Jump to content

Truefitt & Hill

bert

Recommended Posts

Op deze site worden vele creme's en zepen besproken.

Maar de Truefitt & Hill creme's kom hier nooit tegen.

Wordt deze door jullie niet gebruikt? of is dit merk niet zo goed qua prestatie en geur?

Groet Bert

Nog nooit de crèmes gebruikt maar de Luxury Shaving Soap vond ik wel goed, maar het is bij één keer gebleven, komt vooral omdat er zoveel zepen zijn om te proberen, wellicht in de toekomst. Ik verkies zepen boven crèmes.

Gebruik af en toe de pre-shave olie, als dat telt ;)

Heb een tijdje de Plisson zeep gebruikt die in feite een ge-rebrande versie is van T&H Trafalgar. Uitstekende zeep overigens!

De creme's vind ik in vergelijking met TOBS, GFT en DRH wat muffiger ruiken.

Ik persoonlijk ben erg nieuwsgierig naar Truefitt & Hill. Maar ik durf niet zomaar zepen meer te kopen zonder ze eerst geroken te hebben. Ben ondertussen al zo vaak tegen de lamp gelopen.

Ik ga een keer in Leiden langs bij scheerwinkel.nl, zij verkopen het.

Ik hoorde wel dat Truefitt & Hill mieren zoet is. Net snoep.

Dus ik ben benieuwd!

... ik durf niet zomaar zepen meer te kopen zonder ze eerst geroken te hebben. Ben ondertussen al zo vaak tegen de lamp gelopen...
Ik zou ook graag de Truefitt & Hill willen ruiken,maar helaas heb ik geen winkel in de buurt waar ik naartoe kan gaan...

Dat zijn bekende dilemma's wanneer je geen winkel/barbier om de hoek hebt zitten. Er is 'op papier' zoveel moois en lekkers te koop maar wat spreekt je echt aan als je de keuze hebt... Het is toch vaak een gok... of een toevalstreffer als je eens ergens iets vindt. En vaak is het dan voorzichtig (lees goedkoop) iets bestellen. Want een zeepje van +25 euro die achteraf tegenvalt qua geur daar word ik niet vrolijk van. Lastig...

Zelf heb ik de sandal wood zeep van T&H en die vind ik zelf echt geweldig.

@ Iwan073: deze is echt niet mierzoet

• I like it 1

Hoi Mars, ik las een review over de Sandalwood en die kerel vond hem óók fantastisch.

Lijkt ie een beetje op de TOBS?

Zit er een echte Sandalwood geur aan?

Ik had de Edwin Jagger Sandalwood, maar die rook naar.... Ja, weinig in ieder geval.

Dus ook geen Sandalwood

Hoi Iwan,

Van de TOBS heb ik alleen de grapefruit dus ik kan daar geen vergelijk mee maken.

Ik vind het wel een sandalwood geur, maar het is altijd een samenstelling van meerdere geuren en ook een persoonlijk iets...

Heb je nog een leeg bakje, koop dan de navulling om eens te proberen ;)

Ik lees wel dat de zepen niet zo goed zijn als hun crèmes

Volgens mij ligt het iets ingewikkelder; de crèmes van TOBS, T&H en GFT worden tot de top gerekend.

Bij zepen echter wordt veel gezegd dat ze weliswaar goed zijn maar onder het niveau van D.R.Harris liggen en dus niet de echte top. Ik heb echter nog te weinig van TOBS en GFT geprobeerd om dat zomaar te bevestigen maar ik neig er wel naar. T&H zeep of crème heb ik sowieso nog niet gebruikt of zelfs maar in de kast dus daar kan ik uit ervaring niets over zeggen.

Hoi Mars, ik las een review over de Sandalwood en die kerel vond hem óók fantastisch.

Ik had de Edwin Jagger Sandalwood, maar die rook naar.... Ja, weinig in ieder geval.

Dus ook geen Sandalwood

Heb ook EJ sandelwood, ruikt niet sterk maar vindt het wel subtiel lekker. Morgen vroeg even testen al een paar weken niet open gehad.

• 2 weeks later...

Ik heb een paar maanden geleden de uitgebreide set samples van T&H gekocht en geprobeerd, maar ik vind de geur niet prettig. Kwestie van smaak, denk ik. Ik was met name geinteresseerd in de Grafton en de Trafalgar, maar beide vielen ze me wat tegen.

Ik laat me in mijn keuzes gedeeltelijk leiden door mijn elfjarige dochter die een uitstekende smaak heeft. Na de samples opgemaakt te hebben heb ik Dr Harris Arlington aangeschaft en die vind ik erg fijn. Dr Harris heeft ook die klassieke geuren die T&H heeft en is dus wel enigszins vergelijkbaar. Als je van klassiek houdt moet je eens proberen een sampeltje te bemachtigen.

Ik persoonlijk ben erg nieuwsgierig naar Truefitt & Hill. Maar ik durf niet zomaar zepen meer te kopen zonder ze eerst geroken te hebben. Ben ondertussen al zo vaak tegen de lamp gelopen.

Ik ga een keer in Leiden langs bij scheerwinkel.nl, zij verkopen het.

Iwan, dat was een gouden tip! Leiden en Hoofddorp liggen zowat naast elkaar dus ik ben er vanmiddag even naartoe gereden.

Ik ben vanmiddag bij Kapsalon Eric (de herenkapsalon van scheerwinkel.nl) geweest -adres staat o.a. op zijn facebook pagina. Hij heeft een flink assortiment op voorraad (dankzij de webshop) en neemt de tijd (zelfs als het druk is) om je even rustig de cremes op te laten snuiven. De zaak heeft een uitstraling als een echte barbierswinkel en appeleert aan mijn kindertijd. Eric is een jonge sympathieke vent die je geduldig te woord staat. Ik ben blij met je tip! Hij heeft overigens ook een flink assortiment T&H scheercremes/-zepen in de winkel liggen.

Ik ging er naartoe om eens met de TOBS lijn kennis te maken. Ben naar buiten gegaan met de TOBS Jermain str scheercreme en de aftershave creme en met een Mühle scheerset waar ik al een paar weken naar op zoek was. Ik ga beslist nog eens terug als het wat rustiger in de winkel is.

PS: Ik ben niet verbonden aan deze winkel en heb generlei privé of zakelijke interesses in deze winkel. Maar ik ben wel reuze blij met deze vondst (dankzij dit forum).

Ben naar buiten gegaan met de TOBS Jermain str scheercreme en de aftershave creme en met een Mühle scheerset.

Welke Mühle? Dat schreeuwt om een foto :D

PS: Ik ben niet verbonden aan deze winkel en heb generlei privé of zakelijke interesses in deze winkel. Maar ik ben wel reuze blij met deze vondst (dankzij dit forum).

Des te leuker om dan een verslag te lezen over jouw geslaagde bezoek ;)