Jump to content

Advies voor krabber uit duurdere segment (> €100,-)

Recommended Posts

Posted

Stel ik wil mezelf binnenkort trakteren op een krabber uit het hoger segment (>100,-) en ik vind een medium karakter wel lekker. Bijv. RR Game Changer 0.84, Karve CB met C/D plaat, Schick E2. 

Wat zou jullie advies zijn? En past de Blackland Vector bijv. ook in dit rijtje met deze eigenschappen? Mag zowel DE (of halve) als AC type krabber zijn. Geen injector stijl.

Hoor graag jullie tips.

• I like it 1
Posted
2 uren geleden, Levi zei:

Ik zou de Overlander nemen of een Yates Precision Manufacturing 921.

Bedankt Levi. En ik vermoed dan de H plate voor de YPM? Welk materiaal zou je adviseren?

• I like it 1
Posted
9 minuten geleden, bartje-p zei:

Bedankt Levi. En ik vermoed dan de H plate voor de YPM? Welk materiaal zou je adviseren?

Ik heb zowel de M als de H plaat, de M plaat is de mildste maar wel nog efficiënt genoeg voor een glad resultaat. De H plaat is net een tikkeltje beter maar nog steeds comfortabel. Dus ik zou inderdaad de H plaat opteren. Ik heb voor de messing variant gekozen met de korte dikke greep. Ik hou van zwaardere krabbers dus voor mij was dit de beste optie. 

• I like it 1
  • Thanks! 1
Posted

Yates is inderdaad een goeie krabber. Overlander heb ik geen ervaring mee. Als je Europees wil blijven is er onder andere de Tatara Masamune (was iets te mild voor mij), Seygus 0.7 en misschien Atelier Durdan (komt binnenkort mijn richting uit voor een proefrit, maar als ik @Tjebbe 's ervaring las, moet daar ook wel een plaat inzitten die voor jou zou passen).

Meer controversieel is de Pils, erg zwaar, bleek niets voor mij, maar als je iets speciaals zoekt, kan dit wel iets zijn. Voelt mild maar is wel effectief.

• I like it 1
  • Thanks! 1
Posted
46 minuten geleden, koenfucius zei:

Yates is inderdaad een goeie krabber. Overlander heb ik geen ervaring mee. Als je Europees wil blijven is er onder andere de Tatara Masamune (was iets te mild voor mij), Seygus 0.7 en misschien Atelier Durdan (komt binnenkort mijn richting uit voor een proefrit, maar als ik @Tjebbe 's ervaring las, moet daar ook wel een plaat inzitten die voor jou zou passen).

Meer controversieel is de Pils, erg zwaar, bleek niets voor mij, maar als je iets speciaals zoekt, kan dit wel iets zijn. Voelt mild maar is wel effectief.

Hi Koen, bedankt. De Masamune heb ik gehad, maar haalde het voor mij qua effectiviteit net niet bij mijn GC .84P. Seygus zal ik ook eens naar kijken. Pils vind ik en niet mooi, en is te zwaar ;-)

Verder kreeg ik ook nog tip om eens te kijken naar Haircut & Shaving. Dus die ga ik ook nog eens bekijken.

Hoe zijn jullie ervaringen trouwens met Timeless?

Laat de tips maar komen ;-)

• I like it 1
Posted

Misschien is de Nodachi dan te overwegen - die is iets effectiever dan de Masamune.

GC .84P is echter een goeie krabber - voor mij net iets te mild. Heel wat duurdere krabbers zijn niet noodzakellijk beter.  Haircut & Shaving N75 heb ik ook ooit gehad, aangename krabber - in hetzelfde register als GC .84P (en voor mij dus ook net iets te mild).

Net onder de 100€ is er de nieuwe Green Cult, die nu verschillende platen aanbiedt (https://fairschenkt.at/shop/greencult-rasierhobel-gc2-0/)

Een mooie en goede krabber vind ik ook de Monocero Husaria - google translate is your friend - https://monocero.pl/kategoria-produktu/maszynki/

Timeless - ik heb 0.95 gehad in stainless steel, vond ik veel te zwaar.  Nu heb ik de Titanium versie - nog steeds niet heel zeker of ik die zal houden.  Is objectief gezien wel goed, maar ik hoor graag de krabber (zoals bij Blackbird) en dat is bij deze Timeless niet het geval.

Voor SE krabbers, ik heb de Vector gehad, maar ik ben blijkbaar één van de weinigen die niet zo enthousiast is.  Ik prefereer Cobra Classic of Hiram Commander (beiden niet meer te krijgen, denk ik). 

• I like it 1
  • Thanks! 2
Posted

Timeless Bronze 0.38 of Timeless SS 0.68 solid bar, heerlijk mild, maar oh zo effectief!

Barbaros TR-2 vind ik ook mild maar heerlijk effectief.

Wil je nóg een prijsstapje hoger en heb je geluk, dan vind je een Rocnel Sailor, waarbij ik de 2020 variant nog de mildste vind.

• I like it 1
  • Thanks! 1
Posted
45 minuten geleden, ChrisVanMeer zei:

Timeless Bronze 0.38 of Timeless SS 0.68 solid bar, heerlijk mild, maar oh zo effectief!

Barbaros TR-2 vind ik ook mild maar heerlijk effectief.

Wil je nóg een prijsstapje hoger en heb je geluk, dan vind je een Rocnel Sailor, waarbij ik de 2020 variant nog de mildste vind.

bedankt Chris, ik ga ze meenemen in mijn overwegingen!

• I like it 2
  • 3 months later...
Posted

Ik heb ondertussen mijn Blackbird Lite weer verkocht. Was voor mij net te mild. Als iemand nog iets van Karve heeft (bij voorkeur Overlander), YPM, of Timeless, laat me dan even iets weten aub. Wellicht kan Razorock ook, afhankelijk van model.

Qua eigenschappen vergelijkbaar met GC 0.84P ongeveer.

• I like it 1
Posted

Als de Lite te mild is dan zal de Overlander ook in die categorie vallen. Dan zou ik eerder een Yates met H plaat aanbevelen of een Timeless .95 😉

• I like it 1
  • Agreed 1
  • Thanks! 2
Posted

De zoektocht kan weer even on hold…. Ben voorlopig weer voldoende voorzien. Een lupo komt eraan, evenals een GC .84 OC plaat.

• Haha 1