Jump to content

Goedemorgen

O.J.

Recommended Posts

Goedemorgen heren,

Een paar dagen geleden terecht gekomen op dit forum en direct geregistreerd, had mij alleen nog niet voorgesteld.

O.J., 24, Amsterdam. Student aan de Vrije Universiteit en ik doe nog wat andere leuke dingen.

Scheer me al sinds ik kan spreken van baardgroei met een DE, het 10-mesjes cartridge verhaal heeft me nooit getrokken (wel aan me getrokken).

Sinds kort verplicht de Arbo me om me regelmatig te scheren (helaas, niet meer rondlopen met een student-waardige ongeschoren kop), dus ben ik me er weer een beetje in gaan verdiepen. Blijft leuk speelgoed.

Gegroet!

Edited by Guest

Welkom OJ. Wat voor werk doe je dat de ARBO een gladde snuit verlangd?

Brandweer-in-opleiding. Heeft te maken met het ademluchtmasker, die schijnt beter af te sluiten op een glad bekkie. Maar ik gok dat dat maar de halve waarheid is.

Edited by Guest

Als ex-brandweerman (vrijwilliger) kan ik je vertellen dat het verdomd vervelend is wanneer je ademluchtmasker niet goed afsluit. Door de overdruk lekt er veel lucht weg. Dat is 1) een irritand blazend gevoel lang je wang of hals en 2) je bent dan veel sneller door je toch al beperkte hoeveelheid ademlucht heen en ben je minder lang inzetbaar. Een snor gaat nog wel, hoewel mijn fraai opgekrulde exemplaar wel ingekort moest worden :cry:

Een klein baardje zou je nog wel kunnen insmeren met bijvoorbeeld vaseline, maar dat is wel echt letterlijk een gesmeer en wordt niet gewaardeerd omdat je ademluchtmasker na die tijd zo lastig schoon te maken is :)

Oh dat geloof ik graag, en kan ik me goed voorstellen. Ik kan me ook goed voorstellen dat de baas de veiligheidsoverwegingen enigszins heeft overdreven om ervoor te zorgen dat de manschappen er netjes geschoren bijlopen.

Vaseline, nee dank je. Gewoon regelmatig genieten van een goede scheerbeurt en tevens een goed excuus om eindelijk eens de stap naar een open mes te maken.

Wel zo verstandig, anders krijg je razor burn ;)

:lol: