Marcel Posted December 9, 2013 Share Posted December 9, 2013 Alweer een nieuwe week! Hedenochtend: Semogue SOC DR Harris Alrington zeep Gillette Sheraton Gillette Bleue Extra NOS (5x) Speick AS/444 balm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 9, 2013 Share Posted December 9, 2013 Mühle silvertip fibre 25mm St. James of london cedar & clarysage Joris palladium plated with red lacquered handle met Personna lab blue (4x) Feather artist club dx folding met dorco mesje (15x en einde verhaal) Speick after shave Deze scheerbeurt opgedragen aan ons medelid Meemai die het momenteel heel moeilijk heeft met z'n ziekte! Veel sterkte toegewenst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted December 9, 2013 Author Share Posted December 9, 2013 [off-topic]Even 2 SOTD draadjes in de dop samengevoegd. En Meemai, sterkte! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted December 9, 2013 Share Posted December 9, 2013 Mühle silvertip fibre 25mm Le Pére Lucien Savon de Barbier Red Captain 1e x (Talibeard) Gillette Fatboy Eigen ASB 3 pass WTG op 5, XTG op 5, ATG op 3. Zo die was goed. Die Red Captains zijn echt goed! 1e keer, direct BBS zonder irritatie of sneetjes. Niks wennen aan mesje, niks leercurve, direct perfect resultaat. Nu afwachten hoe lang die Captain mee gaat! Met dank aan Talibeard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted December 9, 2013 Share Posted December 9, 2013 Ik heb toevallig gisteravond en vanmorgen met Mark (meemai) gemaild en hij zit aardig in de lappenmand. Hij wist niet of hij rond de kerst weer actief zou zijn op het forum, maar laten we het beste er van hopen. ik kan altijd wel lachen om dat "ietswat rebelse" mannetje. back to bussiness: nu geen tijd voor sotd.... komt straks wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted December 9, 2013 Share Posted December 9, 2013 Sterkte, Meemai! Weber PH Voskhod (5 en uit) Morris & Fordran 2XL Butterscotch Jabonman Ylang Ylang, Patchouli, Naranja Floïd Amber Simpson Revitalising ASB Goeie scheerbeurt weer. Ik had al een 2XL Butterscotch, maar die vertoonde kure (klein deel van de knot kwam omhoog), gemaild met Lee Sabini en hij stuurde mij zonder moeilijkheden een nieuwe toe! Heb gevraagd de loft wat te verlagen (van 52 naar 47) en het is werkelijk een hele fijne kwast. Alsof je tegen een (hele zachte) muur van dashaar oploopt =) De Voskhod deed het de 5e beurt ook nog goed. Iets minder glad, maar nog erg smooth zonder getrek aan de haren. Heb hem er nu wel uitgehaald, omdat ik vandaag de Captains van Talibeard verwacht =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
O.J. Posted December 9, 2013 Share Posted December 9, 2013 Gillette alu Tech Merkur mesje Proraso groen creme Simpson Commodore X1 Nivea sensitive balsem Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted December 9, 2013 Share Posted December 9, 2013 zo, eindelijk ff tijd vandaag snel en simpel: Godrej shaving round Omega 10019 Gillette Fusion aluin Nivea sensitive asb vandaag een keer geen splash, ik heb het idee dat mn huid nu beter aanvoelt, ff de hele week zo proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
parkos Posted December 9, 2013 Share Posted December 9, 2013 Sterkte, meemai ! Zo, na een week geschoren te hebben met de captain tijd voor wat anders. Deze keer weer eens een Shark Super Stainless gebruikt en dat scheerde toch niet zo goed als captain. Gillette Rocket Paperclip Shark SS (1x) Bartex (pre-shave) Tabac créme Shiseido skin care tank Kruidvat AS Balm Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwan073 Posted December 9, 2013 Share Posted December 9, 2013 Beterschap meemai! Shave of the Day - Maandag 9 december 2013 iKon Shave Craft 101 Feather mesje Mühle Kosmo Silvertip Fibre Taylor of Old Bond Street - Lemon & Lime Mühle Sea Buckthorn ASB Vandaag de tweede scheerbeurt met de iKon Shave Craft 101. Deze keer alleen geschoren met de Open Comb kant en man wat is dit mes mild zeg. Naar mijn gevoel is de Open Comb kant nog milder dan de Closed Comb zijde. Iets té mild om eerlijk te zijn. Ik vind het mes er geweldig uit zien, maar kopen zou ik hem zeker niet. Hopelijk zijn de iKon Standard en de Deluxe Open Comb niet zo mild als dit mes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted December 9, 2013 Share Posted December 9, 2013 He Meemai. Ik vroeg me al af waarom je niet meer actief was. Heel veel sterkte en ik hoop snel weer iets van je te lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted December 9, 2013 Share Posted December 9, 2013 Sterkte Meemai, ik weet niet of je meeleest maar iig mis ik je hardopdenkende gedachtengang wel een beetje hier. Vandaag iig weer vrienden geworden met de postbode, die een keer geen rekening door de brievenbus deed. Maar een mooie envelop met Lord's en de beruchte en veel begeerde Captain's. Veel vertrouwde ingrediënten in de shave, Gilette super adjustable en de Castle and Forbes. WTG op standje 7 XTG op 5, en ATG op 3. Blijft echt een super houder dit. Dan de Captain. Tja het was een BBS en ook een DFS! En daar gaat het om, niets geen razorburn of iets geks. Maar dat had ik ook niet verwacht na al die goede reviews hier. Zeker een top mesje dit. Dus alle credits gaan naar de gulle gever, Talibeard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
YdieresiS Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 Vanmorgen ook geschoren met de Captains die gisteren zijn binnen gekomen. De setup: Proraso Omega Brush Edwin Jagger DE89L Captain Proraso Sensibili shaving soap Proraso Sensibili ASB Een erg fijne shave. Ik ben blij verrast door de mesjes. De mesjes voelen bijna net zo scherp als de Feathers, alleen dan zonder de kleine irritatie bij de eerste keer het mesje over je huid trekken. Ze voelen eigenlijk zoals de Feathers preseteren op het stuk dat die het fijnste zijn. Ik heb 3 passes gedaan 1xWTG en 2xATG voor een fijn resultaat. Net geen BBS, maar wel lekker glad. Ik ben benieuwd hoeveel beurten ik uit dit mesje kan halen, voordat ze niet meer fijn scheren. Na de scheerbeurt het mesje uit de krabber gehaald en droog weggelegd. Fijne dag allemaal! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 Semogue limited edition 2011 finest badger size 2 St. James of london cedar & clarysage Joris palladium plated with metal swirl handle met Personna lab blue (5x) Feather artist club dx folding met dorco mesje (1x) Old Spice after shave Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 Omega 10019 Godrej shaving round Lord s625 Captain (6*) aluin Gillette asb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted December 10, 2013 Author Share Posted December 10, 2013 Simpson Douglas TFS Neroli Strong Gillette Aristocrat Junior #48 Captain (1x), van Talibeard TFS Bergamotto Neroli ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 Weber PH Captain Red CS (1) Morris&Forndran Polo Ivory 26mm Mike's Natural Soaps - Orange, Cedarwood & Black Pepper Floïd Amber Crabtree & Evelyn West Indian Limes Balm Eerste keer met de Captain die ik van Talibeard heb ontvangen (dank!). Het was een prima scheerbeurt, maar niet heel speciaal. Gewoon een goed mesje, geen wondermiddel =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 Vanmorgen de ultime Flying Eagle test Mühle fibre 25 mm silvertip l'Occitane Cade Merkur 39c Slant Flying Eagle Carbon (parkos) 2e x Eigen ASB Deze beurt was goed. WTG, XTG en ATG en even paar plekjes bijwerken. De combinatie Flying Eagle en Merkur Slant past goed. Agressieve krabber met nauwkeurigheid vragend mesje, wat enige concentratie kost. Resultaat glad (net geen BBS, maar goed glad geschoren) zonder irritatie, ook niet nu 2 uur later. Mesje geeft gevoel te trekken, maar snijdt moeiteloos zonder schade of andere neven effecten. Eigenlijk echt klassiek gevoel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 vreemd, dat heb ik ook bij de Captain. Het mesje geeft het gevoel dat het trekt, maar snijdt toch pijnloos, irritatieloos en gemakkelijk door de haren heen. Heeft dat iets te maken met carbon of met de coating misschien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 Morgen een captain in mijn Slant. Eens kijken of dat ook zo trekt. In mijn Fatboy viel dat wel mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 ik moet wel zeggen dat dat trekkerige gevoel pas bij de laatste twee keer was. maar toch lijkt het geen botheid te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 ik moet wel zeggen dat dat trekkerige gevoel pas bij de laatste twee keer was. maar toch lijkt het geen botheid te zijn. Ik denk dat het te maken heeft met de stompere hoek die de snede maakt; de snede is dan in principe niet zozeer meer of minder scherp maar de weerstand door de haar heen toch iets hoger. Maar het is maar een redenatie en het zou verder van alles kunnen zijn. Ik vind koolstofstalen mesjes ook lekkerder scheren als je ze iets meer tijd geeft om te snijden, langzamer dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 dat klinkt eigenlijk wel heel logisch. aangezien het mesje wel scherp is lijkt het idd de weerstand te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwan073 Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 Shave of the Day - Dinsdag 10 december 2013 Mühle R101 Gillette Super Silver Mühle Kosmo Silvertip Fibre Barbiere di Figaro - Esclusivo Nivea for Men ASB Vandaag maar weer eens de R101 gepakt en deze keer met een Gillette Super Silver. Dat scheert toch wel een heel stuk gladder dan met die iKon Shave Craft 101. Ik had nu weer het gevoel dat ik mezelf aan het scheren was! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted December 10, 2013 Author Share Posted December 10, 2013 Tja, die R101 is een R41 met een ander handvat. Vergeleken met de Shavecraft is dat toch wel het andere uiterste qua agressiviteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts