verder nog geen ervaring 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levi Posted January 3, 2023 Share Posted January 3, 2023 Ik gebruik al een jaartje Shaving Buddy en ik ben er tevreden over, simpel maar goed. Ik kan mij wel niet herinneren dat deze 10€ gekost heeft, leek mij eerder 5€ 🤔. Ik vind de app heel gebruiksvriendelijk en overzichtelijk om de scheerbeurten bij te houden en ook een score te geven. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
shaving architect Posted January 3, 2023 Share Posted January 3, 2023 Ik ben dit jaar, geïnspireerd door alle statistieken hier op het forum, ook begonnen met scheerbeurten en inventaris bij te houden ik een app in plaats van in 3 verschillende spreadsheets. Ik gebruik My shave Den omdat ik de interface wat leuker vindt dan shaving buddy plus je kan fotos van al je materiaal toevoegen. Ook kan je er random shaves mee genereren en das is wel eens leuk om zo een combo te maken die je anders intuïtief niet zou doen. Al bij al zullen ze wel dezelfde functionaliteit hebben… 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tati1050 Posted January 3, 2023 Share Posted January 3, 2023 Gebruik sinds een paar dagen nu ook Shaving Buddy. Leuk, maar ik heb al onmiddellijk een paar vragen naar andere gebruikers van de app toe: 1. Hoe kun je een ingegeven scheerbeurt verwijderen of aanpassen? 2. Houdt SB de opgegeven data intact als je bv. een aftershave verwijdert wegens op? 3. Hoe synchroniseer je de app op de iPad met de versie die (automatisch) geïnstalleerd werd op mijn iPhone? Voor de rest best een stimulerende app: bij de ochtendkrant en de koffie effe invoeren. Leuk! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
shaving architect Posted January 4, 2023 Share Posted January 4, 2023 9 uren geleden, Tati1050 zei: Gebruik sinds een paar dagen nu ook Shaving Buddy. Leuk, maar ik heb al onmiddellijk een paar vragen naar andere gebruikers van de app toe: 1. Hoe kun je een ingegeven scheerbeurt verwijderen of aanpassen? 2. Houdt SB de opgegeven data intact als je bv. een aftershave verwijdert wegens op? 3. Hoe synchroniseer je de app op de iPad met de versie die (automatisch) geïnstalleerd werd op mijn iPhone? Voor de rest best een stimulerende app: bij de ochtendkrant en de koffie effe invoeren. Leuk! My shave den heeft de mogelijkheid om een artikel te archiveren als je het niet meer gebruikt zodat de data niet verloren gaat. Waarschijnlijk heeft Shaving Buddy dezelfde functionaliteit… 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
koenfucius Posted January 4, 2023 Share Posted January 4, 2023 10 uren geleden, Tati1050 zei: Gebruik sinds een paar dagen nu ook Shaving Buddy. Leuk, maar ik heb al onmiddellijk een paar vragen naar andere gebruikers van de app toe: 1. Hoe kun je een ingegeven scheerbeurt verwijderen of aanpassen? 2. Houdt SB de opgegeven data intact als je bv. een aftershave verwijdert wegens op? 3. Hoe synchroniseer je de app op de iPad met de versie die (automatisch) geïnstalleerd werd op mijn iPhone? Voor de rest best een stimulerende app: bij de ochtendkrant en de koffie effe invoeren. Leuk! 1. (in android) - je klikt gewoon de scheerbeurt iets langer aan. Dan krijg je o.a. de optie "delete" of "edit" 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levi Posted January 4, 2023 Share Posted January 4, 2023 2. Als een product op is en je deze verwijderd blijft de data staan bij je scheerbeurten. 3. Geen flauw idee, geen ervaring mee 😅 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted January 4, 2023 Share Posted January 4, 2023 19 uren geleden, Tati1050 zei: 3. Hoe synchroniseer je de app op de iPad met de versie die (automatisch) geïnstalleerd werd op mijn iPhone? Shaving Buddy: niet vanzelf. Althans, toen ik de (betaalde) versie testte kon dit niet en had je een dropbox of google account nodig ofzo om dat te kunnen doen. My Shave Den synct, volgens de app-store, automatisch met de iCloud. I ben gestopt met Shave Buddy omdat het mij niks extra's bracht. My Shave Den lijkt meer te kunnen, maar gezien ik het heel lekker vond om afgelopen jaar niks bij te houden ga ik die app niet uit proberen. 4 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts