Soapcollector Posted October 9, 2022 Share Posted October 9, 2022 Ik heb de Wilkison-scheerzeep(blauw) in mijn bezit gekregen. Nu ben ik van mening dat een goede scheerzeep niet duur hoeft te zijn ( De Vergulde hand, Proraso etc), maar deze zeep viel mijn de eerste scheerbeurt toch enigsinds tegen. Ik heb hem goed proberen op te schuimen, maar mijn Droco prime mesje voelde ineens veel scherper aan dan dat ik normaal gewend was. Het gaf in mijn optiek ook niet een hele dikke laag schuim op mijn gezicht. Ik dacht dat het wel leuk zou mijn om een draadje te openen betreffende goedkope budget zepen, welke goed zijn en welke niet 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
koenfucius Posted October 9, 2022 Share Posted October 9, 2022 Ik vind de Wilkinson blauwe stick heel goed. De ronde doos daarentegen is inderdaad heel matig. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soapcollector Posted October 9, 2022 Author Share Posted October 9, 2022 De geur van de Wilkinson pot is daarentegen geweldig (vind ik)! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
koenfucius Posted October 9, 2022 Share Posted October 9, 2022 Andere goede budgetzepen zijn Proraso (voorkeur voor wit), arko en monsavon. Vooral voor arko moet je natuurlijk van de geur houden. Crème o.a de Solea d'Amaris 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted October 9, 2022 Share Posted October 9, 2022 Ligt er ook aan wat je budget vriendelijk noemt. Aanschaf of kosten per scheerbeurt? Want in dat laatste geval zul je met bijv. een MdC zeep ook geen raar figuur slaan? 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted October 9, 2022 Share Posted October 9, 2022 Kijk ook eens in dit topic, ben er eerder ook al eens over begonnen Dit topic En ook Dit topic Link to comment Share on other sites More sharing options...
JvdK Posted October 10, 2022 Share Posted October 10, 2022 12 uren geleden, bartje-p zei: Kijk ook eens in dit topic, ben er eerder ook al eens over begonnen Dit topic En ook Dit topic Er is hier op dit forum al veel over geschreven. Daar zijn ook behoorlijk wat merken en ervaringen bij vermeld. Er is een aantal jaar geleden zelfs een blinde scheerzeep test geweest. Het is nog steeds erg leerzaam om die ervaringen door te lezen. Om kosten/kwaliteit van scheerzeep zuiver te houden is het natuurlijk wel nodig om de kosten per scheerbeurt te berekenen en niet alleen naar de aankoopprijs te kijken. Dat is niet altijd eenvoudig en zoals @ bartje-p al aangeeft: dan kan zo maar blijken dat MdC helemaal niet duur in gebruik is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tholuz Posted November 21, 2022 Share Posted November 21, 2022 Ik heb nu een aantal scheerbeurten gehad met de Speick creme en ik moet zeggen dat ik er best heel tevreden over ben. Een tube gehaald bij de DM in duitsland voor €3,- en scheert prima met lekkere subtiele geur. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mifi Posted December 30, 2022 Share Posted December 30, 2022 Ik kreeg laatst een doosje Cella Milano rood in handen. Het doosje van 150ml kost € 7,95 geloof ik, dus dat is w.m.b. ook een hele nette prijs. Ik heb me er twee keer mee geschoren en eerlijk gezegd was het uitstekend. Viel niet tegen. Als zij inderdaad die zeep al maken sinds 1899 dan hebben ze een hit. Ze noemen het zelf een scheercrème, maar in de pot is het zo hard als alle andere scheerzepen die ik ken. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts