Jump to content

3 maanden onderweg

Phate

Recommended Posts

2,5 jaar geleden overgestapt van cartridge naar een Mühle R89. Anderhalf jaar later een super goedkope shavette er bij. Na heel lang getwijfeld te hebben ben ik 3 maanden geleden overgestapt naar een Puma 89 special open scheermes. 

Twijfel en angst overheerste maar onderstaand filmpje heeft me overtuigd. Had ik veel eerder moeten doen. Langere leercurve, begonnen WTG, eerst wangen, toen de hals, toen de rest en later XTG

De cartridge komt zeker niet weer en de Mühle staat ook al even werkeloos in de houder. Tot 2 dagen geleden, het mes had even een check nodig en ja, iets te nonchalant met stroppen. Toch meer aandacht aan besteden. 

Ik kan niet wachten tot hij weer terug is, heb er maar 1. Mocht je twijfelen: doen!

Ik heb er zo enorm veel plezier en genot aan beleefd, het zal zeker niet de enige blijven 😂

• I like it 4

• 1 month later...

Hallo Phate,

Matt van Razor Emporium is volgens mij een bjjzonder aardige kerel. Z'n enthousiasme is inderdaad aanstekelijk genoeg om ook aan natscheren te beginnen. Alleen, zoals hij zelf toegeeft, is hij geen fanatieke straight razor scheerder. Dat is ook goed te zien als je naar zijn techniek kijkt. Er zijn online veel betere videos van scheerders met een meer overtuigende en dus onderwijzende scheerstijl.

Wel gaaf dat jij met een open mes bent begonnen. Als je accepteert dat het nog effe gaat duren voordat je herhaaldelijk foutloze supergladde scheerbeurten onder de knie krijgt, dan is het leerproces een schone en nobele taak. Als het budget het toelaat is het aardig om eens een ander mes, makelij, holling, staal, afmeting te proberen. En dan speelt ook de scheerzeep/creme een hele grote rol. Veel plezier!

• I like it 2