Joo Posted October 10, 2022 Posted October 10, 2022 Nu scheer ik mij al tijden met een GameChanger 0.68sb Diverse mesjes al geprobeerd, favoriet is toch wel een Nacet of Feather. Ik ben heel tevreden over deze fijne combinatie. Echter heb ik na het scheren toch een wat ruw stoppelig gevoel ATG. Waarvan ik mij afvraag of hier nog verbetering in mogelijk is. (Of is dat normaal) Als ik extra met het mes nog ATG over mijn huid ga, dan krijg ik het niet heel veel gladder en beter, juist meer irritatie (overscheren). Heb ik nu een krabber nodig die wat agressiever/effectiever scheert? Of juist een milder mesje met wat meer druk (wat volgens mij niet de bedoeling kan zijn)? Met de KingC scheer ik ook gewoon goed glad, comfortabel maar absoluut niet zo effectief als de GC. Een Feather AC shavette is een ander geval, altijd BBS maar behoorlijk agressief. Graag zou ik wat adviezen of tips willen lezen alvorens ik misschien wel onnodig (maar altijd leuk) een extra krabber aanschaf voor de verzameling. gr Joo 1
Levi Posted October 10, 2022 Posted October 10, 2022 De .68 is natuurlijk een milde krabber, dus een agressievere/efficiëntere krabber zal dan ook een een beter resultaat geven. Misschien kan je een .84 basisplaat te leen vragen? 2 1
bartje-p Posted October 11, 2022 Posted October 11, 2022 Ik ken de 68 niet, maar heb zelf de 84P. Dat is de enige DE jrabber die ik nu nog heb. Super effectief en toch mild en comfortabel. Heb ook agressievere gebruikt, maar dat was voor dagelijks gebruik niet ideaal voor mijzelf. Dus ja, een andere krabber kan zeker verschil maken, te mild is ook niet goed zoals je zelf ook aangeeft. Ook een ander type kan veel verschil maken, bijv AC type of injector? Heb zelf ook goede ervaring met Leaf shave Twig (mild) en de Thorn is zijn iets agressievere broer (zelf geen ervaring mee) 3
JvdK Posted October 12, 2022 Posted October 12, 2022 Met een GameChanger 0.68SB zou dit resultaat ook aan je scheertechniek kunnen liggen. Normaal gesproken zou kijken in welke richting je baardhaar groeit, goed strak trekken van de huid en de juiste scheerhoek van de GameChanger een goed glad resultaat moeten geven. 3
Joo Posted October 12, 2022 Author Posted October 12, 2022 6 uren geleden, JvdK zei: Met een GameChanger 0.68SB zou dit resultaat ook aan je scheertechniek kunnen liggen. Normaal gesproken zou kijken in welke richting je baardhaar groeit, goed strak trekken van de huid en de juiste scheerhoek van de GameChanger een goed glad resultaat moeten geven. Vandaag een beter resultaat, kennelijk ben ik lui en gemakzuchtig. Het was dus inderdaad de techniek die niet juist was. (Ik zou het liefste in één haal klaar willen zijn, dat zou wel heel effectief zijn) Met name het te weinig schoonspoelen van het mes, te lang doorgaan met net iets te weinig zeep. Meer zeep, meer spoelen, en nu ging het zo goed als perfect BBS 3 2
JvdK Posted October 12, 2022 Posted October 12, 2022 Om een goed glad resultaat te behalen moet e.e.a. wel een beetje in balans zijn. Scheerzeep, krabber en DE mesje zijn belangrijk, maar de drie belangrijkste zaken blijven; techniek, techniek, techniek 😁. 1 1 3
shaving architect Posted October 12, 2022 Posted October 12, 2022 3 uren geleden, Joo zei: Vandaag een beter resultaat, kennelijk ben ik lui en gemakzuchtig. Het was dus inderdaad de techniek die niet juist was. (Ik zou het liefste in één haal klaar willen zijn, dat zou wel heel effectief zijn) Met name het te weinig schoonspoelen van het mes, te lang doorgaan met net iets te weinig zeep. Meer zeep, meer spoelen, en nu ging het zo goed als perfect BBS Scheerzeep is net zoals slagroom bij een ijsje. Er kan nooit genoeg op… 2 4
Recommended Posts