JvdK Posted October 7, 2022 Share Posted October 7, 2022 Sinds kort moet ik bloedverdunners gebruiken. Of dit tijdelijk of blijvend is moet nog duidelijk worden. Nou ben ik erg van het gebruik maken van aanwezige kennis bij ervaringsdeskundigen. Mijn vraag is, als je bloedverdunners gebruikt, wat is dan een goede manier om bloedinkjes te stelpen? De beste manier weet ik wel; jezelf vooral niet snijden. Ik denk dat we allemaal wel de ervaring hebben dat dit helaas niet altijd lukt. Wel merk ik bij mezelf dat een open mes er nu even wat minder aantrekkelijk uitziet…… Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaring(en). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levi Posted October 7, 2022 Share Posted October 7, 2022 Aluin werkt het best voor mij, als ik mij gesneden heb tenminste 😇 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted October 7, 2022 Share Posted October 7, 2022 Ik gebruik al jaren bloedverdunners. Ik hou er geen rekening mee, af en toe een stelpende aluin stift nodig. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jos schenau Posted October 8, 2022 Share Posted October 8, 2022 Gebruik ook al jaren een bloedverdunner ( Acetyl 80 mg 1x per dag) en sluit me bij Tony aan. Gebruik na iedere scheerbeurt wel aluin. Dat is genoeg om kleine wondjes direct te stelpen. Gebeurt me nog zelden maar wanneer ik me met het open mes wat dieper raak dan heb ik wel iets meer werk om het wondje te dichten. Aluinstift , even geen balsem gebruiken , droog houden en het wondje is meestal na 5 minuten wel onder controle. Dus het gebruik van een bloedverdunner is voor mij absoluut geen reden en ook geen nooit geweest, om mijn open mes aan de kant te leggen 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathieu Posted October 14, 2022 Share Posted October 14, 2022 Iets grotere wondjes stelp ik met Proraso Bloedstolpgel. Werkt uitstekend. 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts